Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

Ο νέος ρόλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου


Νέα σελίδα ανοίγει για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το οποίο αναβαθμίζεται, συγκεντρώνοντας τις αρμοδιότητες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας και του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, τα οποία και καταργούνται. 
 
Αυτό ανακοίνωσε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση που είχε με τη νέα διοίκηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
 
 

Μείωση των μεταθέσεων δασκάλων


Ανακοινώθηκαν από το ΥΠΕΠΘ οι μεταθέσεις για τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης. 

Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που πήρε μετάθεση είναι μειωμένος κατά 1.355 άτομα.
 

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ανήλθαν σε 10.221 από τις οποίες ικανοποιήθηκαν 3.550 (ποσοστό 34,73%). Πέρυσι, είχαν υποβάλει αίτηση 10.224 εκπαιδευτικοί και είχαν εγκριθεί οι 4.905 (47,98%).
 

Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους, προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές.
 

Δωρεάν Φροντιστήρια για παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών από το Δ. Πατρέων



Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθηθούν τα παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών της πόλης μας.

Υλοποιείται χάρη σε κάποιους ευαισθητοποιημένους συμπολίτες, ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης, Ξένων Γλωσσών και Η/Υ, οι οποίοι αφιλοκερδώς προσφέρουν δωρεάν εκπαίδευση στα παιδιά οικογενειών με οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες.

Η επιλογή των παιδιών γίνεται βάσει συγκεκριμένων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων. Υποστηρίζονται οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα και που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν και άλλα κοινωνικά προβλήματα όπως ύπαρξη στην οικογένεια ατόμου με ειδικές ανάγκες ή ατόμου με σοβαρό πρόβλημα υγείας, μονογονεϊκές οικογένειες, πολύτεκνες οικογένειες.


Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

Το θαύμα της γέννησης




Διακόσμηση αυγών - φωλιά


Ανέκδοτο


Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου ελέγχου κωδικού πρόσβασης, διαπιστώθηκε ότι μια ξανθιά χρησιμοποίησε τον ακόλουθο κωδικό:
 
"Mickey_Minnie_Pluto_Huey_Louie_Dewey_Donald_Goofy"
 
 
Όταν ρωτήθηκε γιατί χρησιμοποίησε τόσο μεγάλο κωδικό πρόσβασης, αυτή απάντησε:
 
 
"Eπρεπε να είναι τουλάχιστον 8 χαρακτήρες".!!!

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Διακόσμηση αυγών


Δωρεάν μονάδα φύλαξης παιδιών στην Πάτρα


Μια ακόμη δομή του Κοινωνικού Τομέα του Δήμου Πατρέων, η οποία έρχεται να στηρίξει οικογένειες της πόλης και να δώσει διέξοδο σε μητέρες που θέλουν να βρεθούν στο κέντρο της Πάτρας, τα πρωινά ή τα απογεύματα, και δεν έχουν κάποιον να προσέχει τα παιδιά τους ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 24 Μαρτίου.


Η Μονάδα Φύλαξης Παιδιών είναι μια ακόμη πρωτότυπη και καινοτόμος Υπηρεσία που δημιουργούν από κοινού η Ιερά Μητρόπολη Πατρών και ο Δήμος, μέσω της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής.
Η νέα αυτή υπηρεσία, όπως λέει και το όνομα της, δίνει τη δυνατότητα στους γονείς για ολιγόωρη φύλαξη των παιδιών τους, σε έναν ασφαλή και σύγχρονο χώρο φτιαγμένο ειδικά για παιδιά, σε έναν παιδότοπο της πόλης μας.

Η υπηρεσία παρέχεται στον παιδότοπο που βρίσκεται στην οδό Τριών Ναυάρχων 11, πολύ κοντά στο κέντρο της Πάτρας. Λειτουργεί το πρωί από τις 11 π.μ. έως τις 2 μ.μ. και το απόγευμα από τις 5.30 έως 8 μ.μ., για ένδεκα μήνες το χρόνο, εκτός του Αυγούστου.

Η Μονάδα Φύλαξης Παιδιών αναλαμβάνει την φύλαξη παιδιών ηλικίας από 3 έως 8 ετών, τα οποία θα επιβλέπει παιδαγωγός. Η υπηρεσία έχει δυναμικότητα 30 παιδιών ημερησίως και παρέχεται δωρεάν.

Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι 2610-346.760, 6937-431.690 και 2610-390.962-3.

Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010

Κυριακή των Βαΐων σήμερα


Καλή Μ. Εβδομάδα

Πασχαλινό σουπλά














Οδηγός επιβίωσης του Έλληνα μισθωτού για το φετινό Πάσχα


  • Φυλάξτε τη βαφή από τα κόκκινα αυγά που θα σας περισσέψει. Μπορεί να τη χρησιμοποιήσει η σύζυγος για να βάψει τα μαλλιά της. Άλλωστε το κόκκινο θα φορεθεί πολύ το φετινό καλοκαίρι.
  • Ξεχάστε τα κουλουράκια. Φτιάξτε καλύτερα μπομπότα. Μεγάλωσε άλλωστε με ασφάλεια ήδη κανά δυο γεννιές Ελλήνων.
  • Γεμίστε το καρότσι του σούπερ μάρκετ με γάλατα και νερά. Ο Γιώργος το είπε ξεκάθαρα. Βρισκόμαστε σε πόλεμο.
  • Από λαχανικά προτιμήστε αγκινάρες με τ' αγκάθια και με τα λουλούδια τ' άσπρα. Θα φτιάξετε αγκιναρόπιτα και στεφάνι για τη Μεγάλη Πέμπτη.
  • Μην αγοράσετε αρνί. Λέγεται ότι θα αποτελεί τεκμήριο. Ψήστε καλύτερα σουβλάκια. Κι αυτά σουβλιστά είναι.
  • Αν παρόλα αυτά κάνετε το απονενοημένο διάβημα και σουβλίσετε αρνί, μην, επαναλαμβάνω ΜΗΝ πετάξετε τα κάρβουνα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ποικολοτρόπως: σε μαγγάλι τις ψυχρές νύχτες του Απρίλη, σε αλυσίβα για το πλύσιμο των ρούχων, στη ζωγραφική των πιτσιρικάδων, στο μακιγιάζ, για επιπλέον μαύρισμα το καλοκαίρι ή και στις εκλογές όπου κρίνετε εσείς τέλος πάντων ότι χρειάζεται.
  • Αγοράστε λαμπάδες και κεριά από κηροποιεία και πάρτε απόδειξη. Εδώ η Εκκλησία δε θέλει να φορολογηθεί είναι να χάνουμε και τσάμπα αποδείξεις; Και προς Θεού μετά την Ανάσταση μην πετάξετε τις λαμπάδες! Ξέρετε πού θα φτάσουν τα τιμολόγια της ΔΕΗ;
  • Χρησιμοποιήστε μέρος των χρημάτων του υπέρογκου δώρου σας για να αγοράσετε πατίνι ή ποδήλατο. Δε χρειάζεται να σας πω εγώ το λόγο. Είναι σίγουρο ότι εκεί που θα φτάσει η βενζίνη σύντομα θα μετατρέψουμε τα αυτοκίνητά μας σε ακίνητες εξοχικές κατοικίες.
  • Μην κόψετε τα νύχια σας. Θα σας χρειαστούν σε καιρό μεγάλης πείνας. Η φετινή Σαρακοστή άλλωστε προβλέπεται να κρατήσει τουλάχιστον μέχρι το 2015.
  • Αγοράστε καινούρια ζώνη σε χαρούμενο χρώμα. Θα σας φανεί πολύ χρήσιμη όταν οσονούπω θα χρειαστεί να σφίξετε ακόμη πιο πολύ το ζωνάρι (το χαρούμενο χρώμα είναι για ψυχολογικούς λόγους).
  • Αδυνατίστε επειγόντως. Η παχυσαρκία θα αποτελεί τεκμήριο.
  • Μετατρέψτε το σαλόνι του σπιτιού σας σε νυχτερινή πίστα αν θέλετε να το κάψετε, πασχαλιάτικο. Βρε κουτά μην παραπονιέστε. Εάν δείτε πόσο κάνει η φιάλη στα νυχτερινά κέντρα θα με ευγνωμονείτε για τα επόμενα 15 χρόνια.
  • Επενδύστε το υπόλοιπο από το τεράστιο δώρο του Πάσχα, που σίγουρα θα σας περισσέψει, σε δεκαετή ελληνικά ομόλογα. Βρε κουτά, αφού θα τα δέχεται η Φρανκφούρτη, γιατί όχι κι εσείς;
Δ.Μ.

Μαθητές της Μυτιλήνης εκτοξεύουν δορυφόρο στο διάστημα



Το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης (που βραβεύτηκε πριν από λίγες μέρες από την υπουργό Παιδείας στην εκδήλωση για τις καινοτόμες εκπαιδευτικές δημιουργίες) επιλέχθηκε ανάμεσα σε 10 άλλα ελληνικά και άλλα 40 ευρωπαϊκών χωρών από την ESA, την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος για τον ευρωπαϊκό μαθητικό διαγωνισμό κατασκευής μίνι δορυφόρου.



Οι δέκα μαθητές της Β΄ τάξης του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης που παίρνουν μέρος στο όλο πρόγραμμα κατασκευάζουν ένα μίνι δορυφόρο στο μέγεθος ενός κουτιού αναψυκτικού, βάρους 350 ml. Το δορυφόρο θα εκτοξεύσουν με πύραυλο το καλοκαίρι από τη βάση του ΝΑΤΟ στη Νορβηγία, για να μετρήσει ίχνη ζωής.
 



Ο διαγωνισμός ανάμεσα σε 12 ευρωπαϊκά σχολεία οργανώνεται σε συνεργασία με το Νορβηγικό Κέντρο για τη Διαστημικού αντικειμένου Εκπαίδευση και θα πραγματοποιηθεί 15 - 19 Αυγούστου. Οι σχολικές ομάδες των παραπάνω σχολείων διαγωνίζοντα σε διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα.

Το πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου θα θεωρηθεί επιτυχημένο αν ο μίνι δορυφόρος που κατασκευάζει η ομάδα των μαθητών, αφού εκτοξευθεί με πύραυλο "Ιντρούντερ" σε απόσταση 1.000 μέτρων από τη Γη,  δεν διαλυθεί και στείλει, καθώς θα κατεβαίνει προς το έδαφος, ελεγχόμενος με ειδικό αλεξίπτωτο, πραγματικές τιμές πίεσης, θερμοκρασίας, υγρασίας, διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου.
"Σαν να αναζητούσε δηλαδή ενδείξεις ζωής στην ατμόσφαιρα ενός άγνωστου πλανήτη», εξήγησε ο καθηγητής Φυσικής Γ. Κοντέλης, που εκπροσώπησε το σχολείο, στην εισαγωγική ημερίδα για τους καθηγητές του Τεχνικού Κέντρου της EA στην Ολλανδία.


Οι μαθητές έχουν τη στήριξη του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Δήμου Μυτιλήνης και έχουν δώσει στο πρόγραμμα την κωδική ονομασία «Ικαρομένιππος», ο οποίος ήταν ο  πρώτος ήρωας επιστημονικής φαντασίας (160 μ.Χ.) δημιούργημα του σοφιστή Λουκιανού.

Ευχόμαστε στους μαθητές καλή επιτυχία.

Ελληνικά ή ξένα προϊόντα;



Στα ελληνικά προϊόντα το BAR CODE
ξεκινά με 520 ή σκέτο 20

Σάββατο, 27 Μαρτίου 2010

Ανακοίνωση Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μεγάλης Βρετανίας



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ

3 Pierrepoint Road
Telephone: 00442089926156
LONDON  W3 9JR
Fax: 00442089934373
E-mail: grteachass@googlemail.com


Αριθμ. Πρωτ. 16
Λονδίνο, 25/3/2010


Προς: Υπουργό Παιδείας κα Διαμαντοπούλου


Κοιν. :
■Γραφείο Πρωθυπουργού κ.Παπανδρέου
■Διευθύντρια ΙΠΟΔΕ κα Ρωξάνη Ελευθεριάδου
■Υφυπουργό Παιδείας κα Χριστοφιλοπούλου
■Γραφείο Εκπαίδευσης Λονδίνου
■Συντονιστή ΣΑΕ Γ. Αμαραντίδη
■Πρέσβη κ. Σάντη
■Γενικό Πρόξενο κ. Παντζόπουλο
■Σύλλογο Γονέων Γυμνασίου- Λυκείου
■Σύλλογο Γονέων Δημοτικού – Νηπιαγωγείου
■ΕΦΕΠΕ
■Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
■Ανεξάρτητα Ελληνικά Σχολεία Λονδίνου
■Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Συλλόγων Ελλήνων Κυπρίων Αγγλίας
■Ανεξάρτητα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
■Κεντρικό Εκπαιδευτικό Συμβούλιο
■Σύλλογο Εκπαιδευτικών Κ.Ε.Α.
■Παροικιακές Εφημερίδες «Ελευθερία», «Παροικιακή»
■Εφημερίδες «Ελευθεροτυπία», «Καθημερινή», «Αγγελιοφόρος», «Έθνος»,«Ριζοσπάστης»


Θέμα: « Ερωτήματα για τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Μ. Βρετανία»


Κυρία Υπουργέ


Με την παρούσα επιστολή επιχειρούμε να σας μεταφέρουμε την αναστάτωση, την απογοήτευση και την οργή που επικρατεί στο χώρο των φορέων της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη χώρα απόσπασής μας.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές νιώθουμε ότι το ελληνικό κράτος στοχεύει στο κλείσιμο των ελληνικών σχολείων στη Μ. Βρετανία και στη σταδιακή κατάργηση της στελέχωσης των παροικιακών σχολείων από αποσπασμένους Έλληνες εκπαιδευτικούς.

Τα στοιχεία που μας οδηγούν στα παραπάνω συμπεράσματα είναι τα εξής:
Α) Η δραματική περικοπή των ποσών που αποστέλλονται στο Ελληνικό Γυμνάσιο – Λύκειο, το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο για το 2010.

Η μείωση αυτή φτάνει στο 67% για το Γυμνάσιο-Λύκειο και στο 50% για το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο.

Ενδεικτικά για το Γυμνάσιο εγκρίθηκε το ποσό των 78.000 λιρών, ενώ η πρόταση της σχολικής επιτροπής ήταν 264.000 λίρες. Αυτό σημαίνει ότι το Γυμνάσιο δεν θα έχει τα απαιτούμενα χρήματα ούτε για να πληρώσει τα ενοίκιά του και το Δημοτικό – Νηπιαγωγείο δε θα μπορεί να καλύψει ούτε τα απολύτως αναγκαία έξοδα.

Επιπλέον, και στις δύο βαθμίδες θα είναι αδύνατη η πρόσληψη καθηγητών και ειδικοτήτων, απολύτως αναγκαίων για τη λειτουργία των σχολείων, αφού παραλείπονται κωδικοί που αφορούν σε αμοιβές προσωπικού.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να προτιμήσουν πολλοί γονείς να στείλουν τα παιδιά τους σε αγγλικά ημερήσια σχολεία, για να μη στερηθούν τη διδασκαλία απαραίτητων διδακτικών αντικειμένων. Μοιραία, η συρρίκνωση του αριθμού των μαθητών, θα επιφέρει την περαιτέρω υποβάθμιση και το κλείσιμο των σχολείων στο άμεσο μέλλον.

Β) Η πρόθεση του ΥΠΕΠΘ για μείωση των τμημάτων ή/και συνολικά παροικιακών σχολείων

Η πρόθεση αυτή διαφαίνεται στις ανακοινώσεις που μας διαβίβασε πρόσφατα το Γραφείο Εκπαίδευσης Λονδίνου, στις οποίες αναφέρεται ότι πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι κατώτατοι αριθμοί μαθητών σε κάθε τμήμα, αλλιώς τα τμήματα θα καταργούνται.

Χωρίς να έχουμε αντίρρηση για τον αριθμό των παιδιών στις μικρότερες τάξεις, αφού τόσοι είναι πάνω κάτω οι μαθητές στις τάξεις που διδάσκουμε, αναρωτιόμαστε τι θα γίνει αν απαιτηθούν τουλάχιστον 12 μαθητές για να λειτουργήσουν τα τμήματα των μεγαλύτερων τάξεων και των ενηλίκων.

Στην Αγγλία, μετά από προσπάθειες χρόνων από τους φορείς της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης, η ελληνική γλώσσα συμπεριλαμβάνεται στα 5 μαθήματα επιλογής, από τα οποία προκύπτει ο βαθμός του απολυτηρίου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (GCSE). Το απολυτήριο αυτό αποτελεί το κριτήριο εισαγωγής του μαθητή στα κολέγια. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο κολέγιο, ο σπουδαστής μπορεί και πάλι να δώσει εξετάσεις στην ελληνική γλώσσα, σε ανώτερο επίπεδο (Α και Α+ Level), ως ένα από τα 3 μαθήματα για την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο.

Αυτή η πραγματικά πολύ σπουδαία «κατάκτηση» της Ελληνικής και Κυπριακής Εκπαιδευτικής Αποστολής και των τοπικών φορέων κινδυνεύει να χαθεί άμεσα, αν καταργηθούν τα συγκεκριμένα τμήματα λόγω μικρότερου από τον απαιτούμενο αριθμού μαθητών.

Το ίδιο θα συμβεί και με τα τμήματα ενηλίκων, τα οποία δημιουργήθηκαν με πολύ κόπο από τους εκπαιδευτικούς των αποστολών και τις σχολικές επιτροπές, κυριολεκτικά από το μηδέν και χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια σε εκπαιδευτικό υλικό και εξειδικευμένη γνώση από το ελληνικό κράτος. Στα τμήματα αυτά φοιτούν κυρίως Άγγλοι ή ομογενείς που θέλουν να ενισχύσουν τις γνώσεις τους στην ελληνική γλώσσα, άνθρωποι που δείχνουν αγάπη για την χώρα μας και καθετί ελληνικό.

Πώς νομίζετε ότι θα αισθανθούν για την Ελλάδα, αν τους πούμε ότι τα τμήματα στα οποία φοιτούν καταργούνται γιατί δεν συμπλήρωναν το μαγικό αριθμό των 12 σπουδαστών;

Γ) Η ανανέωση των αποσπάσεων

Όπως είναι γνωστό, όσα χρόνια οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών είναι 3ετείς και ανανεώνονται για 1+1 ακόμα χρόνια. Όλοι όσοι αποσπαστήκαμε στο εξωτερικό, ήρθαμε με αυτή την προοπτική και οργανώσαμε τις ζωές μας ανάλογα.

Το τελευταίο διάστημα κυκλοφορεί η φήμη για τη μη ανανέωση των αποσπάσεων μετά την 3ετία, με στόχο τη μείωση του συνολικού αριθμού των αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών. Κατά πόσο αληθεύει αυτή η φημολογία; Σκοπεύει το Υπουργείο να εξαναγκάσει σε πρόωρη επιστροφή τους μισούς από τους ήδη αποσπασμένους συναδέλφους;

Έχετε αναλογιστεί τι σημαίνει αυτό για τον προσωπικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό;

Έχετε σκεφτεί ότι σε μια τέτοια περίπτωση οι συνάδελφοι θα είναι υποχρεωμένοι να καταβάλουν χιλιάδες ευρώ ως αποζημίωση για αθέτηση όρων των συμβολαίων ενοικίασης στους ιδιοκτήτες των σπιτιών των οποίων ενοικιάζουν, για πρόστιμα στις εταιρίες τηλεφώνου, ηλεκτρικού, γκαζιού, ή ότι θα χάσουν τα χρήματα των εισιτηρίων του καλοκαιριού, που όλοι εκδίδουμε νωρίτερα για να πετύχουμε πιο οικονομικές τιμές;

Δ) Η ανανέωση των παρατάσεων πέραν της 5ετίας
Ανάλογες φήμες κυκλοφορούν για την διακοπή της απόσπασης των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν πέραν της 5ετίας, χωρίς επιμίσθιο, με σύζυγο που εργάζεται στη χώρα απόσπασης.

Σκοπεύει το Υπουργείο να εξαναγκάσει τους συναδέλφους αυτούς να επιστρέψουν στην Ελλάδα, αφήνοντας τις οικογένειές τους στην Αγγλία; Και για πόσο ακόμα οι άνθρωποι αυτοί θα είναι όμηροι προσωπικών διαθέσεων και επιλογών των αρμοδίων, χωρίς να υπάρχει ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει ρητά τη νομιμότητα της απόσπασής τους ή όχι;

Ε) Η μείωση του αριθμού των ειδικοτήτων
Η συγκεκριμένη πρόθεση καταγράφεται με σαφήνεια στις πρόσφατες ανακοινώσεις του Γραφείου Εκπαίδευσης Λονδίνου.

Για να καλυφθεί το ωράριο του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου, από έναν μόνο γυμναστή ή μια μουσικό για παράδειγμα, θα πρέπει να γίνει υπέρβαση των προβλεπόμενων ωρών εργασίας του εκπαιδευτικού ή/και μείωση των ωρών του αντικειμένου του στα σχολεία. Πόσο νόμιμες και πόσο παιδαγωγικά θεμιτές είναι αυτές οι ενέργειες;

Στ) Η κατάργηση των οδοιπορικών για τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένα σχολεία. Σε ορισμένα απομακρυσμένα από την πόλη του Λονδίνου σχολεία, διατίθενται για 1 ή 2 βάρδιες εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε άλλα παροικιακά σχολεία μέσα στο Λονδίνο. Με τη διακοπή της καταβολής των οδοιπορικών στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτά, τα σχολεία θα κλείσουν άμεσα, αφού δεν θα μπορούν να καλύψουν τα έξοδα μετάβασης.

Ζ) Η δραματική μείωση του συνολικού εισοδήματος των εκπαιδευτικών

Αφήσαμε τελευταία τα οικονομικά θέματα, γιατί οι πρόσφατες σχετικές εξελίξεις δείχνουν από μόνες τους τις προθέσεις του Ελληνικού κράτους για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. Οι αποφάσεις φυσικά λαμβάνονται από το Υπουργείο Οικονομικών, αλλά από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ δεν έγινε καμία προσπάθεια στήριξης των αιτημάτων των εκπαιδευτικών.

Πέρα λοιπόν από την απρόσμενη, άδικη και παράλογη μείωση των ήδη απαράδεκτα χαμηλών μισθών μας, που οδηγεί σε απώλειες 10% σε σχέση με τα περσινά μας έσοδα στην Ελλάδα, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το φάσμα της μείωσης του καθαρού επιμισθίου κατά 30% τουλάχιστον.

Αυτό σημαίνει ότι ένας εκπαιδευτικός αποσπασμένος στην Αγγλία, με 20 χρόνια υπηρεσίας, θα παίρνει λιγότερα από 18.000 ευρώ το χρόνο στην Ελλάδα και λιγότερες από 1000 λίρες (περίπου 1.080 ευρώ) το μήνα στην Αγγλία.

Έχουμε στείλει στο Υπουργείο πολλές επιστολές με τα οικονομικά μεγέθη και τα βασικά έξοδα στη χώρα απόσπασής μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μέσο ενοίκιο στο Λονδίνο είναι 750 λίρες, ο δημοτικός φόρος 120, οι υπόλοιποι λογαριασμοί και τα έξοδα μετακίνησης πάνω από 150 λίρες. Αντίστοιχοι αριθμοί ισχύουν και για τις άλλες χώρες απόσπασης.

Δε νομίζουμε ότι χρειάζεται κάτι άλλο για να πεισθούμε ότι το ελληνικό κράτος μας εξαναγκάζει σε άμεση επιστροφή, ενώ ταυτόχρονα αποτρέπει κάθε εκπαιδευτικό με βασικές γνώσεις μαθηματικών και στοιχειώδη επαφή με την πραγματικότητα από την προσπάθεια για απόσπασή του στο εξωτερικό.

Αποκαλύπτεται/διαπιστώνεται μια σαφής και μονομερής αθέτηση των όρων της συμφωνίας-τοποθέτησης ανάμεσα στο δημόσιο και τους ήδη αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Έχουμε εγκλωβιστεί αδικαιολόγητα και βάναυσα σε μια ιδιαίτερα δυσάρεστη κατάσταση, αφού με άλλους όρους επιλέξαμε την απόσπασή μας στο εξωτερικό και με άλλους, επαχθέστερους όρους υποχρεωνόμαστε να την συνεχίσουμε, χωρίς να προβλέπεται ούτε καν μια μεταβατική περίοδος. Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση και αγανάκτηση το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, απορρίπτει κατηγορηματικά και δεν ασχολείται καν με τα απολύτως λογικά και δίκαια αιτήματά μας, τη στιγμή που οι υπόλοιποι υπουργοί προσπαθούν με κάθε τρόπο να βρουν λύσεις στα προβλήματα εργαζομένων των υπουργείων τους.

Κυρία Υπουργέ, δεν περιμένουμε από τους τεχνοκράτες και τους λογιστές, οι οποίοι χαράζουν την οικονομική και την πολιτική πορεία της χώρας, να αντιληφθούν από μόνοι τους τη σπουδαιότητα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Από όσους όμως εργάζονται στο δικό μας Υπουργείο, όχι μόνο περιμένουμε αλλά και απαιτούμε να τη στηρίξουν με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας και στο μεγαλύτερο βαθμό.

Από εσάς προσωπικά, ζητάμε στήριξη και προώθηση των απόψεών μας προς κάθε κατεύθυνση, κατανόηση της δεινής θέσης στην οποία έχουμε περιέλθει και κάθε δυνατή ενέργεια για να αποτραπεί η απαξίωση και η κατάργηση του έργου μας.

Περιμένουμε ακόμα να ενημερώσετε με ειλικρίνεια κι εμάς αλλά και όσους σχεδιάζουν να αποσπαστούν στο μέλλον, για τις προθέσεις και τις πολιτικές που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε σχετικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, ώστε για να αξιολογήσουμε την όποια συμμετοχή μας ή μη σε αυτήν την προσπάθεια.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μ. Βρετανίας
Πηγή

Δεν πληρώνουμε άλλο, τα έχουμε πληρώσει...



Όλοι ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 28-3-10 και ώρα 12-2 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ

Καλούμε κάθε πολίτη, σύλλογο, επιτροπή και φορέα που θέλει να αντιδράσει, σε κινητοποίηση την Κυριακή 28 Μαρτίου στις 12.00 το μεσημέρι για να ανοίξουμε τους σταθμούς διοδίων στο Ρίο.
 

Τα Δ.Σ.
 
Α΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ΑΧΑΪΑΣ
Ένωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Αν. Σχ./ΔΕ
Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας
Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας 

Σήμερα η ώρα της Γης



Σβήνοντας τα φώτα για μια ώρα στις 27 Μαρτίου, στις 20:30, ενώνεις τη φωνή σου με εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες ανά τον πλανήτη, ενάντια στην κλιματική αλλαγή.
Φέτος, ο πρωταγωνιστής είσαι εσύ! Ο πολίτης που διεκδικεί ένα βιώσιμο μέλλον. Μη μείνεις μόνο στη συμμετοχή, προώθησε το μήνυμα της Ώρας της Γης.

teleytaiothranio.blogspot.com

Διακόσμηση κεριών



Η Ειρήνη Ν., μαθήτρια της Στ΄ τάξης του 66 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, διακόσμησε για εμάς τα παραπάνω κεριά. Για τα σχέδια χρησιμοποίησε διακοσμητική τρίφυλλη χαρτοπετσέτα. Αφού έκοψε τα σχέδια από τη χαρτοπετσέτα, ξεχώρισε τα φύλλα και κόλλησε μόνο το ένα από τα τρία πάνω στο κερί με ρευστή άσπρη κόλλα.

Πού πήγε το Πάσχα;

 
Πού ήταν πριν και, όταν έρχεται, από πού έρχεται και που το βρίσκει κανείς;

Παιδιά, ξεκινάμε το ψάξιμο!

Τη Μ. Δευτέρα 29 Μαρτίου στις 6:30 το απόγευμα στο βιβλιοπωλείο ΒιβλιοΠολιτεία
(Παντανάσσης 36, Πάτρα, τηλ.: 2610 220085)

Η Νιάνια θα έχει αφήσει οδηγίες και σύνεργα στο συγγραφέα Βαγγέλη Ηλιόπουλο που θα μας περιμένει να φτιάξουμε κουλούρια, να ζωγραφίσουμε αυγά και να μας πει μια πασχαλινή ιστορία από το βιβλίο του "Πού πήγε το Πάσχα"; 

Κρίση γαρ...


Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες λένε ότι για να πάρεις 
πλέον φτηνό αυτοκίνητο θα πρέπει 
να το συναρμολογήσεις μόνος σου...

Το ΙΚΕΑ επεκτείνεται... δοκίμασε!!!



Για τους πιο οικονομικά ευκατάστατους σας προτείνουμε το παρακάτω πραγματικά πρακτικό όχημα...



...για δε τους Έλληνες αγρότες έχουμε αυτό. Τρέξτε όσο προλαβαίνετε γιατί τα κομμάτια είναι περιορισμένα!



Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Πασχαλινό καλάθι



Ευχαριστούμε τη συνάδελφο Χαρ. Κοντ. 
που μας το έστειλε. Καλό Πάσχα!

Η ζωή στην Ισλανδία μετά την πτώχευσή της



Μετά, τον Οκτώβρη του 2008, μάθαμε ότι η Ισλανδία, εκτός από παγετώνες, θερμοπίδακες και αμέτρητα ενεργά ηφαίστεια, τα οποία συγκροτούν ένα από τα πιο εντυπωσιακά τοπία στον κόσμο, διέθετε και μια αδηφάγο τραπεζική ελίτ. Αλόγιστα δανειζόμενοι και δανείζοντες, αυτοί οι κοστουμαρισμένοι μάνατζερ κατάφεραν σε μικρό διάστημα να φαλιρίσουν μια φαινομενικά πλούσια και ευνομούμενη χώρα χάρη στην ένοχη ανοχή των κυβερνώντων της.

Η οικονομία κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους, τα σπίτια τους, τα αλιευτικά τους σκάφη. Το νόμισμα κόπηκε στη μέση από τις κερδοσκοπικές επιθέσεις και οι τιμές των προϊόντων εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Χιλιάδες πολωνοί και άλλοι ανατολικοευρωπαίοι οικονομικοί μετανάστες επέστρεψαν άρον άρον στις πατρίδες τους: Τι ψωμί να βγάλεις σε μια κατεστραμμένη οικονομία;

Η αισιοδοξία όμως δεν λείπει από τη μικρή νησιωτική χώρα. Υπάρχει ζωή και μετά την οικονομική καταστροφή, διατρανώνουν οι κάτοικοί της. Με αξιοπρέπεια και με χιούμορ. Και με τη βεβαιότητα ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι για την ασυδοσία άλλων.

Λονδίνο, Αμστερνταμ και Βερολίνο, από κοντά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, αξιώνουν από τους ισλανδούς πολίτες να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ στους 450.000 βρετανούς, ολλανδούς και άλλους ξένους καταθέτες που έχασαν τις επισφαλείς οικονομίες τους όταν το «ταχύπλοο» των ισλανδικών τραπεζών, ιδίως η διαδικτυακή «φούσκα» Ιcesave, προσέκρουσε σε παγόβουνο. Και βούλιαξε σαν Τιτανικός.

Το προπερασμένο Σαββατοκύριακο στο μακρινό Ρέικιαβικ έβρεχε καταρρακτωδώς και φυσούσε αέρας παγωμένος, ακόμη και για τους πιο σκληροτράχηλους Ισλανδούς. Οι απόγονοι των Βίκινγκς όμως αψήφησαν το κρύο και τις απειλές και πήγαν ομαδικά στις κάλπες για να πουν «Οχι», με ένα απίστευτο 93%, στους (κατά γενική ομολογία επαχθέστατους) όρους αποζημίωσης των βρετανών και ολλανδών καταθετών για την οποία είχε δεσμευθεί η κυβέρνησή τους. Το «Ναι» πήρε μόλις 1,8%- ακόμη και τα λευκά ήταν περισσότερα.

«Το “Οχι” μας δείχνει ότι δεν πιστεύουμε στην κοινωνικοποίηση του χρέους των ιδιωτών.Δείχνει ότι είναι πλέον καιρός η Βρετανία να μας αντιμετωπίσει ως κυρίαρχο κράτος και όχι σαν αποικία της. Και ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για να μας εκβιάζουν για την υπόθεση “Ιcesave”» τονίζει η αριστερή βουλευτής Μπιργκίτα Γιονσντοτίρ.

Ούτε την Ευρώπη βλέπουν πια σαν σωτήρα, ιδίως μετά το χρηματοπιστωτικό δράμα της Ελλάδας. «Τα ψάρια μας είναι το μόνο που μας έχει απομείνει τώρα που οι τράπεζές μας κατέρρευσανκαι τα μεγάλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης θέλουν να μας τα πάρουν κι αυτά!» λέει οργισμένος ένας ταξιτζής, ο Χέλγκι Γιόνσον.

Στις απειλές των κυβερνώντων πως αν πουν «Οχι» θα γίνουν... «Κούβα του Βορρά» απαντά με χιούμορ μια 22χρονη φοιτήτρια, η Ελισαμπέτ Ρουν Σιγκουρντοτίρ, πίνοντας τον καφέ της σε ανοιχτό(!) καφενείο του Ρέικιαβικ. «Και λοιπόν; Στη χειρότερη περίπτωση, σε 20 χρόνια θα γίνουμε πράγματι σαν την Κούβα, με παλιά αυτοκίνητα στους δρόμους. Μόνο που τα δικά μας παλιά αμάξια θα είναι Range Rover!» λέει χαμογελώντας. Οι απειλές είχαν λοιπόν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα. Και τώρα η Ισλανδία των 320.000 κατοίκων προκαλεί πονοκεφάλους, ανάβει φωτιές. Τι θα συνέβαινε, αλήθεια, αν αυτοί οι ανυπότακτοι απόγονοι των Βίκινγκς βρουν μιμητές, αν οι πολίτες και άλλων χωρών αρνηθούν να πληρώσουν τα σπασμένα των τραπεζών ή τα χρέη που στοιβάζουν εν ονόματί τους οι διαπλεκόμενες κυβερνήσεις τους; Μήπως έχουμε όλοι μέσα μας έναν... Βίκινγκ και δεν το ξέρουμε;

«Οι Ισλανδοί έγιναν οι πρώτοι στον κόσμο αντάρτες ενάντια στην ιδέα ότι οι πολίτες πρέπει να πληρώσουν τον λογαριασμό μιας ανεξέλεγκτης ιδιωτικής τράπεζας» έγραψε χαρακτηριστικά η Ροβένα Μέισον στη βετανική εφημερίδα «Daily Τelegraph».

Αυτή η λαϊκή εξέγερση παρακολουθείται με άγχος από πολλές υπερχρεωμένες κυβερνήσεις στην Ευρώπη, οι οποίες φοβούνται μήπως αυτή η άρνηση γίνει «μεταδοτική».
Πηγή

Το μεγαλύτερο κυλινδρικό ενυδρείο του κόσμου


Βρίσκεται στο πέντε αστέρων Radisson SAS Hotel στο Βερολίνο και έχει 2.500 τροπικά ψάρια.




Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010

Τι τρώγανε;


Παραμονή της γιορτής της 25ης Μαρτίου και τα παιδιά της Α τάξης, στα πλαίσια της διδασκαλίας του επετειακού μαθήματος, ζωγραφίζουν σχετικά έργα τέχνης οπότε διαδραματίζεται η εξής συνομιλία:

ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ (από Αλβανία): Εγώ του τσολιά μου θα του βάλω και μία αγελάδα.
ΙΩΑΝΝΑ: Ποντίκια να του βάλεις.
ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ: Τι;
ΙΩΑΝΝΑ: Ποντίκια και γάτες τρώγανε τότε (μάλλον επηρεασμένη από τους ελεύθερους πολιορκημένους;).
ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ (με γουρλωμένα μάτια): ΤΙ;;;
ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ (μετά από στιγμιαία σκέψη): Αγελάδα θα του βάλω...

Διακόσμηση αυγών


"Γονείς τέρατα" στην Ιαπωνία



Ζητούν από τους δασκάλους να πλένουν τα ρούχα των μαθητών ή να τους κόβουν τα νύχια, επίσης να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο ή να ετοιμάζουν το κολατσιό τους: οι «γονείς-τέρατα», όπως τους έχουν ονομάσει τα μέσα ενημέρωσης, υπαγορεύουν τους δικούς τους νόμους στους δασκάλους και καθηγητές στην Ιαπωνία.

Ο Ναόκι Ογκι, ειδικός σε θέματα του εκπαιδευτικού συστήματος, παρουσίασε σε έρευνά του 700 περιπτώσεις «γονέων τεράτων» μέσα από μαρτυρίες δασκάλων, καθηγητών και άλλων γονέων.

Ανάμεσα στα παραδείγματα που αναφέρθηκαν είναι αυτό ενός γονέα που απαιτούσε ο δάσκαλος να παίρνει το παιδί από το σπίτι του κάθε πρωί, ενός άλλου που ήθελε να του ετοιμάζουν το κολατσιό, και ενός δασκάλου που αντιμετώπιζε την οργή των γονιών αν δεν θύμιζε στους μαθητές από την προηγούμενη ημέρα να φέρνουν τις ομπρέλες τους, αν ο καιρός προβλεπόταν βροχερός.

Ορισμένα σχολεία δέχονται πιεστικά αιτήματα από τους γονείς τα αθλητικά ρούχα των μαθητών να πλένονται στο σχολείο, τα νύχια των παιδιών να κόβονται από το διδακτικό προσωπικό, αλλά και τα σχολικά λευκώματα να αλλάζουν, γιατί τα παιδιά τους δεν δείχνουν όμορφα στις φωτογραφίες.

Μια μητέρα που το παιδί της έσπασε ένα τζάμι ζήτησε αποζημίωση από το σχολείο, γιατί η πέτρα που πέταξε το παιδί δεν έπρεπε να βρίσκεται στην αυλή.

Στο Τόκιο, το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό που ανάγκασε τις αρχές να στείλουν σε 60.000 εκπαιδευτικούς ενημερωτικά φυλλάδια με συμβουλές για το πώς να χειρίζονται τους «γονείς τέρατα» .

Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι ασθένειες που εκδηλώνουν οι εκπαιδευτικοί και σχετίζονται με το άγχος έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία δέκα χρόνια και 26.000 εργαζόμενοι σε σχολεία του Τόκιο είναι ασφαλισμένοι εναντίον δικαστικών διώξεων. Το 2000 μόνο 1.300 είχαν τέτοιες ασφάλειες.

Ο Όγκι πιστεύει πως η ρίζα του προβλήματος βρίσκεται στην απόφαση, στις αρχές τις δεκαετίας του 2000, να επιτραπεί στους γονείς να διαλέγουν το σχολείο των παιδιών τους και όχι να τα εγγράφουν μόνο στα σχολεία της περιοχής που κατοικούν.

Σύμφωνα με τον ειδικό, τα σχολεία μπαίνουν πλέον στη διαδικασία του σκληρού ανταγωνισμού, την ίδια ώρα που η υπογεννητικότητα στη χώρα μειώνει όλο και περισσότερο τις εγγραφές των παιδιών στα σχολεία. «Η εκπαίδευση έχει γίνει εμπόρευμα», τονίζει ο Ογκι. «Οι καταναλωτές θεωρούνται 'θεοί' στα μεγάλα καταστήματα, όπου οι πελάτες είναι ανώτεροι από τους πωλητές. Στα σχολεία οι γονείς είναι πλέον οι πελάτες», επισημαίνει.
Πηγή

Τελευταία αποτελέσματα από το διαγωνισμό ιστοσελίδων



ΔΗΜΟΤΙΚΑ


11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΕΥΟΣΜΟΥ 1η,2η ή 3η θέση (δημιουργός: Σαλονικίδης Γιάννης, δάσκαλος)
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΡΩΝΙΔΑΣ 1η,2η ή 3η θέση (δημιουργός: Κοσμάς Αθανασιάδης, δάσκαλος)
4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ 1η,2η ή 3η θέση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ 86,74 έπαινος (δημιουργός: Κίκας Γιάννης, δάσκαλος)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ ΜΑΓΟΥΛΑ ΠΥΡΓΟΥ 81,17 έπαινος (υπεύθυνος ιστοσελίδας: Παπανδρέου Χρήστος)
60ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 79,98 έπαινος (δημιουργός: Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα)


ΓΥΜΝΑΣΙΑ


ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ 1η,2η ή 3η θέση (Επιμέλεια & Σχεδιασμός: Αθανασιάδης Αθανάσιος)
14ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ 1η,2η ή 3η θέση (Δημιουργός και υπεύθυνη ιστοσελίδας: Σιαχανίδου Αικατερίνη, εκπαιδευτικός)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΡΕΣΟΥ ΛΕΣΒΟΥ 1η,2η ή 3η θέση
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 80,32 έπαινος
38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 80,10 έπαινος
9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ 79,70 έπαινος (Δημιουργία - Διαχείριση: Σκυλογιάννη Δήμητρα ΠΕ19)


Σημείωση: Για τους τρεις πρώτους διαδικτυακούς τόπους θα υπάρξει και νέος γύρος αξιολόγησης για να καθοριστεί η τελική σειρά των βραβείων.

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ στο ΠΛΑΙΣΙΟ της ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ο ΡΟΛΟΣ του ΔΑΣΚΑΛΟΥ





Το σχολείο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του αυριανού πολίτη και κατ΄ επέκταση της κοινωνίας. Ο σύγχρονος δάσκαλος δεν είναι ο αναμεταδότης γνώσεων αλλά δημιουργός διαδικασιών κριτικής σκέψης δηλαδή δάσκαλος σύμβουλος

Η σημασία του Συμβουλευτικού ρόλου του εκπαιδευτικού είναι τεραστία στην ολοκλήρωση και αυτοπραγμάτωση των μαθητών, επειδή είναι αυτός ο οποίος μέσα από την ανθρωπιστική εκπαίδευση θα βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν τις δυνατότητες τους και να γίνουν πλήρως ενεργοποιημένα και ολοκληρωμένα πρόσωπα.

Το βιβλίο αυτό επιχειρεί να καταδείξει την αναγκαιότητα της εισαγωγής της συμβουλευτικής στο Δημοτικό Σχολείο στην κατεύθυνση επίλυσης προβλημάτων – σχέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, προβλημάτων προσαρμογής και προβλημάτων συμπεριφοράς.

Στη συνέχεια σκιαγραφούνται τα προσόντα εκείνα που χαρακτηρίζουν τον εκπαιδευτικό ως φορέα συμβουλευτικής.


Εκδόσεις: ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Ηρακλής - ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ Αγγελική - ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ Ειρήνη
Σελίδες: 112, Λιανική Τιμή Εμπορίου: € 11,00

Άννα, το ακούς;


"Μαθήματα θάρρους, δύναμης και Ελλάδας, παρέδωσε σε όλους μας η ηρωίδα Δασκάλα της Θράκης, «η μάνα των Πομακόπουλων» Χαρά Νικοπούλου, που διδάσκει στο Δημοτικό Σχολείο του Μεγάλου Δερείου (πέρασμα) και δέχεται τις συνεχείς απειλές των μηχανισμών του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής ακόμη και για τη ζωή της, επειδή ακριβώς με αυτοθυσία ύψωσε την παιδεία και τη σημαία της Ελλάδας στα ξεχασμένα Πομακοχώρια και μαθαίνει στα παιδιά των Πομάκων ότι είναι Έλληνες και έχουν δικαιώματα πάνω στην ιστορία και την ελληνική εθνική τους συνείδηση!

Η Χαρά Νικοπούλου, βραβεύτηκε με Αριστείο Καινοτομίας κατά την σχετική τελετή του Υπουργείου Παιδείας (13-3-2010), τολμώντας όμως να χρησιμοποιήσει εκτός προγράμματος το μικρόφωνο, αιφνιδιάζοντας τους πάντες, για να πει μπροστά στην αμήχανη Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και την Υφυπουργό Εύη Χριστοφιλοπούλου, ότι οι μαθητές της «αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες Πομάκοι Μουσουλμάνοι» και πως «η Μειονότητα στη Θράκη δεν είναι Τουρκική, είναι Μουσουλμανική» και αυτό τα παιδιά «το φωνάζουν μέσα από την εφημερίδα» που δημιούργησαν, την οποία μάλιστα και παρέδωσε στα χέρια της ίδια της Υπουργού, που μη μπορώντας να πράξει διαφορετικά, την πήρε…

http://www.noiazomai.net/xaranikop.html


Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Παρέλαση 25ης Μαρτίου


Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Άμυνας, την Πέμπτη θα παρελάσουν μόνο τα πεζοπόρα τμήματα. Δεν θα βγουν τα στρατιωτικά οχήματα, δεν θα πετάξουν τα αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της παρέλασης. Αυτά να τα ξεχάσετε. Κάντε focus στα νέα παιδιά της Ελλάδας.  Όπως εκτιμά το υπουργείο  θα εξοικονομηθούν έτσι περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

Μπράβο στο κουράγιο τους


Ο Jim Bob και η  Michelle Duggar παντρεύτηκαν στις 21 Ιούλη του 1984. Εκείνη την εποχή, επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν το χάπι ελέγχου γεννήσεων αφού δεν ήθελαν ακόμη παιδιά. Τέσσερα χρόνια αργότερα αποφάσισαν να αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί. Από τότε οι βαθιά θρησκευόμενοι Duggar και μέχρι σήμερα έχουν αποκτήσει 19 παιδιά έχοντας κάνει δύο φορές δίδυμα.









Ρομπότ διδάσκουν μαθητές στη Νότια Κορέα



Οι ρομποτικοί δάσκαλοι έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Νότια Κορέα, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος στα σχολεία της χώρας.

Οι μαθητές σε σχολεία του δημοτικού αντέδρασαν ιδιαίτερα θετικά στο νέο είδος δασκάλων, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας. Τα ρομπότ, που διδάσκουν το μάθημα των Αγγλικών στους μικρούς μαθητές, στάλθηκαν σε τρία σχολεία για διάρκεια οκτώ εβδομάδων, ενώ αντίστοιχα ρομπότ δάσκαλοι που διδάσκουν μαθηματικά, επιστήμες και τέχνη, χρησιμοποιήθηκαν σε δέκα ακόμη σχολεία για πέντε εβδομάδες.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα ρομπότ που διδάσκουν Αγγλικά βοήθησαν στη δημιουργία ενδιαφέροντος για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας, ενώ αυξήθηκε η αυτοπεποίθηση των μαθητών.

Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας έχει εκφράσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στους ρομποτικούς δασκάλους, που θα δώσουν στα παιδιά απομακρυσμένων περιοχών περισσότερες ευκαιρίες μάθησης. «Τα μηχανήματα ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα των μαθητών και είχαν ιδιαίτερα θετική επίδραση στη συνολική τους στάση», ανέφερε κυβερνητικός αξιωματούχος.

Προς το παρόν, οι επιστήμονες που ασχολούνται με το πρόγραμμα θέτουν ως επόμενο βήμα τη βελτίωση των μεθόδων εκμάθησης και την εξάλειψη κάποιων προβλημάτων προτού σκεφτούν την επέκταση της χρήσης τους.

Γαλλικό Πρακτορείο

Γιορτή Ρωμιοσύνης από το Δημοτικό Σχολείο Βραχναιΐκων


«ΓΙΟΡΤΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ»
Επετειακή εκδήλωση για την 25η Μαρτίου
  • Αφηγηματικό χρονικό του 1821 από μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βραχναιίκων  
  • Παραδοσιακοί χοροί από χορευτικό
  • Τραγούδια από τον σύλλογο «Αχαιών Μελωδοί»

την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010 και ώρα 7.00 μ.μ.
στο Σταυροπούλειο Πνευματικό Κέντρο
στα Βραχναίικα

Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Παγκόσμια ημέρα νερού σήμερα



Συνολικά 880 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό, ενώ 2,7 δισεκατομμύρια -ανάμεσά τους 980 εκατομμύρια παιδιά- δεν έχουν πρόσβαση σε επαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής.

Τα στοιχεία αυτά ήρθαν στη δημοσιότητα τη Δευτέρα 22 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα του Νερού, σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Διεθνής Ομοσπονδία των Συλλόγων του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (IFRC) στη Μαλαισία.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους των νησιών του Ειρηνικού δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό και στις κατάλληλες εγκαταστάσεις υγιεινής, ενώ από την έλλειψη πόσιμου νερού και υγειονομικών εγκαταστάσεων υποφέρει και το 50% των ασθενών σε νοσοκομεία αναπτυσσόμενων χωρών.

Παρόμοια κατάσταση και στην Αφρική και την Ασία, όπου, «οι γυναίκες διανύουν καθημερινά με τα πόδια μια απόσταση έξι χιλιομέτρων για να βρουν νερό».

Η IFRC τονίζει ότι οι κλιματικές αλλαγές, η γρήγορη και απρογραμμάτιστη αστικοποίηση και η μετανάστευση επιφέρουν αρνητικές επιπτώσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Παράλληλα, απευθύνει έκκληση σε όλη τη διεθνή κοινότητα να συμβάλει στην Παγκόσμια Πρωτοβουλία για το Νερό και την Υγιεινή, που φιλοδοξεί να εξασφαλίσει πρόσβαση σε καθαρό νερό και σε επαρκείς υγειονομικές εγκαταστάσεις για επτά εκατομμύρια ανθρώπους πριν από το 2015.

«Είναι ώρα για δράση», δήλωσε τη Δευτέρα εκπρόσωπος της IFCR, τονίζοντας ότι «η πρόσβαση σε καθαρό νερό, και στην ενημέρωση όσον αφορά θέματα υγείας και υγιεινής, δεν πρέπει να εξαρτάται από το πού έχουμε γεννηθεί. Είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα που πρέπει να έχουν όλοι, πλούσιοι και πτωχοί».


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ, 22.3.10

Ένα παιδικό όνειρο, μια ταινία - ρεπορτάζ και ένα γήπεδο




"Τα παιδία ΔΕΝ παίζει" είναι ο τίτλος της νέας κινηματογραφικής ταινίας, της οποίας παραγωγός είναι ο ΣΚΑΪ.

Η κάμερα ακολουθεί την παρέα τεσσάρων παιδιών από την Πάτρα, που προσπαθούν να μετατρέψουν ένα εγκαταλελειμμένο οικόπεδο σε ελεύθερο χώρο για παιχνίδι, κόντρα στις επιθυμίες των γειτόνων και τη γραφειοκρατία.

Τα παιδιά, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και ο Χρήστος φτάνουν μέχρι το δημαρχείο της πόλης με σκοπό να μετατρέψουν το οικόπεδο σε χώρο για παιχνίδι..

Τα παιδιά δεν έχουν λάβει ακόμα οριστική απάντηση στο αίτημά τους και για αυτό άλλωστε το ντοκιμαντέρ δεν έχει προδιαγεγραμμένο τέλος.

Η ταινία θα βγει στις αίθουσες στις 25 Μαρτίου.

Πασχαλινό καλαθάκι



Θα χρειαστείτε ένα κεσεδάκι από γιαούρτι ή παγωτό, λίγο πράσινο χαρτί γκοφρέ για να φτιάξετε το χόρτο και ένα συρματάκι πίπας για το χερούλι. Αν τυλίξετε περισσότερες από μία φορές το κεσεδάκι με το χαρτί γκοφρέ θα γίνει ακόμη πιο  ωραίο. Μπορείτε να στολίσετε το χερούλι με ένα λουλουδάκι ή ένα φιογκάκι ή μια πασχαλίτσα κλπ. 

Οι πρώτες στιγμές μιας νεαρής καμηλοπάρδαλης


Το καμηλοπαρδαλάκι "πέφτει" στη ζωή από ύψος 1,5 μέτρων, καθώς η μητέρα αδυνατεί να καθίσει αναπαυτικά στο έδαφος, και το να ξαπλώσει κατά τη διάρκεια της γέννας θα ήταν μια σίγουρη πρόσκληση για ένα λιοντάρι ή άλλο αρπακτικό να της επιτεθεί.

Το μωρό της καμηλοπάρδαλης έχει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ενός πολύ εύθραυστου μακριού λαιμού που συνδέεται με ένα νεογέννητο σώμα βάρους 70 κιλών.


Εάν το κεφάλι έβγαινε πρώτα, ο λαιμός σίγουρα θα έσπαζε όταν το υπόλοιπο σώμα έπεφτε πάνω του. Εάν το κεφάλι έβγαινε στο τέλος, ο λαιμός σίγουρα θα έσπαζε καθώς το σώμα με το βάρος του θα προσπαθούσε να τραβήξει το κεφάλι έξω από τη μητέρα.

Ένα τέτοιο προφανές αδιέξοδο λύνεται από τα οπίσθια ισχία που είναι πολύ μικρότερα από τους μπροστινούς ώμους, και ο λαιμός είναι αρκετά μακρύς ώστε να επιτρέψει στο κεφάλι να περάσει το κανάλι της γέννησης ενώ στηρίζεται στα οπίσθια ισχία. Τα πίσω πόδια βγαίνουν πρώτα για να εξομαλύνουν την πτώση του υπόλοιπου ζώου. Το κεφάλι στηρίζεται και οι κραδασμοί του μετριάζονται από τα οπίσθια ισχία, και ο λαιμός είναι εύκαμπτος, επιτρέποντας μια μεγάλη κάμψη γύρω από τους μπροστινούς ώμους.


Μέσα σε λίγα λεπτά, το καμηλοπαρδαλάκι στέκεται χαριτωμένα ανάμεσα στα πόδια της μητέρας του.



Από τη γέννηση στην ενηλικίωση σε ακριβώς τέσσερα έτη, ο λαιμός αυξάνεται από το ένα έκτο στο ένα τρίτο του συνολικού ύψους της καμηλοπάρδαλης. Τέτοια αύξηση απαιτείται από το ζώο για να αντισταθμίσει το ύψος ποδιών του και για να σκύψει να πιει νερό. Τον πρώτο χρόνο, η τροφή του πουλαριού είναι σχεδόν αποκλειστικά το πλούσιο γάλα της μητέρας του το οποίο μπορεί να φτάσει εύκολα.