Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

Το πρώτο βιοκλιματικό σχολείο της Θεσσαλονίκης

Σε 18 μήνες η Θεσσαλονίκη και ο δήμος Συκεών θα έχει το πρώτο βιοκλιματικό σχολείο. Το κτίριο του 8ου δημοτικού σχολείο του δήμου Συκεών, στην οδό Καραϊσκάκη 28 στη συνοικία της Εθνικής Αντίστασης, έχει μελετηθεί βάσει της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και θα είναι το πρώτο «πράσινο» σχολείο στη Θεσσαλονίκη, με μικρή κατανάλωση ενέργειας και περιβαλλοντικό σχεδιασμό.

«Πρόκειται για ένα σχολείο που δεν θα είναι σαν όλα τ’ άλλα, ένα σχολείο πρότυπο, βασισμένο στη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, ένα έξυπνο και πράσινο σχολείο», είπε στην ομιλία του, στη τελετή θεμελίωσης, ο δήμαρχος Συκεών Σίμος Δανιηλίδης.

Σημειώνεται ότι το νέο σχολείο δίνει ανάσα στους μαθητές του 8ου και του 10ου δημοτικού σχολείου καθώς τα δύο σχολεία συστεγάζονταν και είχαν δημιουργηθεί αρκετά προβλήματα λόγω έλλειψης χώρων. «Θα αποφορτιστεί το εναπομείναν 10ο όπου, λόγω του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού του μαθητικού δυναμικού, πολλοί από τους χώρους που προορίζονταν για άλλες χρήσεις αξιοποιούνται αναγκαστικά ως αίθουσες διδασκαλίας», σημειώνει η δημοτική αρχή.

Πηγή

Αγάλματα Jizo

Η θρησκεία είναι πολύ σημαντική για τους κατοίκους της Ιαπωνίας, και ένα καλό παράδειγμα για το πόσο πραγματικά σημαντική είναι βρίσκεται στις άγονες πλευρές του ηφαιστείου Chausudake, στο νομαρχιακό διαμέρισμα Tochigi της Ιαπωνίας. Εκεί υπάρχει ένα ολόκληρος στρατός από εκατοντάδες μικρά αγάλματα Jizo. 



Ένας από τους αγαπημένους Θεούς στον ιαπωνικό πολιτισμό, ο Jizo, μαλακώνει τα βάσανα εκείνων που υποφέρουν στην κόλαση και απαντά στις προσευχές για την υγεία και την επιτυχία της διαβίωσης. 


Τα αγάλματα Jizo που είναι αφιερωμένα σε αυτόν τοποθετούνται συνήθως στα σταυροδρόμια, για να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να επιλέξουν το σωστό δρόμο. 



Ο θεός αυτός είναι εξαιρετικά σημαντικός για τις εγκύους γυναίκες και τα παιδιά και τα αγάλματα αυτά συχνά στολίζονται με παιδικά ρούχα και καπέλα. 


Οι γονείς των παιδιών που έχουν πεθάνει αφιερώνουν τέτοια αγάλματα ζητώντας την προστασία της ψυχής του παιδιού τους. 


Τα αγάλματα Jizo του ηφαιστείου Chausudake προσφέρουν μια θέα μοναδική στην Ιαπωνία. Τα αγάλματα Jizo μπορούν να βρεθούν σε πολλά μέρη στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου και σίγουρα είναι ένα θέαμα που αξίζει κανείς να δει.

Κοκκινομάτηδες βάτραχοι των δέντρων

Βαθιά μέσα στα δάση της Κεντρικής Αμερικής μπορεί κανείς να βρει αυτά τα αμφίβια πλάσματα των οποίων το ατσάλινο βλέμμα φέρνει στο νου τον κόμη Δράκουλα. Στην πραγματικότητα, οι βάτραχοι αυτοί μπορούν να χωρέσουν στην παλάμη του χεριού σας και είναι πραγματικά πολύ αξιαγάπητοι.

Οι κοκκινομάτηδες βάτραχοι των δέντρων έχουν σκούρα κόκκινα μάτια με κάθετα στενεμμένες μύτες και πράσινο σώμα με κίτρινες και μπλε ριγωτές πλευρές. Τα αρσενικά κυμαίνονται από 2 έως 2 ½, ενώ τα θηλυκά μπορούν να φτάσουν τις 3 ίντσες κατά μέσον όρο.


Οι νεαροί βάτραχοι είναι χαρακτηριστικά καφετιοί στο χρώμα και γίνονται πιο πράσινοι καθώς μεγαλώνουν. Οι ενήλικοι βάτραχοι μπορούν να αλλάξουν το χρώμα τους ελαφρώς ανάλογα με τη διάθεση και το περιβάλλον. Οι βάτραχοι αυτοί έχουν μαλακό, εύθραυστο δέρμα στην κοιλιά τους, και το δέρμα στην πλάτη τους είναι παχύτερο και τραχύτερο.


Τα πίσω πόδια είναι φτιαγμένα περισσότερο για σκαρφάλωμα παρά για κολύμπι.  Ένα άλλο χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι τα μαξιλάρια στο τέλος κάθε δαχτύλου. Αυτά τα μαξιλάρια επιτρέπουν στους βατράχους να κολλήσουν στα διάφορα αντικείμενα και τους δίνουν τη δυνατότητα να κολλάνε στα κλαδιά και στα φύλλα των δέντρων.

Οι περισσότεροι έχουν ένα τρίτο βλέφαρο-μεμβράνη. Ο σκοπός αυτής της μεμβράνης είναι να προστατευθούν τα ευαίσθητα μάτια τους από τους διάφορους κινδύνους. Η μεμβράνη αυτή έχει συνήθως λαμπρό χρώμα και δεν περιορίζει την όρασή τους.


Οι κοκκινομάτηδες αυτοί βάτραχοι περνούν την πλειοψηφία της ζωής τους στα δέντρα και αυτό τους κάνει σπουδαίους άλτες. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, παραμένουν ακίνητοι, καλύπτουν τις μπλε πλευρές τους με τα πίσω πόδια τους, μαζεύουν τα μπροστινά πόδια τους κάτω από την κοιλιά τους και κλείνουν τα κόκκινα μάτια τους. Κατά συνέπεια, εμφανίζονται σχεδόν τελείως πράσινοι, και έτσι γίνονται τελείως αόρατοι ανάμεσα στα φύλλα.


Είναι σαρκοφάγοι και τρώνε τους γρύλους, τους σκώρους, τις μύγες, και άλλα έντομα και άλλους μικρούς βατράχους.

Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010

Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2010

Η Κλεις του Οικοδομήματος - νέα έκδοση



Ο Κώστας Γιαννόπουλος είναι Δρ. Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εργάζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στην Ιστορία της Ελληνικής Εκπαίδευσης. Το παρόν βιβλίο είναι η πρώτη του μονογραφία, ενώ για το άμεσο μέλλον ετοιμάζει μια αντίστοιχη εργασία για την περίοδο της Δικτατορίας (1967-1974).

Τιμάται 7 €.

Αχ, αυτά τα μαθηματικά!

ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Μια μητέρα είναι 21 χρόνια μεγαλύτερη από το γιο της. Σε 6 χρόνια θα είναι 5 φορές μεγαλύτερη από αυτόν.
Ερώτηση: ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ;


ΛΥΣΗ
Έστω:
Ηλικία μητέρας: χ
Ηλικία γιου: ψ

Τότε:

• χ=21+ψ (αφού είναι 21 χρόνια μεγαλύτερη από το γιο της) και
• χ+6= 5•(ψ+6)     (αφού σε 6 χρόνια η μητέρα θα είναι 5 φορές μεγαλύτερη από το γιο της)


Παίρνουμε τη δεύτερη εξίσωση και λύνουμε ως προς ψ αντικαθιστώντας όπου χ με 21+ψ

(21+ψ)+6=5ψ+30
21+ψ+6=5ψ+30
27+ψ=5ψ+30
27-30=5ψ-ψ
-3=4ψ
ψ=- ¾

Άρα η ηλικία του γιου είναι – ¾
- ¾ όμως από τι;
Φυσικά – ¾ του έτους.
Όμως το ένα έτος = 12 μήνες

ΑΡΑ:
Η ηλικία του γιου είναι
ψ= - ¾ •12= - 36/4 = -9 μήνες

Έτσι επανερχόμαστε στο αρχικό ερώτημα «Πού είναι ο πατέρας;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτή τη στιγμή μέσα στη μητέρα!

Κυριακή, 27 Ιουνίου 2010

Η Eλληνική οικογένεια



Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ είναι µια πολύ αγαπηµένη οικογένεια. Είναι ο αγαπηµένος µου µπαµπάς, η αγαπηµένη µου µαµά, ο αγαπηµένος µου αδελφός.
Τον αγαπηµένο µου µπαµπά δεν τον ßλέπω ποτέ, γιατί φεύγει το πρωί για τη δουλειά και γυρίζει τα µεσάνυχτα. Δηλαδή κανονικά γυρίζει στις 7.00 µ. µ., αλλά κάνει και πέντε ώρες γύρω - γύρω το τετράγωνο µέχρι να ßρει να παρκάρει. Κι όταν έρχεται δεν είναι και πολύ χαρούµενος και καθόλου δεν µοιάζει µε τους µπαµπάδες των διαφηµίσεων που µπαίνουν µέσα µε δωράκια και σοκολάτες και τα παιδιά πηδάνε στην αγκαλιά του κι αυτός γελάει και τα στριφογυρίζει ψηλά.
Εµάς λέει: «Άι σιχτίρι, το κωλοκράτος µου µέσα!!» και ßροντάει τα κλειδιά στο συρτάρι.


Την αγαπηµένη µου µαµά δεν τη ßλέπω επίσης, γιατί κι αυτή δουλεύει αλλά έρχεται σπίτι µε το λεωφορείο. Και µετά πλένει, σιδερώνει, σφουγγαρίζει, µαγειρεύει και ßρίζει τον µπαµπά που δεν πήρε τυρί τριµµένο από το σούπερ µάρκετ. Και δεν µοιάζει καθόλου µε τις µαµάδες των διαφηµίσεων, γιατί δεν µαγειρεύει ßαµµένη ούτε µε ψηλοτάκουνα. Κι όταν λερώσουµε το µπλουζάκι µε σοκολάτες δεν γελάει χαρούµενη που έχει το σωστό απορρυπαντικό, αλλά µας λέει: «Ε, ßέßαια. Άµα έχετε τη δουλάρα!! Άντε ßγάλτο, τελείωνε, ΤΕΛΕΙΩΝΕ λέµε, την τύχη µου που στραßώθηκα και τον παντρεύτηκα!!».

Τον αγαπηµένο µου αδελφό δεν τον ßλέπω ποτέ, γιατί λείπουµε κι οι δυο στο σχολείο και µετά εκείνος πηγαίνει φροντιστήριο και µετά κλείνεται στο δωµάτιό του και µετά ανοίγει το κοµπιούτερ του και µετά ψάχνει γυµνές κυρίες και µετά τις ßρίσκει και µετά χαίρεται.

Ο µπαµπάς µου, η µαµά µου, ο αδελφός µου κι εγώ είµαστε µιαπολύ αγαπηµένη οικογένεια και κάθε Κυριακή µεσηµέρι κάνουµε ένα πολύ αγαπηµένο οικογενειακό τραπέζι κι εκεί έχουµε όλο τον χρόνο να τσακωθούµε µεταξύ µας.

Ο µπαµπάς µαλώνει τον αδελφό µου που δεν διαßάζει αρκετά και µετά µαλώνει εµένα που δεν τα τρώω τα παντζάρια. Και µετά η µαµά µαλώνει τον µπαµπά µου γιατί µας µαλώνει, γιατί είναι «αντιπαιδαγωγικό» λέει. Και µετά η µαµά µου µαλώνει τον αδελφό µου που πετάει τα µποξεράκια του στη µοκέτα κι έχει και τη µέση της και µετά µαλώνει εµένα που θέλω να µου πάρουνε κινητό. Και µου λέει: «Έκανε κι η µύγα κώλο και ζητάει κινητό» Κι εγώ της λέω: «Η Ευαγγελία γιατί έχει κινητό που είναι και 27 µέρες µικρότερη;». Κι η µαµά µου µού λέει: «Δεν µε νοιάζει τι κάνει η Ευαγγελία, εµένα µε νοιάζει τι κάνει το δικό µου το παιδί».

Και φωνάζει και ο µπαµπάς τής λέει: «Τώρα που ουρλιάζεις εσύ, δεν είναι αντιπαιδαγωγικό;» Κι η µαµά τού λέει: «Δεν ουρλιάζω, συζήτηση κάνουµε».
Κι ο µπαµπάς µου της λέει: «Ναι, έχεις δίκιο. Μπορεί στο ισόγειο να µη σ' άκουσαν!».
Κι η µαµά του λέει: «Έχε χάρη που είναι τα παιδιά, αλλιώς θα σου ´λεγα τώρα!». Και δεν του λέει.


ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΝΕΝΑΣ δεν µιλάει για πολλή ώρα.
Κι ακούγονται µόνο τα πιρούνια, τα µαχαίρια κι ο αδελφός µου που κάνει κλάπα κλούπα µε τη γλώσσα του. Κι η µαµά τού λέει: «Δεν µπορείς να φας σαν άνθρωπος;»
Κι ο αδελφός µου της λέει: «Σαν άνθρωπος τρώω».
Κι η µαµά µου του λέει: «Θα σε καλέσουνε σε κάνα σπίτι, ρεζίλι θα γίνουµε».
Κι ο µπαµπάς µου της λέει: «Μπορείς να σταµατήσεις µία στιγµή, ΜΙΑ, Μ-Ι-Α, αυτό το µπουρ µπουρ µπουρ, µες στ´ αυτί µου;;. Έλεος δηλαδή, ΕΛΕΟΣ, Ε-Λ-Ε-Ο-Σ!».
Κι η µαµά µου λέει: «Δεν φτάνει που έχω γίνει χίλια κοµµάτια να σας υπηρετώ όλους εδώ µέσα, µια καλή κουßέντα να ακούσω, ΜΙΑ, Μ-Ι-Α».
Κι ο µπαµπάς µου της λέει: «Έριξες πολύ αλάτι, λύσσα το ´κανες».
Κι η µαµά τού λέει: «Ορίστε, εκεί που µας χρωστάγανε, µας πήραν και το ßόδι».
Κι εγώ ρωτάω: «Πότε είχαµε ßόδι και µας το πήρανε;».
Κι ο αδελφός µου µού λέει: «Είσαι µαλακισµένο».
Κι εγώ ßάζω τα κλάµατα και λέω: «Με λέει µαλακισµένο».
Κι ο µπαµπάς µου του λέει: «Μη λες την αδελφή σου µαλακισµένο».

Κι ο αδελφός µου λέει: «Αφού είναι!»
Κι η µαµά µου λέει: «Δεν θέλω να ακούω τέτοιες λέξεις εδώ µέσα!».
Κι ο αδελφός µου της λέει: «Όταν τις λέει ο µπαµπάς είναι καλά;».
Κι η µαµά µου λέει στον µπαµπά µου: «Ορίστε, είδες το παράδειγµα που δίνεις στα ίδια σου τα παιδιά».
Κι ο µπαµπάς µου λέει: «Μια µπουκιά δεν µπορούµε να φαρµακώσουµε σ´αυτό το σπίτι, ΜΙΑ, Μ-Ι-Α».
Κι η µαµά µου του λέει: «Τι µπουκιά, εσύ δεν είπες είναι λύσσα; Κι άµα δεν σ´ αρέσει, να πας να σου µαγειρεύει η Βιßή».
Κι εγώ λέω: «Ποια είναι η Βιßή».
Κι η µαµά λέει: «Ποια είναι η Βιßή, Μανώλη; Πες στο παιδί σου, στο σπλάχνο σου, στην κόρη σου ποια είναι η Βιßή, Μανώλη».
Κι ο πατέρας µου λέει: «Η κυρία Βιßή είναι µια εξαίρετη συνάδελφος κι η µάνα σας είναι µια τρελή γυναίκα».
Κι η µαµά λέει: «Γι´ αυτό γυρίζουµε µεσάνυχτα, Μανώλη; Επειδή η Βιßή είναι µια εξαίρετη συνάδελφος, Μανώλη;».
Κι ο µπαµπάς λέει: «Γυρίζουµε µεσάνυχτα, διότι τα µεσάνυχτα ßρίσκουµε να παρκάρουµε. Άντε να δούµε πού θα φτάσει ο πληθωρισµός πια».
Κι η µαµά µου του λέει: «Έχε χάρη που είναι τα παιδιά, αλλιώς σου ´λεγα εγώ».
Κι ο µπαµπάς της λέει: «Τι θα µου ´λεγες εσύ;».
Κι η µαµά του λέει: «Το δισάκι µου στον ώµο, για τον δρόµο, για τον δρόµο, αυτό θα σου ´λεγα εγώ».
Κι εγώ λέω: «Έγιν´ η ßροχή χαλάζι, δεν µε νοιάζει, δεν µε νοιάζει ει ει ει ει ».
Κι ο µπαµπάς κι η µαµά µού λένε: «ΣΤΑΜΑΤΑ!!!» και σταµατάω.
ΚΑΙ ΠΕΦΤΕΙ ΠΑΛΙ µια σιωπή, ντράγκα ντούγκα τα πιρούνια.
Κι ο αδελφός µου λέει: «Έφαγα, πάω µέσα».
Κι ο µπαµπάς µου του λέει: «Δεν έχει να πας πουθενά. Τώρα τρώµε όλοι µαζί σαν οικογένεια».
Κι η µαµά µου του λέει: «Έχει δίκιο ο πατέρας σου, να κάτσεις εκεί που κάθεσαι».
Και καθόµαστε όλοι εκεί που καθόµαστε.
Έλενα Ακρίτα

από την αναγνώστρια tetapatra

Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

Το ρολόι - (ή αλλιώς η μίζα)


 Μία διδακτική ιστορία
 

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα κατά την Ιταλική κατοχή, σε κάποιο νησί του Ιονίου η ομάδα κατοχής των Ιταλών είχε επιτάξει το Δημαρχείο, που βρισκόταν στην κεντρική πλατεία του νησιού και το είχε μετατρέψει σε αρχηγείο της.  Ο επικεφαλής της ομάδας κατοχής, Ιταλός αξιωματικός είχε θρονιαστεί στο γραφείο του δημάρχου και από το παράθυρό του απολάμβανε τη θέα προς την πλατεία του νησιού. Στο κέντρο της πλατείας υπήρχε μια όμορφη εκκλησία και δίπλα ακριβώς ένα πανύψηλο καμπαναριό με ένα περίτεχνο ρολόι στη μέση. Μάταια περίμενε ο ιταλός αξιωματικός να το ακούσει να χτυπάει γιατί το ρολόι αυτό είχε εδώ και καιρό σταματήσει  λόγω βλάβης.
 
Ο Ιταλός αισθάνθηκε χρέος του να αποκαταστήσει τη βλάβη και έτσι φρόντισε και έμαθε από το δήμαρχο του νησιού ότι το ρολόι είχε σταματήσει γιατί δεν υπήρχε λάδι για να λαδώσουν τα γρανάζια του. Τότε ο αξιωματικός χωρίς δεύτερη σκέψη πρόσφερε στον δήμαρχο έναν τενεκέ 12 λίτρων, παρθένο ιταλικό ελαιόλαδο, έτσι ώστε να λαδωθούν τα γρανάζια και να δει και πάλι το ρολόι να δουλεύει και πάλι, και να ακούσει την καμπάνα να χτυπάει ρυθμικά την ώρα.
 

Το καφενείον Η ΕΛΛΑΣ - Ξηλούρης Νίκος



Σσσσσσ - Οι αρχηγοί μας ξεκουράζονται...

Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή»

Από 28 έως 30 Ιουνίου 2010 θα λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή», με τη συμμετοχή 65 Ελλήνων και Ξένων ειδικών. Μεταξύ των τελευταίων και οι: R. Hunter, βασιλικός καθηγητής Αρχαίων Ελληνικών στο Καίμπριτζ, οι καθηγητές David Holton (Cambridge), H. Tonnet (στην INALCO του Παρισιού), V. Gonzalez (Πανεπιστήμιο της Malaga), Lucia Marcheselli (του Πανεπιστημίου της Τεργέστης), M. Fantuzzi (Columbia, USA) κ.ά.
Η κλειστή αυτή Συνάντηση Εργασίας οργανώνεται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), ίδρυμα έρευνας και εφαρμογών που λειτουργεί ως συμβουλευτικό και επιτελικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων σε θέματα γλωσσικής αγωγής και πολιτικής. Οργανωμένη σε επτά στρογγυλά τραπέζια, θα καλύψει αναλυτικά σημαντικές όψεις της γλώσσας και της γλωσσικής αγωγής, αναφερόμενες σε βασικά κεφάλαια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης εντός και εκτός της επικράτειας: Διδασκαλία της Ελληνικής ως Μητρικής Γλώσσας, Ελληνική γλώσσα και ΜΜΕ, Τα Αρχαία Ελληνικά στην Ελλάδα, Διδασκαλία της Ελληνικής στην Εκπαίδευση Ομογενών Εξωτερικού, Διδασκαλία της Ελληνικής ως Β΄ και ως Ξένης Γλώσσας σε ενηλίκους, Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε μαθητές (στην Ελλάδα), Η Ελληνική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση («Έδρες» Εξωτερικού). Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε τρία βασικά έργα του ΚΕΓ: στην προώθηση του «Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας», ως εργαλείου για τη διάδοση της ελληνικής στο εξωτερικό, στις «Διαδρομές», σύστημα εξ αποστάσεως κατάρτισης «δασκάλων της ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στο εξωτερικό», και στην ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στη γλωσσική διδασκαλία («Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα»: www.greek-language.gr).


Η Διεθνής Συνάντηση Εργασίας τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και συμμετέχουν στις εργασίες ανώτεροι αξιωματούχοι από τα Υπουργεία Εξωτερικών και Πολιτισμού και προσωπικότητες όπως: οι ομότιμοι καθηγητές κλασικής φιλολογίας Δ. Μαρωνίτης του ΑΠΘ και Φάνης Κακριδής (Ιωαννίνων), ο πρώην Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κλασικός φιλόλογος Ν. Κονομής, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού Στ. Ταμβάκης και ο επικεφαλής ΣΑΕ Ευρώπης καθηγητής Κ. Δημητρίου, επιστημονικά μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο Πρόεδρος του ΙΕΛ καθηγητής Μέρτζιος.


Τέλος, η ολομέλεια της Διεθνούς Συνάντησης Εργασίας θα διαβουλευθεί πάνω στην πιθανή ίδρυση (σκοπιμότητα, σύνθεση και λειτουργία) ενός νέου θεσμού, του «Εθνικού Συμβουλίου για τη Γλώσσα», το οποίο εξετάζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Για τον ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής - προς Άννα


"Καθημερινά βρίσκετε και κάτι άλλο να κάνετε για να μας αποδείξετε ότι αγαπάτε τα παιδιά μας!!! Χθες αποφασίσετε να βγάλετε την εγκύκλιο για να προσλάβετε αναπληρωτές δασκάλους για την επόμενη σχολική χρονιά. Η επισήμανση όμως ότι οι δάσκαλοι μπορούν να κάνουν τα χαρτιά τους για να επιμορφωθούν σε θέματα ειδικής αγωγής είναι κάτι ...
καινούριο; Μιλούσαμε τόσο καιρό για την κατάργηση των σεμιναρίων 400 ωρών που έδιναν τα προσόντα για μπει κάποιος στην ειδική αγωγή και τώρα θα γίνουν κρατικά; Εσείς δεν τα χαρακτηρίσατε σεμινάρια της ντροπής;
 

Τελικά, ζούμε σε μια μέτρια χώρα και μας πρέπει μια μέτρια εκπαίδευση. Και εξηγώ: είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής απόφοιτη του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Χρόνια ολόκληρα βρίσκομαι ως αναπληρώτρια από σχολείο σε σχολείο σε διαφορετικές περιοχές κάθε φορά προσπαθώντας να κανω την δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ, χρησιμοποιώντας τα εφόδια που πήρα από τις ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΕΣ σπουδές μου που μοναδικό τους αντικείμενο είχαν την εφαρμογή της ειδικής αγωγής στο σχολείο. Όταν όμως συναναστρέφομαι με συναδέρφους της γενικής αγωγής (αξιόλογους δασκάλους) οι οποίοι όμως έχουν κάνει μια επιμόρφωση στην ειδική αγωγή ή ένα σεμινάριο καταλαβαίνω την ανωτερότητά μου. Ίσως ακούγεται εγωιστικό, υπεροπτικό αλλά είναι μια αλήθεια που πρέπει κάποια στιγμή να ακουστεί. Δεν φταίνε οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής οι οποίοι είναι αξιόλογοι τις περισσότερες φορές και αγαπούν αυτό που κάνουν και θέλουν να προσφέρουν, φταίνε όμως οι επιμορφώσεις που τους προσέφεραν οι οποίες καμία σχέση δεν έχουν με την δική μου εκπαίδευση.
 

Και τώρα λοιπόν, κ. Διαμαντοπούλου αντί να αποκαθιστάτε την αδικία και αντί επιτέλους να προσφέρετε στα παιδιά με ειδικές ανάγκες την εκπαίδευση που τους πρέπει συνεχίζετε την πολιτική του να "μπαλώνεις τρύπες". Προσφέρετε 500 θέσεις στο υποτιθέμενο ΑΣΕΠ που θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν τα κενά είναι χιλιάδες; και τα υπόλοιπα κενά θα τα καλύψετε με "κάποιους" που θα τους βρείτε "κάπου";
Δεν αντέχουν άλλο οι γονείς αυτό το παιχνίδι. Κάθε Σεπτέμβρη δεν έχουν δάσκαλο για το παιδί τους. Στέλνετε όποιον βρείτε πρόχειρο και όταν αποφασίσετε να στείλετε εμάς είναι πια αργά. Το έχουμε πει χιλιάδες φορές και θα το πούμε άλλη μια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται ένα σταθερό περιβάλλον. ΄Εναν άνθρωπο να τους προσφέρει μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση και όχι μια μέτρια εκπαίδευση. Δεν είναι μέτριοι άνθρωποι , είναι ολόκληροι άνθρωποι. Γιατί κυρία Διαμαντοπούλου το δικό σας το παιδί χρειάζεται ολοκληρο δάσκαλο με ολοκληρωμένες γνώσεις και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορούν να καλυφθούν με δάσκαλο με μέτριες γνώσεις;
 

Λυπάμαι αν στεναχώρησα κάποιους αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Δε θα ακολουθήσω την πολιτική του να έρθω σε αντιπαράθεση με τους δασκάλους της γενικής αγωγής τους οποίους του θαυμάζω για το έργο που προσφέρουν στα σχολεία τους απλώς θα επισημάνω ότι καλό είναι ο καθένας να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα να κάνει, μήπως από μόνοι μας μπορέσουμε να σώσουμε αυτή τη χώρα. Γιατί με μέτριες καταστάσεις δε σώζουμε τίποτα. Και επειδή σκοπός του κράτους είναι να παρέχει στα παιδιά μας αυτή την κρίσιμη στιγμή τις απαραίτητες γνώσεις ΓΙΑ ΝΑ μην μπορούν να αντιδράσουν, εμείς ως δάσκαλοι ας δώσουμε τα σωστά εφόδια με τον σωστό τρόπο."

Μια άνεργη δασκάλα ειδικής αγωγής.


ΠΗΓΗ: TROKTIKO

Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

Ένα χρόνο λειτουργίας συμπληρώνει το Μουσείο της Ακρόπολης


Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης συμπλήρωσε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του και έχει ήδη υποδεχθεί 2.010.641 επισκέπτες.

Με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας του Μουσείου δόθηκαν στην δημοσιότητα στοιχεία και αριθμοί που αποδεικνύουν την ικανοποιητική λειτουργία του, ενώ ανακοινώθηκε και το άνοιγμα της περιοδικής έκθεσης (20.6-31.1.2011) για τον «Περικλή Ξανθίππου"» με λίγες αλλά σημαντικές αρχαιολογικές μαρτυρίες και στόχο τη δημιουργία του ιστορικού πλαισίου για την ορθή κατανόηση των γλυπτών του Παρθενώνα.

Το Μουσείο Ακρόπολης είναι το πρώτο δημόσιο μουσείο της χώρας που λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και η φιλοδοξία είναι να καλύπτει, όσο γίνεται, τις δαπάνες με δικά του έσοδα. Απασχολεί 200 υπαλλήλους, εκ των οποίων ένας αριθμός είναι συμβασιούχοι και αποσπασμένο προσωπικό από το ΥΠΠΟ, ενώ τα κονδύλια για δαπάνες ΔΕΗ, ΟΤΕ, Αέριο καλύπτονται εξ ολοκλήρου από το Μουσείο. Οικονομική στήριξη παρέχει και ο Οργανισμός Ανέγερσης, ενώ όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία του Προεδρικού διατάγματος για την λειτουργία του μουσείου (καθυστέρησε λόγω αλλαγής υπουργών και κυβέρνησης) θα επιτραπεί η αντιμετώπιση του ζητήματος στελέχωσης, ενώ θα προκηρυχθεί και η θέση του διευθυντή.

Ο Δ. Παντερμαλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα σχολικά προγράμματα και τις παρουσιάσεις, κάνοντας λόγο για το σεμινάριο με θέμα «Ακρόπολη: εκπαίδευση και Μουσείο» που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς. Το παρακολούθησαν 2.600 εκπαιδευτικοί σε 24 σεμινάρια.

Το εισιτήριο θα παραμείνει στην τιμή των 5 ευρώ για το 2011


ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr


Απογραφή δασκάλων και λοιπών δημοσίων υπαλλήλων

Η απογραφή αρχίζει από την 1η Ιουλίου και με καταληκτικές ημερομηνίες τις εξής:
Αν ο ΑΦΜ σας λήγει σε: Συμπληρώσετε τα στοιχεία σας μέχρι:

1 Δευτέρα,                        12 Ιουλίου
2 Τρίτη,                             13 Ιουλίου
3 Τετάρτη,                         14 Ιουλίου
4 Πέμπτη,                          15 Ιουλίου
5 Παρασκευή,                   16 Ιουλίου
6 Δευτέρα,                        19 Ιουλίου
7 Τρίτη,                             20 Ιουλίου
8 Τετάρτη,                         21 Ιουλίου
9 Πέμπτη,                         22 Ιουλίου
0 Παρασκευή,                  23 Ιουλίου


Το νου σας: έχετε δικαίωμα να απογραφείτε νωρίτερα, αλλά όχι μετά από αυτές τις ημερομηνίες.

Τα χαρτιά που πρέπει να έχετε μπροστά σας για να ολοκληρώσετε την απογραφή σας είναι τα παρακάτω:

*Ένα εκκαθαριστικό φορολογίας οποιουδήποτε έτους από το 2002 και έπειτα.
*Την κάρτα κοινωνικής ασφάλισης ή το βιβλιάριο υγείας ή επιστολή γνωστοποίησης ΑΜΚΑ
*Την αστυνομική ταυτότητα
*Έναν λογαριασμός ΔΕΗ της κατοικίας
*Ένα, σχετικά πρόσφατο, εκκαθαριστικό μισθοδοσίας
*Τίτλους σπουδών

Η απογραφή εδώ
Οι οδηγίες συμπλήρωσης εδώ
Το έντυπο προετοιμασίας εδώ

Ποινική δίωξη σε τσίρκο για κακοποίηση ελέφαντα


Μια υπόθεση μοναδική στα ελληνικά ποινικά χρονικά εκδικάστηκε από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο της Φλώρινας χτες. Κατηγορούμενο ήταν  το τσίρκο «Άλεξ Χαμάε – Τσίρκο Μάσιμο»  ύστερα από μήνυση της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Αρκτούρος» που μύνησε το τσίρκο  για το βασανισμό ενός άτυχου ελέφαντα κατά τη διάρκεια παραστάσεών του στη συγκεκριμένη πόλη.

Το περιστατικό συνέβη στις 2 Μαίου 2009 και το  αδίκημα τεκμηριώνεται από σχετικό οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο) που μεταδόθηκε και δημόσια από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ την Τρίτη 12 Μαΐου 2009 στην εκπομπή “ECO News”.

Η οργάνωση συνεχίζει την εκστρατεία με τίτλο “Ελλάδα, χώρα ελεύθερη από τσίρκο με ζώα” και καλεί:
* Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να τροποποιήσει τη σχετική νομοθεσία και να απαγορεύσει σε εθνικό επίπεδο την είσοδο και λειτουργία επιχειρήσεων τσίρκο με ζώα.
* Δήμους και φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να απαγορεύσουν με αποφάσεις των δημοτικών τους συμβουλίων τη λειτουργία τσίρκων στην επικράτειά τους.

Μπορείτε να ψηφίσετε ενάντια στα τσίρκο με ζώα εδώ.

"Αγαπητοί συμπατριώτες, μπορούμε"

Η φίλη αναγνώστρια Τέτα Σ. μας έστειλε το άρθρο του Κωνσταντίνου Μαυρίκιου, οικονομολόγου:



Αγαπητοί Συμπατριώτες
1. Όταν αγοράζετε προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών, αποδυναμώνετε τις ελληνικές παραγωγές.
Αποδυναμώνοντας Ελληνικές Παραγωγές, βοηθάτε στην επιδείνωση της ανεργίας. Αντίθετα ενισχύοντας Ελληνικές Παραγωγές σε τόσο δύσκολους καιρούς, βοηθάτε την διατήρηση και αύξηση θέσεων εργασίας!!
2. Όταν αγοράζετε εισαγόμενα προϊόντα, ουσιαστικά δίνετε ένα 50% των χρημάτων σας σε εργοστάσια άλλων χωρών που απασχολούν αποκλειστικά αλλοδαπούς.
Σκεφτείτε επίσης ότι αν η κάθε Ελληνική Οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά προϊόντα, τότε για κάθε χίλιες οικογένειες, θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ και θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με περίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά!!
Ή πιο απλά, 1000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!!! Αλλάζοντας απλά την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα. Τελικά σκεφτείτε ότι αν όλοι μας υιοθετήσουμε μια τέτοια συνήθεια, τότε 1.000.000 οικογένειες θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε στην πρόσληψη 100.000-150.000 συμπατριωτών μας!!!
Επομένως όταν κάνετε την επόμενη αγορά σας, σκεφτείτε ότι ίσως να βοηθάτε μεσοπρόθεσμα την επαγγελματική σας εξέλιξη ή την επαγγελματική εξέλιξη αγαπημένων σας προσώπων.


Λίγο έως πολύ, νομίζω πως όλοι έχουν αντιληφθεί την μεγάλη οικονομική κρίση που εξελίσσεται σε όλο τον κόσμο. Δεν θα προχωρήσω σε αναλύσεις των αιτιών και ούτε σε προβλέψεις επιδείνωσης, που λίγο πολύ όλοι τις αναμένουν.

Αντίθετα κρίνω πολύ σημαντικό να δώσω μια κρίσιμη σύσταση που μπορεί να εμποδίσει σε ένα βαθμό την επιδείνωση που όλοι περιμένουμε.

Στηρίξτε τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, γιατί έτσι θα στηρίξετε τις θέσεις εργασίας σας και θα δημιουργήσετε θέσεις εργασίας για συμπατριώτες σας!!!

Δώστε λίγα παραπάνω χρήματα σε μερικά από αυτά, αλλά σε άλλα το κέρδος είναι μεγαλύτερο. Σε όλες τις περιπτώσεις η ποιότητα είναι πιο αγνή.


Σκεφτείτε μερικά απλά παραδείγματα αλλαγών και τις επιπτώσεις τους :
Α. Αντί για τυρί gouda ψωνίστε Λογάδι Ηπείρου ή Ελασσώνας ή Τρικαλινό ή Μακεδονικό Τυρί. Λιώνουν το ίδιο καλά στην πίτσα και στα τοστ και είναι πολύ πιο νόστιμα.
Β. Αντί για Coca Cola, Pepsi Cola, αγοράστε αναψυκτικά Lux, Εψα, Νιγρίτα, Σουρωτή, Ξυνό Νερό, κ.ά.
Γ. Αντί για Heineken και Amstel, αγοράστε Mythos, Genesis, Magnus Magister, Kraft, Βεργίνα, Πειραϊκή (δοκιμάσατε ποτέ;) ή προτιμήστε ελληνικά κρασιά.
Δ. Αντί για μακαρόνια Barilla, Misco που παράγονται από πολυεθνική, αγοράστε μακαρόνια Μέλισσα ή μικρών ελληνικών βιοτεχνιών.
Ε. Αντί για .. προσούτο, αγοράστε ελληνικά αλλαντικά.
ΣΤ. Αντί για σκληρό τυρί Δανίας, αγοράστε ελληνικά κεφαλοτύρια (παράδειγμα Γκλίτσα, Όλυμπος, Δωδώνη και πολλά άλλα).
Ζ. Αντί για γάλα εισαγωγής Βερόπουλου και Lidl αγοράστε γάλα ΑΓΝΟ, ΜΕΒΓΑΛ, Όλυμπος, ΔΕΛΤΑ, κ.α.
Η. Αντί για Ουίσκυ, αγοράστε τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά.
Θ. Αντί για σοκολάτες Nestle, αγοράστε σοκολάτες ΙΟΝ. Ελληνικό μέλι, ελληνικές μαρμελάδες, ελληνικές καραμέλλες.
Ι. Αντί για ταξίδια εκτός Ελλάδας, προτιμήστε φέτος την Ελλάδα και μόνο!! Θα περάσετε και πιο καλά γιατί δεν θα σας στραβοκοιτάζουν.
ΙΑ. Αντί για Marlboro, Camel των αγαπημένων αμερικάνων, αγοράστε ΚΑΡΕΛΙΑ, ΣΕΚΑΠ.
ΙΒ. Σταματήστε να ψωνίζετε από super markets Lidl, Aldi, Carrefour και άλλες δουλειές γερμανικών και ξένων συμφερόντων. Καταναλώνετε μ' αυτό τον τρόπο τα "σκουπίδια" των ξένων και τα περισσεύματά τους. Ψωνίστε από ελληνικές φίρμες π.χ. Αλέξανδρος, Αρβανιτίδης, Μασούτης κτλ ή μικρά μπακάλικα


Αντικαταστήστε ό,τι ξένο αγοράζετε με κάτι αντίστοιχο ελληνικό και μόνο όταν δεν παράγουμε τέτοιο είδος, πάρτε το ξένο.
Καταναλώστε λιγότερο εν ανάγκη αλλά πάρτε ελληνικά!
Έτσι θα κάνετε οικονομία τελικά και σε σας και στη χώρα.
Αγαπητοί Συμπατριώτες ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!

Το καταλάβατε;


«Η αργία εγέννησε την πενίαν.
Η πενία έτεκεν την πείναν.
Η πείνα παρήγαγε την όρεξιν.
Η όρεξις εγέννησε την αυθαιρεσίαν.
Η αυθαιρεσία εγέννησε την ληστείαν.

Η ληστεία εγέννησε την πολιτικήν. 
Ιδού η αυθεντική καταγωγή του τέρατος τούτου".

(Αλ. Παπαδιαμάντη, Οι χαλασοχώρηδες)


Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Κάστρο από ανακυκλωμένα υλικά

Η φίλης μας κ. Χρυσάνθη μας έστειλε την κατασκευή αυτού του κάστρου από ανακυκλωμένα υλικά και την ευχαριστούμε γι' αυτό.
Οι οδηγίες κατασκευής εδώ.

Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Οι μελωδικές ευχές μας



Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,
ευχόμαστε σε όλους ένα χαρούμενο καλοκαίρι
γεμάτο υγεία, χαρά και ξεκούραση.

Ας αναγεννηθούμε γιατί έρχονται δύσκολοι χειμώνες...

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την καλή σας παρέα!
Δεν θα σας αφήσουμε όμως...

Οι διαχειριστές του blog

Δ.Μ. - Γ.Π.

21 Ιουνίου - Ζήτω το καλοκαίρι!!!


Το καλοκαίρι ξεκινά επίσημα την 21η Ιουνίου με το θερινό ηλιοστάσιο, την μεγαλύτερη σε διάρκεια μέρα στο βόρειο ημισφαίριο και την μικρότερη στο νότιο. Το θερινό ηλιοστάσιο αποτελούσε πολύ σημαντικό γεγονός για το ανθρώπινο γένος μέχρι σχετικά πρόσφατα. Όλες δε οι αρχαίες κοινωνίες έκαναν πολυήμερες γιορτές γύρω από αυτή την ημερομηνία.

Οι Δρυίδες των αρχαίων Κελτών της Βρετανίας γιόρταζαν το (φως της ακτής) στο Στόουνχετζ. Στην αρχαία Κίνα ήταν η γιορτή για τη γη, τις θηλυκές και γιν δυνάμεις, οι αρχαίοι Γαλάτες γιόρταζαν την Επόνα, θηλυκή θεότητα την οποία απεικόνιζαν να καβαλά μια φοράδα και ήταν η προσωποποίηση της γονιμότητας της κυριαρχίας και της γεωργίας και στην αρχαία Ρώμη τα Βεστάλια , η γιορτή προς τιμήν της Βεστά (Εστίας) κρατούσαν για μια εβδομάδα. Τα γερμανικά, κέλτικα και σλαβικά φύλα της κυρίως Ευρώπης γιόρταζαν ανάβοντας φωτιές. Ήταν η γιορτή της ερωτικής μαγείας και των προβλέψεων. Ήταν η νύχτα οι νεοι και οι νέες αντάλλαζαν ερωτικά σημάδια και πηδούσαν πάνω από τις τυχερές φωτιές. Πίστευαν ότι τα σπαρτά θα μεγάλωναν τόσο, όσο ψηλά θα πηδούσαν τα ζευγάρια. Αντίστοιχοι εορτασμοί γίνονται μέχρι σήμερα με το πρόσχημα της γιορτής του Αη Γιάννη. Η ιθαγενής φυλή της Αμερικής Natchez έκανε την γιορτή της πρώτης συγκομιδής. Σε κανέναν δεν ήταν επιτρεπτό να μαζέψει το καλαμπόκι του πριν την λήξη της. Στην φυλή Χόπι οι άνδρες μεταμφιεζόταν σε Kachinas, τα πνεύματα χορευτές της βροχής, που μεταφέρουν τα μηνύματα των ανθρώπων στους θεούς.

Στην μετεωρολογία το καλοκαίρι καθορίζεται συμβατικά ως η περίοδος που περιλαμβάνει για το Βόρειο ημισφαίριο τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο και διαρκεί από το θερινό ηλιοστάσιο έως τη φθινοπωρινή ισημερία. Στο Νότιο ημισφαίριο το καλοκαίρι ξεκινά κατά στις 21 Δεκεμβρίου, και περιλαμβάνει συμβατικά τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Κατά την διάρκεια του (Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου) και (Δεκέμβρη, Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου), το Βόρειο και το Νότιο ημισφαίριο ξεπερνούν αντίστοιχα σε άνοδο της θερμοκρασίας τους υπόλοιπους μήνες.



Βραβείο Κριτικής Επιτροπής για το ντοκιμαντέρ του Ανδρέα Αποστολίδη, «ΕΝΑΣ ΤΟΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ»

 

Με το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής τιμήθηκε το ντοκιμαντέρ του Ανδρέα Αποστολίδη, «ΕΝΑΣ ΤΟΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ», στο διεθνές τηλεοπτικό φεστιβάλ Green Film Festival, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σεούλ. Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι ο σκηνοθέτης της πλειοψηφίας των ντοκιμαντέρ του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα».

Η ταινία περιγράφει τον τρόπο που εκδιώχθηκε ο τοπικός πληθυσμός της Τανζανίας από τις περιοχές Serengeti και Ngorongoro, προκειμένου να δημιουργηθούν δύο από τα διασημότερα εθνικά πάρκα στο κόσμο. Ερευνά την ιστορία της δημιουργίας των πάρκων, αλλά και το πώς τελικά η δυτική αντίληψη για τη φύση αλλοίωσε ριζικά το αφρικανικό τοπίο και την αφρικανική κοινωνία. Ο φακός εστιάζει στους ανθρώπους που «δεν θα έπρεπε να είναι εκεί», των οποίων οι φωνές ακούγονται σπανίως, την ίδια στιγμή που η τουριστική βιομηχανία κατασπαταλά με γοργούς ρυθμούς τους φυσικούς πόρους της περιοχής.

Το ντοκιμαντέρ είναι μια διεθνής συμπαραγωγή της ANEMON PRODUCTIONS με την ΕΡΤ και την ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ και πέραν του διεθνούς φεστιβάλ Green Film Festival της Κορέας, έχει επίσης προβληθεί στα φεστιβάλ DOK Leipzig, στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο One World Human Rights Film Festival της Πράγας, στο Docudays, International Human Rights Film Festival, στο ETHNOCINECA, Ethnographical and Documentary Filmfest της Βιέννης και στο CinemAmbiente Environmental Film Festival του Τορίνο.

To «ΕΝΑΣ ΤΟΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα 21 Ιουνίου στις 12.00 το βράδυ από την ΕΤ-1

Πηγή

Κυριακή, 20 Ιουνίου 2010

Θα είμαι τα μάτια της Γης


Μετάφραση: Καρακώστας Μαρσέλος
Εικονογράφηση: Zaü
Κείμενα: Serres Alain

Εκδόσεις: Πατάκη

«Κοιτάζοντας τη Γη από ψηλά, κατάλαβα πως η ζωή πάνω της βρισκόταν παντού και συνιστούσε ένα σύνολο που βρισκόταν σε συνεχή εξέλιξη. Το δάσος, το ποτάμι, η έρημος, το παγόβουνο, το νησί, το βουνό και ο ωκεανός, όλα αυτά συνυπάρχουν. Το φλαμίνγκο των αλμυρών λιμνών της Αφρικής ή η αρκούδα των παγωμένων πολικών εκτάσεων συγκατοικούν σ’ αυτήν μαζί με μας, τους ανθρώπους. Κάθε μέρα φυτά, ζώα και άνθρωποι δίνουν μια νέα μορφή στη Γη. Είναι αυτή η μυθική κίνηση της ζωής που συνεχώς με συγκινεί σε κάθε μου ταξίδι, όπως και στην πρώτη μου πτήση».

Εναέριες φωτογραφίες που αποκαλύπτουν την ομορφιά και τις οδύνες του πλανήτη. Σχέδια και λέξεις γεμάτες ευαισθησία επικεντρώνονται στην ανθρώπινη ύπαρξη και ανοίγονται στο όνειρο. Μέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου αναγεννάται ένας άλλος κόσμος, φυσικός και αδελφωμένος. Στο τέλος του βιβλίου επεξηγούνται 100 λέξεις-κλειδιά της αειφόρου και αλληλέγγυας ανάπτυξης.

Τιμή: 24,50 €, Σελίδες:  112, ΒΚΜ:  7007, ISBN:  978-960-16-3007-6


Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Δημόσια διαβούλευση σχετικά με την «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: διαδικασίες αυτοαξιολόγησης στη σχολική μονάδα»

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έθεσε σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα, 17 Ιουνίου μέχρι και τις 27 Ιουνίου 2010, την πρόταση για τις διαδικασίες που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα.
Τη διαβούλευση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=239
Χτυπήστε και ρίξτε μια ματιά στα σχόλια. Αφήστε και το δικό σας σχόλιο. Μην αυταπατάστε πάντως γιατί αν κρίνουμε από τα όσα έπραξε η κυβέρνηση σχετικά με το νομοσχέδιο μάλλον η παρούσα διαβούλευση είναι κάλυψη για τα όσα έχουν ήδη προαποφασίσει.

Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2010

Γυμνάσιο στη Γαύδο από του χρόνου

Ευχάριστα νέα για τα παιδιά της Γαύδου. Από τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσει Γυμνάσιο στο νησί ως παράρτημα του γυμνασίου Σφακίων. Όπως έκανε γνωστό ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Νίκος Βεστάκης το γυμνάσιο Γαύδου θα λειτουργήσει με 6 μαθητές και 3 καθηγητές, ένας φιλόλογος, ένας μαθηματικός ή φυσικός και ένας καθηγητής πληροφορικής.

Σύμφωνα με τον κ. Βεστάκη, για τα μαθήματα που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι μαθητές θα συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης με το γυμνάσιο Σφακίων.


17 Ιουνίου: Ημέρα του Πατέρα

¨

"Για όσο καιρό θυμάμαι ήμασταν μόνοι εγώ και ο πατέρας μου.
Δεν ήμουν ποτέ θυμωμένη μαζί του,δεν μπορούσα να ήμουν για πολύ.
Ήξερε πάντα τι ήθελα,και τι μου άρεσε.
Σαν έγινα πιο μεγάλη νόμιζα ότι θα ήταν πιο εύκολονα με καταλάβει...
Ήταν γενναιόδωρος άνθρωπος...
Αλλά το μεγαλύτερο δώρο που μπόρεσε και μου έδωσε ήταν η Αγάπη."

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ!
Μακάρι να είστε πάντα εκεί για τα παιδιά σας...


Κατάβαση Βουραϊκού


 

 

 

 

 

 
  
 

 

 

 

Διαδραστικοί πίνακες στις Β΄ γυμνασίου

Το Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ θα προχωρήσει πιλοτικά στην εγκατάσταση Διαδραστικών Συστημάτων Διδασκαλίας στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου. Στη συνέχεια, και μετά από αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής, σχεδιάζεται η εγκατάσταση των Διαδραστικών Συστημάτων σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Η προμήθεια και εγκατάσταση των Διαδραστικών Συστημάτων Διδασκαλίας και των επιμέρους στοιχείων τους (Η/Υ, βιντεοπροβολέα, πάνελ/πίνακα, λογισμικό) καθώς και του τοπικού δικτύου προβλέπεται να πραγματοποιηθεί από τις Σχολικές Επιτροπές, με χρηματοδότηση από το ΕΠ Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής θα αναλάβει την υποστήριξη των διαδικασιών ένταξης στο πρόγραμμα και της προμήθειας για τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετέχουν.