Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Καλά, από πότε είμαστε σε αυτήν την κατάσταση;

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, για να καταλάβετε τη ρητορική μου ερώτηση, για ρίξτε μια ματιά στο ημερολόγιο της PIRLELLI HELLAS του 1986...







Χρόνια πολλά

Χρόνια πολλά σε όλους τους Αντρέηδες και τις Ανδριάνες. Σας εύχομαι να έχετε υγεία, δύναμη και ψυχραιμία να διακρίνετε πάντα τη φωτεινή πλευρά της ζωής. 
Υ.Γ.: Αγαπημένε μου ήρωα, χρόνια πολλά και χαρούμενα!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αγ. Ανδρέας





Τα έφτιαξαν η κ. Τέτα, η κ. Ζέτα και η κ. Φωτεινή - νηπιαγωγοί στο σχολείο μας

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η Πάτρα γιορτάζει τον Πολιούχο της







Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Κουκλοκρεβατάκι από χαρτόκουτο

Έχετε ένα παλιό χαρτόκουτο; Θέλετε να κάνετε ένα εξαιρετικό δώρο στο κοριτσάκι σας; Φτιάξτε εύκολα ένα χαριτωμένο κρεβατάκι για τις κούκλες της. 














Πηγή: www.hellobee.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ



Με πρωτοβουλία των μελών του Χορευτικού Τμήματος του Π.Ο. Δήμου Πάτρας διοργανώνεται  εκδρομή – επίσκεψη – γνωριμία στην Ξάνθη και ειδικά στα Πομακοχώρια. Η αναχώρηση θα γίνει την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012 τα ξημερώματα ( 3.30 π.μ. συγκέντρωση - φόρτωμα αποσκευών  - επιβίβαση στα λεωφορεία  4.00 π.μ. αναχώρηση). 

Με στόχο να γνωρίσουν τα Πομακοχώρια (όσο αυτό γίνεται μέσα σε δύο 24ωρα) 150 Πατρινοί  μέλη και φίλοι του Χορευτικού Τμήματος Δήμου Πάτρας ετοιμάζονται  να ζήσουν από κοντά την κουλτούρα των κατοίκων τους,  τις συνήθειές τους ν΄ ακούσουν την γλώσσα τους  τα τραγούδια,  να δουν τους χορούς τους να χορέψουν και να τραγουδήσουν μαζί τους.



Θεωρούμε πολύ σπουδαία την επίσκεψή μας στα Πομακοχώρια και την επαφή μας με τους Πομάκους που με απανωτά λάθη της πολιτείας στέλνει το  λαό των Πομάκων κατευθείαν στο στόμα του νεοτουρκικού εθνικισμού καθώς βρίσκονται στο στόχαστρο της Τούρκικης προπαγάνδας. Μην ξεχνάμε ότι μόλις το 1996 καταργήθηκε η περιβόητη «μπάρα» (φυλάκιο για έλεγχο χαρτιών και άδειας από την Αστυνομική Διεύθυνση Ξάνθης) για να πας από την πόλη της Ξάνθης στα Πομακοχώρια, δηλαδή συνοριακός έλεγχος μέσα στην Ελλάδα.. Έτσι οι Πομάκοι περιφρονημένοι και αβοήθητοι από το επίσημο ελληνικό κράτος που επιμένει μέχρι και σήμερα στην ορθόδοξη χριστιανική καθαρότητα ως βασικότατο εθνικό μας χαρακτηριστικό, έτειναν δυστυχώς μέχρι τις τελευταίες δεκαετίες να διαμορφώνουν τουρκική συνείδηση. 

Με οδηγό την Εμμινέ Μπουρουτζή πρόεδρο του συλλόγου των Πομάκων θα επισκεφθούμε τα Πομακοχώρια  Σμύνθη,  Δημάριο,  Κοτύλη  Έχινο  κ.λ.π. Το μεσημέρι του Σαββάτου θα φάμε και θα γλεντήσουμε σε πομάκικο γλέντι στην Σμύνθη με γκάιντα τον Βαγγε΄λη Δωρόπουλου,  τον Γιάννη Καναργιέλη νταούλι – τουμπερλέκι και πομάκια τραγούδια θα ακούσουμε από την Εμμινέ απολαμβάνοντας πομάκικα φαγητά.


Με ξεναγούς φίλους Ξανθιώτες μελετητές του λαϊκού Ξανθιώτικου πολιτισμού από την μια και μέλη από το Λύκειο Ελληνίδων Ξάνθης  από την άλλη δεν θα παραλείψουμε να επισκεφθούμε την λίμνη Βιστωνίδα και τον Αγ. Νικόλαο, τα Άβδηρα με τα εκπληκτικά αρχαιολογικά ευρήματα στο μουσείο του και βέβαια να περιδιαβούμε την παλιά πόλη στη Ξάνθη που θα γλεντήσουμε την Παρασκευή το βράδυ με την ορχήστρα του Τρύφωνα Πασαρέντζη και το Σάββατο με τον Βαγγέλη Δωρόπουλου στην γκάιντα το Γιάννη Καναργιέλη νταούλι – τουμπερλέκι και τραγούδι ο Γιώργος Ζιώγας.


Την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012 στο δρόμο της  επιστροφή μας θα επισκεφτούμε τα Μετέωρα, καφεδάκι στα Τρίκαλα και κατά το βράδυ κατά της 10.00 θα φτάσουμε στην Πάτρα.

Στις φωτογραφείες

1.Αγ. Νικόλαος στην λίμνη Βιστωνίδα

2. Πομάκοι με Ελληνική σημαία 1878

3. Ξάνθη παλιά πόλη  

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

«Σεμινάριο Ευαισθητοποίησης Εκπαιδευτικών σε θέματα εθισμού στο διαδίκτυο»

Το τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το Κέντρο Εκπαίδευσης και Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΕΜΟΠ) Ναυπάκτου «Ο Πλάτων», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, θα υλοποιήσουν Σεμινάριο στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα παθολογικής χρήσης του διαδικτύου από παιδιά και εφήβους.
 

Έμφαση θα δοθεί στους ψυχοκοινωνικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην υπερβολική χρήση, τη συμπτωματολογία  και τις επιπτώσεις της παθολογικής χρήσης, σε ειδικά θέματα που σχετίζονται με τον εθισμό και στα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου του εθισμού.
 

Το σεμινάριο που είναι εκπαιδευτικού χαρακτήρα και θα έχει διάρκεια 2,5 ωρών, θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα την  Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 18:00 – 20:30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που βρίσκεται στην Δ. Υψηλάντου 1 & Ακτή Δυμαίων  (πρώην ΕΛΚΕΠΑ) και στο Αίγιο την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 18:00 – 20:30 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Στράβωνος 28 (δίπλα στο κλειστό Γυμναστήριο). 
 

Ομιλητές και Συντονιστές του Σεμιναρίου και των Εργαστηρίων θα είναι εξειδικευμένο προσωπικό του ΚΕΜΟΠ που απαρτίζεται από Ψυχολόγους, Κοινωνιολόγους και Κοινωνικούς λειτουργούς.
 

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετέχουν, παρακαλούμε να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας σχετικό έντυπο και να το αποστείλουν ηλεκτρονικά ή με FAX μέχρι και την Δευτέρα 3/12/2012 

•    στο e-mail: : health-promotion@dipe.ach.sch.gr ή στο
•    Fax 2610-229 258 


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

“Εκπαιδευτικές ενημερώσεις από Διατροφολόγο του Δήμου Πατρών σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων για το θέμα της «Υγιεινής Διατροφής»”

Το τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το τμήμα  Υγείας της Αντιδημαρχίας Υγείας και Πρόνοιας πρόκειται να υλοποιήσει ενημερωτικές συναντήσεις σε μαθητές προσχολικής και σχολικής ηλικίας με θέμα «Υγιεινή Διατροφή». Η ενημέρωση  θα γίνει από εξειδικευμένο διαιτολόγο – διατροφολόγο του Δήμου Πατρών.

Οι εκπαιδευτικές ενημερώσεις που θα υλοποιηθούν στο χρονικό διάστημα από 28/11/2012 έως 24/02/2012 θα είναι διάρκειας μίας ή δύο διδακτικών ωρών ανά τμήμα.

Για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών ενημερώσεων στους μαθητές μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Υγείας της Αντιδημαρχία Υγείας και Πρόνοιας στα

Τηλέφωνα : 2613 620793
: 6973 620793 (κ. Παναγιωτίδου Σοφία)
ΦΑΞ: 2613 620774


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Ο καλύτερος δάσκαλος της Ευρώπης διδάσκει στην Ηλεία !

Ο καλύτερος δάσκαλος της Ευρώπης διδάσκει στην Ηλεία !  Ο Ηλίας Καλογήρου κερδίζει διακρίσεις σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς και φέρνει την Ελλάδα ψηλά

Παρά τις δυσκολίες και τα πενιχρά μέσα που του παρέχει η χώρα μας αυτός ο καθηγητής καταφέρνει να ξεχωρίσει σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο έμπειρος καθηγητής Φυσικής Ηλίας Καλογήρου, σύμφωνα με την εφημερίδα "6 μέρες" έχει βραβευτεί τρεις φορές σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς που αφορούν την καινοτομία στην εκπαίδευση, για τις μοναδικές μεθόδους του παρουσίασης των φυσικών φαινομένων με εποπτικό τρόπο.

Έχει πολυετή πείρα στη διδασκαλία της Φυσικής και έχει εργαστεί σε πολλά γενικά και τεχνικά λύκεια του Νομού Ηλείας, ωστόσο πλέον έχει πάρει ολική απόσπαση για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη πειραμάτων ως Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ).
Μιλώντας στην εφημερίδα 6 μέρες, εξηγεί ότι ο ΕΚΦΕ «έχει στόχο την επιμόρφωση των καθηγητών στη διδασκαλία μαθημάτων όπως η Χημεία, η Φυσική και η Βιολογία, αλλά με εποπτικό τρόπο, ώστε να γίνεται στην πράξη η διδασκαλία τους με τη χρήση οργάνων και την εφαρμογή πειραμάτων» και επισημαίνει τη σημαντικότητα των πειραμάτων αυτών.

Τουλάχιστον 370 μαθητές επισκέφθηκαν τον ΕΚΦΕ Ηλείας για να δουν το βραβευμένο πείραμα του Καλογήρου για το ουράνιο τόξο, ενώ ο ίδιος τονίζει ότι «η επιβράβευσή μας αλλά και η απόδειξη του αντικτύπου που έχει στα παιδιά το πείραμα ήταν το χαμόγελο στα πρόσωπά τους όταν κατανοούσαν πράγματα για τα οποία δε γνώριζαν τίποτα και το ενδιαφέρον τους να ξανάρθουν να δουν νέα πειράματα»

Ο Ηλίας Καλογήρου έχει καταξιωθεί σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς με πρώτη συμμετοχή του το 2002 με την εργασία του «μελετώντας τα κυματικά φαινόμενα με το γραμμικό ελαστικό μέσο». Η συσκευή που χρησιμοποίησε ήταν ήδη γνωστή στο κοινό, ωστόσο η καινοτομία του Καλογήρου είναι ότι την έφτιαξε με απλά οικονομικά μέσα όπως ένα καλαμάκι από σουβλάκι και συνολικό κόστος 25 ευρώ, όταν η πρωτότυπη συσκευή στην Αμερική στοίχιζε 1.760 ευρώ. Η ευρηματικότητα του αυτή του χάρισε την 10η θέση, ωστόσο δεν το έβαλε κάτω και την επόμενη χρονιά κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε 500 εργασίες όταν παρουσίασε μία αναπαράσταση της κατασκευής του ανθρώπινου αυτιού και του τρόπου λειτουργίας του. Η μία επιτυχία ακολούθησε την άλλη και το 2011 βραβεύτηκε για την εργασία που περιγράφει και λειτουργεί εποπτικά την λειτουργία του ουράνιου τόξου.

 Πηγή: THE BEST

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ ΠΑΝ.

Τι ισχύει για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών με βάση το νέο Σχέδιο Νόμου του Υπ. Παιδείας .Κατάργηση διετίας - διπλασιασμός μορίων



Γράφει ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Ν. Αχαΐας Α. Μπαγιώργος
 
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
          Με βάση τις τροποποιήσεις των Νόμων 3848/2010 και 4038/2012, για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και με αφορμή ερωτήματά σας, σχετικά με τις ρυθμίσεις του Σχεδίου Νόμου του Υπ. Παιδείας «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», αναφορικά με την κατάργηση της διετίας και το διπλασιασμό των μορίων των συνθηκών διαβίωσης των διορισθέντων του 2010, σας ενημερώνω ότι,  ΙΣΧΥΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΕΞΗΣ :

1. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά (παίρνουν δηλαδή οργανική θέση) όχι στο τέλος της πρώτης διετίας, όπως ίσχυε, αλλά στο τέλος του πρώτου χρόνου. Αν πάρουν μετάθεση στο ΠΥΣΠΕ μετάθεσης , αν όχι στην περιοχή του πρώτου διορισμού. 

2. Καταργείται για όλους η υποχρεωτική διετία και για την υποβολή αίτησης για μετάθεση απαιτείται, πλέον, η υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση. 

3. Καταργείται ο διπλασιασμός των μορίων που ίσχυε για την τρίτη και τέταρτη χρονιά, για τους διορισθέντες από το 2010 και μετά. 

Είναι αυτονόητο, όμως, ότι για τη φετινή χρονιά θα ισχύσει ο διπλασιασμός των μορίων για τους διορισθέντες του 2010, αφού οι συνάδελφοι προγραμμάτισαν τη μετάθεσή τους με βάση τον ισχύοντα Νόμο Ν.4038/12. Αυτό, εξάλλου, θα προβλέπεται και στην εγκύκλιο των μεταθέσεων, όπως διαβεβαιώνει το τμήμα μεταθέσεων του Υπ. Παιδείας.  

Ken Robinson- Αλλαγή των εκπαιδευτικών προτύπων - DOC TV

Μία άκρως ενδιαφέρουσα ανάλυση για την εκπαίδευση


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Το φιλμ με τον Γεράσιμο Φεσσιάν που δοκιμάζει τη θαλάσσια ράμπα seatrac για αναπήρους διεκδικεί διεθνές βραβείο!

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, ειδικά γι' αυτούς που δε θυμούνται. Όλα ξεκίνησαν από τον περιφερειακό σύμβουλο Γεράσιμο Φεσσιάν που έχει μείνει ανάπηρος από τη μέση και κάτω μετά από τροχαίο ατύχημα. Η κολύμβηση μετά το ατύχημά του ήταν πάντα μια μεγάλη ταλαιπωρία για τον ίδιο, όμως η αγάπη του για το νερό και η ελευθερία κινήσεων που του δίνει τον έκανε να σφίγγει τα δόντια και να την υπομένει προκειμένου να απολαύσει την ευχαρίστηση που μπορεί να δώσει η θάλασσα. Μέχρι που ο ίδιος και μια ολόκληρη ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας αποφάσισαν να λύσουν το μεγάλο πρόβλημα της πρόσβασης των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα των κάτω άκρων στη θάλασσα.

Το αποτέλεσμα ήταν να σχεδιαστεί από το Βασίλειο Κωστόπουλο και την ερευνητική του ομάδα στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας η ειδική ράμπα seatrac μήκους περίπου 15 μέτρων που περιλαμβάνει ένα κάθισμα κινούμενο με ηλιακή ενέργεια κι ένα αδιάβροχο τηλεχειριστήριο και τοποθετήθηκε στην παραλία του Αγίου Βασιλείου.

Η εφεύρεση κατοχυρώθηκε και δημοσιεύτηκε στο Ειδικό Δελτίο Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, τ.Α΄, Ευρεσιτεχνίες, Φεβρουάριος 2011. 10 τέτοιοι μηχανισμοί έχουν ήδη εγκατασταθεί στην Αττική, αλλά και στην Κύπρο. Οι ράμπες αυτές αντικατέστησαν τον ρόλο των τρίτων που βοηθούσαν μέχρι τώρα τους ανθρώπους τους να απολαύσουν το μπάνιο τους, επιτρέποντας την ελεύθερη είσοδο των αναπήρων στην θάλασσα.

Η πρώτη δοκιμή της ράμπας από το Γεράσιμο Φεσσιάν, ο τρόπος λειτουργίας της καθώς και συνεντεύξεις του ίδιου και του μηχανικού της ομάδας του Πανεπιστημίου, Πάτρας Ιγνάτιου Φωτίου δέθηκαν σε ένα πολύ όμορφο βίντεο με τίτλο seatrac. Το βίντεο σκηνοθέτησε ο Νίκος Λογοθέτης με τους Πατρινούς Χρήστο Ορτέντζιο και Κώστα Φασούλα και έχει επιλεγεί μεταξύ άλλων στα ημιτελικά του διαγωνισμού short films – big ideas. Μάλιστα διεκδικεί βραβείο 200.000 ευρώ. 

Για να προχωρήσει το project του seatrac και να παρακαμφθούν οι σκόπελοι της γραφειοκρατίας πρέπει να τους στηρίξουμε. Αρκεί μια ψήφος για να αναδείξουμε αυτή τη θαυμάσια ιδέα και την πολύ καλή δουλειά σε όλο τον κόσμο. Δείτε το βίντεο, το οποίο είναι πραγματικά καταπληκτικό και πατήστε το κουμπί vote στο τέλος.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ευτυχέστεροι όσοι διαβάζουν, σύμφωνα με νέα έρευνα

 n
Άκρως πρωτότυπα και ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από νέα πανελλαδική έρευνα αναγνωστικών τάσεων. Ανάμεσά τους: 

- Το 52% του αστικού πληθυσμού είναι αγοραστές βιβλίων.
- Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων είναι η λογοτεχνία (ελληνική, ξένη, σύγχρονη και κλασική, την οποία προτιμά το 68% των συχνών αγοραστών βιβλίων).
- Οι περιστασιακοί αναγνώστες, μετά την ελληνική λογοτεχνία, προτιμούν τα αστυνομικά και τα ιστορικά βιβλία.
- Συχνότερα αγοράζουν οι γυναίκες, οι νέοι και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης.
- Φίλοι, διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο, ενώ ο μέσος αγοραστής αγοράζει κατά μέσον όρο 4 βιβλία τον χρόνο.

Η έρευνα επιβεβαιώνει επίσης ότι οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο από τους άνδρες: από τους αγοραστές βιβλίων, το 57% είναι γυναίκες. Αντίθετα, δεν επιβεβαιώνει θεωρίες και έρευνες που λένε ότι οι νέοι διαβάζουν όλο και λιγότερο. Οι ηλικίες 18-24 ετών αγοράζουν βιβλία σε ποσοστό 66%, το μεγαλύτερο από όλες τις άλλες ηλικιακές κατηγορίες.

Σε πιο εξειδικευμένα ερωτήματα της έρευνας, προκύπτει ότι εκείνοι που αγοράζουν συχνά βιβλία είναι πιο ευτυχισμένοι από εκείνους που δεν αγοράζουν καθόλου, πως είναι ανεκτικότεροι στο διαφορετικό, αισθάνονται πιο νέοι και περισσότερο ικανοποιημένοι από τη ζωή.

Συνεκτιμώντας ποικίλες μεταβλητές που αφορούν την ικανοποίηση από τη ζωή, τη συναισθηματική ισορροπία και την ψυχοκοινωνική ένταξη, υπολογίζεται ότι ο δείκτης υποκειμενικής ευημερίας, που στο σύνολο του πληθυσμού είναι 43%, στους μη αγοραστές βιβλίου είναι 39% ενώ στους συχνούς αγοραστές ανεβαίνει στο 62%. Στο απλούστερο «είμαι ικανοποιημένος από τη ζωή μου» απαντά θετικά το 56% των βιβλιόφιλων έναντι 38% των μη αγοραστών βιβλίου και 42% του γενικού πληθυσμού.

Αντίστοιχα, το 52% των συχνών αγοραστών βιβλίου απαντάει ναι στο «Έχω ακόμα πολλά να κάνω για να "μεγαλώσω"», αντίθετα με τους μη αγοραστές βιβλίου που απαντούν θετικά σε ποσοστό μόνο 35%. Η έρευνα έθεσε και το ερώτημα: «Επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο ζωής ή αναζήτηση ενός νέου τρόπου οργάνωσης της οικονομίας και της ζωής μας;». Όλοι απαντούν «αναζήτηση ενός νέου τρόπου οργάνωσης» αλλά στους συχνούς αγοραστές βιβλίων το ποσοστό είναι αυξημένο (64%). Ένα 45% των μη αγοραστών βιβλίου ζητά «επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο ζωής». 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2012 σε δείγμα 1.000 νοικοκυριών σε όλη τη χώρα, σε μικρά και μεγάλα αστικά κέντρα και σε ανθρώπους ηλικίας 18-64 ετών. Περιλαμβάνει δηλαδή τον ενήλικο αστικό πληθυσμό της χώρας. Διενεργήθηκε από την εταιρία Qed σε 1.000, κατόπιν παραγγελίας των καταστημάτων Public.

Πηγή:  athensvoice.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Ένα ρομπότ στην τάξη μας!

 
Ο επτάχρονος Devon Carrow-Sperduti, από το Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, πάσχει από θανατηφόρες αλλεργίες και δεν είναι σε θέση ούτε να βγει από το σπίτι του, ούτε φυσικά να φοιτήσει στο σχολείο.  Μια μέρα στο σχολείο θα μπορούσε να τον σκοτώσει. Χάρη στην τεχνολογία όμως, ή πιο συγκεκριμένα στο ρομπότ VGO, είναι σε θέση να παρακολουθεί το σχολείο ουσιαστικά και να έρχεται σε επαφή με τους φίλους του!  Με την άνεσή του από το δικό του υπολογιστή

Ο Devon μπορεί μέσα από την κάμερα του ρομπότ του να παρακολουθήσει τα πάντα που συμβαίνουν μέσα στην τάξη. Το ρομπότ επίσης έχει μία οθόνη έτσι ώσε οι άλλοι μαθητές να μπορούν να βλέπουν τον Devon. Εάν ο μικρός γνωρίζει την ερώτηση που υποβάλλεται στην τάξη, τότε μπορεί να αναβοσβήσει ένα φως πάνω στο ρομπότ για να δείξει ότι ξέρει την απάντηση. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, μπορεί ακόμη και να παίξει με τους συμμαθητές του στο προαύλιο του σχολείου. Για τα παιδιά, το ρομπότ είναι μια εικόνα του Devon.


Το ρομπότ VGO, το οποίο κοστίζει περίπου £ 3.000, μπορεί να μετακινείται μεταξύ των τάξεων, αφού διαθέτει τροχοφόρα βάση. Είναι ασαφές ακόμα το πώς αισθάνονται οι συμμαθητές του Ντέβον για ένα ρομπότ που κάθεται ανάμεσά τους, αλλά η μαμά του είναι σαφώς ενθουσιασμένη. "Το VGO είναι βασικά μια εικόνα του γιου μου" λέει. "Ο Ντέβον κάνει ακριβώς τις ίδιες σχολικές εργασίες όπως και κάθε άλλο παιδί. Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν βρίσκεται μέσα στην τάξη."  

Το ρομπότ της VGO μπορεί να είναι βέβαια η λύση και για τις διεθνείς επιχειρήσεις. Δεν είναι πλέον απαραίτητο τα στελέχη των επιχειρήσεων να κάνουν μακριά και ακριβά ταξίδια για να παραστούν σε μία συνεδρίαση ή συνέδριο. Η VGO τους δίνει τη δυνατότητα να κινούνται ελεύθερα στο χώρο που θέλουν χωρίς να είναι εκεί και να αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους και το περιβάλλον!


 
Πηγή:  techeblog.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Λιομάζωμα στη Μεσσηνία από Δανούς τουρίστες

Με τον ιδρώτα να τρέχει από το πρόσωπό τους, αλλά χαμογελώντας συνεχώς, καθώς ήταν ευχαριστημένοι από τη νέα εμπειρία τους, 60 γυναίκες και άνδρες από την Δανία συμμετείχαν στο «Λιομάζωμα στη Μεσσηνία», ένα πρόγραμμα που διοργάνωσε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με επιτυχία ταξιδιωτικό γραφείο της Καλαμάτας.

Οι τουρίστες, που περιέγραψαν το λιομάζωμα ως μία από τις ομορφότερες εμπειρίες της ζωής τους, γνώρισαν από κοντά τη συλλογή του ελαιόκαρπου συμμετέχοντας οι ίδιοι στη διαδικασία. Εστρωσαν το λιόπανο, κλάδεψαν και ράβδισαν τις ελιές, ενώ στη συνέχεια έβαλαν τον καρπό μέσα στα σακιά. Στη συνέχεια είδαν πώς επεξεργάζονται τον καρπό δύο ελαιοτριβεία στις περιοχές του Σταυροπηγίου και της Στούπας και κατόπιν απόλαυσαν το αγουρόλαδο. Το γευστικό λάδι το συνόδευσαν με διάφορα καλαματιανά εδέσματα, όπως το τυρί σφέλα, τα λαλάγγια, το παστό, το ψημένο ψωμί (η γνωστή καψάλα), το λουκάνικο, τα παξιμάδια, αλλά και με γλυκά, όπως δίπλες και κουραμπιέδες. Παράλληλα, επισκέφτηκαν το παραδοσιακό ελαιοτριβείο Σπαρπαλέζου στο χωριό Μάλτα, όπου γευμάτισαν καταναλώνοντας παραδοσιακά μανιάτικα και μεσσηνιακά προϊόντα υπό τους ήχους ελληνικής μουσικής. Οι Δανοί το γλέντησαν και με το παραπάνω, δήλωσαν κατενθουσιασμένοι από το λιομάζωμα και έφυγαν κατευχαριστημένοι για να μεταφέρουν στους συμπατριώτες τους την εμπειρία τους, τις δυσκολίες και την κούραση που έχει το μάζεμα της ελιάς.

Μετά τους 60 Δανούς τουρίστες (και προτού το 2012 εκπνεύσει), θα ακολουθήσουν ακόμα δύο γκρουπ συμπατριωτών τους, που θα συμμετέχουν κι εκείνοι ενεργά στο μεσσηνιακό λιομάζωμα. Εκτός, όμως, από τις υπέροχες -όπως χαρακτηρίζουν- στιγμές που έζησαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ελλάδα, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και άλλα μέρη της Μάνης, όπως είναι η Καρδαμύλη, ο Αγιος Νικόλλαος, τα Καστάνια, η Μηλιά, οι Θαλάμες, η Αρεόπολη και το Γύθειο, αλλά και να επισκεφτούν το Μυστρά, τη Σπάρτη, τον Ταΰγετο και την πόλη της Καλαμάτας. Οι τουρίστες χαρακτήρισαν τους Ελληνες «φιλόξενους και ζεστούς, πολύ εργατικούς, και όχι τεμπέληδες» όπως περιγράφονται στα ξένα μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων και της χώρας τους. Δήλωσαν μάλιστα ότι θα επισκεφτούν ξανά την Ελλάδα, την οποία προτείνουν ανεπιφύλακτα σε όλους τους ξένους.

Στόχος του ταξιδιωτικού γραφείου, που θα συνεχίσει να διοργανώνει θεματικά ταξίδια, είναι μέσω του θεματικού τουρισμού να γνωρίσουν περισσότεροι Δανοί τουρίστες την επεξεργασία ελαιολάδου, ούτως ώστε να γίνουν οι ίδιοι οι καλύτεροι πρεσβευτές του ελληνικού ελαιολάδου. 


Πηγή: espressonews.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

3η Δεκέμβρη – Εθνική Ημέρα ΑμεΑ Παν-αναπηρική Κινητοποίηση

3 Δεκέμβρη 2012, ημέρα Δευτέρα, ώρα 10:00 το πρωί
έξω από το Υπουργείο Υγείας, Αριστοτέλους 17
για να διεκδικήσουμε τη διασφάλιση του δημόσιου συστήματος υγείας 
την παροχή αποτελεσματικών ποιοτικών υπηρεσιών υγείας – ψυχικής υγείας- αποκατάστασης
τη δωρεάν παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης
 
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Τη φετινή 3η Δεκέμβρη του έτους 2012 τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και....
οι οικογένειές τους βρίσκονται όπως η πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας, εν μέσω καταιγιστικών οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων. Στη δίνη αυτής της εντεινόμενης οικονομικής κρίσης, ζωτικοί τομείς για τα άτομα με αναπηρία χρόνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους όπως η υγεία, η αποκατάσταση και η ψυχική υγεία έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, επιφέροντας τραγικές συνέπειες στην υγεία και στην ποιότητα της καθημερινής ζωής των ατόμων με αναπηρία με χρόνιες παθήσεις και στις οικογένειές τους.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Την τελευταία διετία βιώνουμε τη δραστική περικοπή των δαπανών που κατευθύνονται στην υγεία, αποκατάσταση και ψυχική υγεία, με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας-αποκατάστασης, την κατάρρευση της πολλά υποσχόμενης ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και την συνεχή μείωση των κονδυλίων που κατευθύνονται στο χώρο της ψυχικής υγείας γεγονός που οδηγεί στην υποβάθμιση έως και το κλείσιμο των κέντρων ψυχικής υγείας, των κέντρων ημέρας, τη συνεχή υποχρηματοδότηση και παρεπόμενα υποβάθμιση του μεγαλύτερου ασφαλιστικού οργανισμού της χώρας του Ε.Ο.Π.ΥΥ, την περαιτέρω μείωση ασφαλιστικών παροχών για κατηγορίες χρονίως πασχόντων, τη συμμετοχή των βαριά κινητικά αναπήρων στις δαπάνες για την αγορά θεραπευτικών ορθοπεδικών μέσων κ.λπ.

Το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζουμε αποσπασματικές και ασυντόνιστες πολιτικές για τη μείωση της ομολογουμένως ανεξέλεγκτης φαρμακευτικής δαπάνης, οι οποίες έχουν οδηγήσει στην έλλειψη σημαντικών φαρμακευτικών σκευασμάτων. Ήδη, με την ψήφιση του νέου πολυνόμου 4093/2012 αναμένεται η καταβολή πρόσθετης εισφοράς ποσού 25€ από τους ασφαλισμένους για την εισαγωγή τους στα δημόσια νοσοκομεία ή η καταβολή του ποσού 1€ για κάθε συνταγογράφηση υπέρ Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ.λπ. Στον τομέα της αποκατάστασης, η ενσωμάτωση του ΕΚΑ (πρώην ΕΙΑΑ) στο Γενικό Νοσοκομείο ΚΑΤ σε συνδυασμό με τη έλλειψη πολιτικών για την ίδρυση σύγχρονου δικτύου αποκατάστασης στη χώρα, σηματοδοτεί νέα υποβάθμιση των υπηρεσιών αποκατάστασης στη χώρα με ανυπολόγιστες συνέπειες στην ένταξη των ατόμων με βαριές κινητικές αναπηρίες στην κοινωνική ζωή. Η ενσωμάτωση των ΚΑΦΚΑ, άνευ σχεδιασμού, στα νοσοκομεία της χώρας, και η απαράδεκτη, άκριτη ένταξη των ΚΕΚΥΚΑμεΑ, τα οποία απαιτείται να επιστρέψουν στον τομέα της πρόνοιας όπου ανήκουν φύσει και θέση αποδιοργανώνουν πλήρως τον προνοιακό χάρτη.


Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας για τους νεοδιόριστους εκπ/κους από βουλευτές του ΚΚΕ



Ερώτηση για τη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών κατέθεσαν στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλετές του ΚΚΕΘεοδόσης Κωνσταντινίδης, Ελένη Γερασιμίδου και Γιάννης Γκιόκας.

Το πλήρως κείμενο της Ερώτησης τονίζει:

«Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με καταγγελίες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών το ΥΠΘΠΑ και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (π.χ. Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου) αρνούνται να αναγνωρίσουν μισθολογικά την προϋπηρεσία τους.

Αρνούνται να κατατάξουν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε Βαθμό και ΜΚ με βάση την προϋπηρεσία τους, με πρόσχημα ότι δεν έχουν ακόμα μονιμοποιηθεί, πως είναι ακόμα δόκιμοι.

Δηλαδή ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός που έχει 4 χρόνια καθαρής προϋπηρεσίας σε δημόσιο σχολείο σαν αναπληρωτής και θα έπρεπε να καταταχθεί στο βαθμό Ε και στο ΜΚ 1 (Ε1), τώρα κατατάσσεται στο βαθμό ΣΤ. Αντί δηλαδή για μεικτό μισθό 1.225 (καθαρά 760 τον πρώτο χρόνο και 852 το δεύτερο), θα πάρει μεικτό μισθό 1.092 (καθαρά 680 τον πρώτο χρόνο και 762 το δεύτερο).

Την ίδια ώρα, γίνονται κανονικά όλες οι κρατήσεις στο νεοδιόριστο (θεωρώντας τον μόνιμο), αλλά δεν του αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία (θεωρώντας τον μη μόνιμο).

Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν το 2011 με το ίδιο νομικό πλαίσιο κατατάχθηκαν κανονικά σε βαθμούς σύμφωνα με την προϋπηρεσία τους.

Καταγγέλλουμε συνολικά την πολιτική της εξαθλίωσης των εκπαιδευτικών και της διάλυσης των σχολείων. Την πολιτική που κλείνει σχολεία και τμήματα και την ίδια ώρα καλεί το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό, που συνήθως έχει οικογένεια και παιδιά, να πληρώσει ενοίκιο, θέρμανση, διατροφή και να συντηρήσει οικογένεια με 680 ευρώ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί να καταταγούν τώρα και με αναδρομική ισχύ στο βαθμό και το ΜΚ που αντιστοιχεί στην προϋπηρεσία τους;

Οι βουλευτές Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, Ελένη Γερασιμίδου, Γιάννης Γκιόκας».

Πηγή: 902.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μήπως ήρθε η ώρα να μάθουμε στη συνοδήγηση ή αλλιώς συνεπιβατισμός ή Carpooling, οέο;

 
Αγαπημένοι μου αναγνώστες, θα με ρωτήσετε κάποιοι ίσως "Τι είναι, βρε παιδί μου, η συνοδήγηση ή συνεπιβατισμός ή carpooling;". Ε, λοιπόν, μάθετε ότι είναι το να μοιραζόμαστε τη διαδρομή και τα έξοδα της βενζίνης του αυτοκινήτου με άλλα άτομα, που έχουν κοινό προορισμό. Στο εξωτερικό έχει πολύ μεγάλη εφαρμογή. Ίσως ήρθε ο καιρός, λόγω οικονομικής χρήσης και όχι μόνο, να χρησιμοποιήσουμε τον συνεπιβατισμό και στην Ελλάδα. 

Και τα οικονομικά οφέλη δεν είναι τα μοναδικά. Είναι και περιβαλλοντικά, αφού με αυτόν τον τρόπο μπορούν να εξοικονομηθούν 500 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης και να διασωθούν 1 εκατομμύριο τόνοι βλαβερών εκπομπών αερίων.

Τώρα, για να κάνει κανείς συνεπιβατισμό στην Ελλάδα μπορεί να επισκεφθεί τρεις ιστοσελίδες:
Και στις τρεις ιστοσελίδες τα μέλη που εγγράφονται δωρεάν παροτρύνονται να φτιάχνουν προφίλ να δίνουν κάποιες πληροφορίες για τον εαυτό τους όπως όνομα, επάγγελμα, τηλέφωνο για να ενισχύεται το θέμα της ασφάλειας. Ο επισκέπτης των ιστοσελίδων μπορεί να βρει το δρομολόγιο που τον ενδιαφέρει, να έρθει σε επαφή με τον οδηγό και να πραγματοποιήσει το ταξίδι του με την άνεση του αυτοκινήτου. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

«Τέχνη και Τεχνολογία»: έκθεση από το Μουσείο Επιστημών

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με  την Ένωση Εικαστικών Πάτρας διοργανώνει έκθεση με Θέμα:
«Τέχνη και Τεχνολογία»
στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας ΠΠ, από 28 Νοεμβρίου 2012-25 Ιανουαρίου 2013.

Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιάσει τη δυνατή σχέση που ενώνει την τέχνη με την τεχνολογία μέσα από σύγχρονα δείγματα τέχνης από τον χώρο της Πάτρας. Η έκθεση υλοποιείται με τη συμμετοχή μελών της Ένωσης Εικαστικών Πάτρας  και μελών ΔΕΠ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Π.Π.
  
Μέλη της  Ένωσης Εικαστικών Πάτρας που συμμετέχουν:
  • Χρήστος Κουτσούκης, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Β/βάθμιας, Πρόεδρος Ένωσης               Εικαστικών Πάτρας
  • Μαρίζα Μαρινοπούλου, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Β/βάθμιας
  • Χρύσα Στεφανίδη, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Β/βάθμιας
  • Γεράσιμος Φιόρος,  Εικαστικός
  • Αριστομένης Χατζήπαπας, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Β/βάθμιας
  • Μαρία Χονδραλή, Εικαστικός, Εκπαιδευτικός Β/βάθμιας
Mέλη ΔΕΠ του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Π.Π. που συμμετέχουν:
  • Κατερίνα Λιάπη, Ph.D., Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Π.Π.— Επιμέλεια έκθεσης έργων σπουδαστών αρχιτεκτονικής: "Κινητές Χωροκατασκευές: Μεταξύ Τέχνης και Τεχνολογίας"
    Συνεργάτης
    : Θεόδωρος Γεωργόπουλος, Πολ. Μηχ. Α.Π.Θ., MSC., σπουδαστής Τμ. Αρχ.Μηχ. 
    Συμμετέχουν οι: Ελένη Αντωνέλλη, Μαλβίνα Αποστόλου, Ευγενία Ασηκοπούλου, Θεόδωρος    Γεωργόπουλος, Μαρία Κούβαρη, Παυλίνα Μανέτα, Ευσταθία Μαρλαφέκα, Δήμητρα Παυλάκου, Παναγιώτα Ρέππα, Αργυρώ Σκούρα, Κλαίρη Τομαρά & Φανή Χασιάκη.
  • Πάνος Κούρος, Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Αρχιτεκτόνων ΠΠ - Επιμέλεια έκθεσης έργων σπουδαστών αρχιτεκτονικής: "Πρακτικές τέχνης στο  δημόσιο χώρο με χρήση νέων μέσων".
    Συμμετέχουν οι:
    Ευαγγελία Αργυρού, Γιάννης Καλαμιώτης, Αγγελική Καρύδη, Ευγενία  Μακρόγλου, Κατερίνα Χριστοπούλου.                
Για τα εγκαίνια της έκθεσης, προγραμματίζεται στις 28 Νοεμβρίου 2012, ώρα 19.00, εκδήλωση με τίτλο «Τεχνολογία και Τέχνη». Συνδιοργανώνεται από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, την Ένωση Εικαστικών Πάτρας και το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αχαϊας. 

Γιατί τα παιδιά τρέμουν τα μαθηματικά;

Μάθημα - φόβητρο για όλες τις γενιές, τα μαθηματικά εξακολουθούν να χωρίζουν τους μαθητές σε μυημένους και αμύητους. Οι ειδικοί εξηγούν πού οφείλεται η κλασική φοβία των αριθμών και πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε. 

 

Γιατί οι μαθητές φοβούνται τα μαθηματικά; Και πώς θα ξεπεράσουν τους φόβους τους μπροστά σε ένα μάθημα το οποίο είναι άκρως απαραίτητο για μια επιτυχημένη επαγγελματική ζωή; Η μαθηματικοφοβία είναι το άγχος, ο φόβος, η ανασφάλεια που αισθάνονται οι μαθητές για το μάθημα των μαθηματικών και βέβαια δεν πρόκειται για μια παθολογική κατάσταση. Προξενείται από τις αρνητικές εμπειρίες των μαθητών στο μάθημα των μαθηματικών και επηρεάζει άμεσα τη μαθηματική τους επίδοση, μειώνοντάς τη στο ελάχιστο.

Το φαινόμενο όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί επιστήμονες οφείλεται κατά κύριο λόγο στους εκπαιδευτικούς, στον τρόπο που διδάσκεται το μάθημα, στα «άχαρα» βιβλία των μαθηματικών αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον. Και στην Ελλάδα το πρόβλημα αυτό είναι διαδεδομένο ανάμεσα στον μαθητικό πληθυσμό, ενώ ταυτόχρονα από την άλλη πλευρά οι Ελληνες μαθητές που επιλέγονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία μέσα από διαγωνισμούς για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου έχουν πολύ μεγάλες επιτυχίες στις Μαθηματικές Ολυμπιάδες.

Δέος
 
Οπως λένε οι εκπαιδευτικοί όταν τα παιδιά «μάθουν» από μικρά, δηλαδή από δημοτικό σχολείο να φοβούνται τα μαθηματικά, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα πάψουν ποτέ να τα φοβούνται, θα έχουν χαμηλές επιδόσεις και πάντα θα νιώθουν δέος μπροστά από ένα πρόβλημα μαθηματικών, κάτι που θα έχει συνέπειες και στο επαγγελματικό τους μέλλον.


Η μαθηματικοφοβία αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο φαινόμενο. Την ίδια στιγμή όμως τα μαθηματικά γίνονται όλο και πιο απαραίτητα στη ζωή μας, καθώς η τεχνολογική επανάσταση έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι που έχουν δυσκολίες με τις μαθηματικές έννοιες θα αποκλείονται σταδιακά από όλο και περισσότερες σημαντικές θέσεις στην αγορά εργασίας.
Οι μαθηματικοί πιστεύουν ότι το πρόβλημα προέρχεται κυρίως από τον τρόπο που διδάσκονται τα μαθηματικά, χωρίς βέβαια να αποκλείουν και άλλους παράγοντες όπως:
  • Η μαθηματική γλώσσα, η οποία απέχει πολύ από τη φυσική καθημερινή γλώσσα. Η ειδική ορολογία των μαθηματικών και τα αφηρημένα σύμβολα δυσκολεύουν τους μαθητές να κατακτήσουν τις διάφορες έννοιες.
  • H ιδιαίτερη φύση του μαθήματος των μαθηματικών με την αλυσιδωτή σειρά των εννοιών και την πυραμιδωτή - παραγωγική ανάπτυξή τους, προξενεί ένταση στα παιδιά και δυσχεραίνει τη μαθησιακή διαδικασία σε περίπτωση δημιουργίας κενών.

Η κατάθλιψη «χτυπά» και παιδιά

 
Η κατάθλιψη δεν κάνει ηλικιακές διακρίσεις. Σύμφωνα με την Γερμανική εταιρεία για το παιδί και την εφηβική Ψυχιατρική, Ψυχοσωματική και Ψυχοθεραπεία (DGKJP), η κατάθλιψη «χτυπά» παιδιά και εφήβους.

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, η κατάθλιψη στην προσχολική και πρωτοβάθμια σχολική ηλικία, μπορεί να εκδηλωθεί ως έλλειψη κινήτρων, φόβο για τα νέα καθήκοντα και ως απομάκρυνση από τους φίλους. Τα παιδιά σε μικρή ηλικία που πάσχουν από κατάθλιψη, ειδικότερα, μπορεί να εμφανίσουν μεγαλύτερη εγγύτητα προς τη μητέρα τους.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι και σωματικά όπως οι πόνοι στο στομάχι ή οι πονοκέφαλοι.

Εάν αυτά τα συμπτώματα επιμένουν για περισσότερο από δύο εβδομάδες, οι γονείς θα πρέπει να μεταφέρουν το παιδί τους σε ένα γιατρό, ο οποίος θα ελέγξει αν η αιτία των συμπτωμάτων είναι φυσική.

Οι έφηβοι υποφέρουν πιο συχνά από κατάθλιψη από ότι τα παιδιά σε μικρότερες ηλικίες. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν δυσκολία στον ύπνο και απώλεια της όρεξης. Αν ένας έφηβος χάσει πολύ βάρος, ή είναι πολύ κυκλοθυμικός και ίσως έχει τάση στο αλκοόλ ή τα ναρκωτικά, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι της κατάθλιψης.

Πηγή:  enikos.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το Ειδικό Σχολείο Αιγίου τιμά τη Διεθνή Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Την 3η Δεκεμβρίου, την ημέρα που έχει καθιερώσει η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε ως Διεθνή Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, τιμά το Ειδικό Σχολείο Αιγίου και ανοίγει τις πόρτες του σε όσους επιθυμούν να βρεθούν κοντά σε αυτό και τα παιδιά του.

Ο διευθυντής κ.Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα παιδιά του σχολείου θα χαρούν ιδιαιτέρως με ένα τηλεφώνημα, μια επίσκεψη τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου από 09:00 π.μ έως 12:30 μ.μ. Με τη συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Ελαιώνα θα προσφερθούν καφές και γλυκίσματα φτιαγμένα από γονείς και θα ακολουθήσει προβολή της ταινίας «Το καναρινί ποδήλατο» στην αίθουσα εκδηλώσεων του 10ου Δημοτικού στις 10:45 π.μ -12:30 μ.μ.

Τα σχολεία που επιθυμούν να παρευρεθούν, παρακαλούνται να δηλώσουν τον αντιπροσωπευτικό αριθμό μαθητών τους μέχρι 27 Νοεμβρίου 2012.

Για τη γιορτή αυτή δάσκαλοι και μαθητές του σχολείου και με τη βοήθεια του ΑΓΑΦΡΟΝ που ΑΓΑπά & ΦΡΟΝτίζει το Ειδικό Σχολείο, μέσα από μια όμορφη δράση στις 15 Νοεμβρίου 2012, αποτύπωσαν τη φαντασία τους στον τοίχο της εισόδου με χρωματιστά αγοράκια και κοριτσάκια κάτω από το δέντρο της αγάπης να βαδίζουν με χαρά προς το σχολείο τους!

Το Ειδικό Σχολείο Αιγίου λειτουργεί κάτω από κοινή στέγη με το 10ο Δημοτικό ως 4/θ με 18 μαθητές και παρέχει ειδική εκπαίδευση στο πλαίσιο των σκοπών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Διαθέτει έμπειρο προσωπικό ειδικοτήτων (ψυχολόγο, εργοθεραπευτή, λογοθεραπεύτρια, κοινωνική λειτουργό) και παρέχει συμβουλευτική και εκπαιδευτική βοήθεια σε ΣΜΕΑ, αλλά και σχολικές μονάδες γενικής αγωγής που θα το ζητήσουν.

Οι ανάγκες του Ειδικού Σχολείου Αιγίου έχουν αυξηθεί καθώς έχει διπλασιασθεί ο αριθμός των μαθητών και τα αιτήματα για εγγραφή συνεχώς αυξάνονται, γεγονός που συνεπάγεται την ανάγκη επιπλέον αιθουσών και διδακτικού προσωπικού. 

Ως εκ τούτου, το σχολείο απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο, με την παράκληση να λάβουν υπόψη κατά τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις τους τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το ειδικό σχολείο, το οποίο αναζητά δράσεις και συνεργασίες προκειμένου να συγκεντρώσει χρήματα για την αγορά μιας αίθουσας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΚΕΒΙΝ ΝΤΟΕ – Από τους σκουπιδοτενεκέδες, στο MIT



Του Γιώργου Αγγελόπουλου

Η ιστορία του 15χρονου Κέβιν Ντόε από τη Σιέρα Λεόνε είναι απ’ αυτές που θα θέλαμε να ακούμε συχνότερα. Παρόλο που ζει σ’ ένα μικρό χωριό το οποίο σπάνια έχει ηλεκτρικό, έγινε ο πιο νεαρός προσκεκλημένος στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του MIT, του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, για τη διεθνή ανάπτυξη. Και απέδειξε για άλλη μία φορά πως η ευφυΐα δεν έχει σύνορα.

Ηδη από τα 13 του, ο Κέβιν κατασκεύαζε στο σπίτι του συσκευές, αλλά για να τις κάνει να λειτουργήσουν χρειαζόταν μπαταρίες, που ήταν υπερβολικά ακριβές γι’ αυτόν. Ετσι αποφάσισε να τις κατασκευάσει. Χωρίς να έχει ποτέ παρακολουθήσει μαθήματα Μηχανικής, διέλυσε παλιές μπαταρίες, παρατήρησε τη λειτουργία τους και βρήκε τα υλικά που χρειαζόταν στα σκουπίδια. Επειτα από πολλές δοκιμές, πέτυχε τον στόχο του συνδυάζοντας σόδα, οξύ και μέταλλο και συγκρατώντας το όλο κατασκεύασμα με κολλητική ταινία!

Γιορτάζει ο προστάτης των νηπίων


 

26 Νοεμβρίου γιορτάζει ο Αγ. Στυλιανός, 
προστάτης των νηπίων και των μικρών παιδιών

Για τη ζωή του διάβασε εδώ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Η χώρα της μαρμότας

Της Έλενας Ακρίτα

Ο τίτλος η «Χώρα της Μαρμότας» είναι παράφραση του τίτλου της κινηματογραφικής ταινίας «Η Μέρα της Μαρμότας». Μια αλληγορική ιστορία όπου ο ήρωας ξυπνάει κάθε πρωί για να ανακαλύψει ότι πάντα του συμβαίνει το ίδιο με την προηγούμενη. Ζει την ίδια μέρα ξανά και ξανά και ξανά. Η ζωή του επαναλαμβάνεται. Ξανά και ξανά και ξανά. Μέχρι να πάρει κάποτε το μήνυμα. Κάποτε. Μέχρι να αντιδράσει. Κάποτε.

Οταν βαριέσαι μια ερωτική σχέση, χωρίζεις. Οταν βαριέσαι ένα ρούχο, το χαρίζεις. Οταν βαριέσαι ένα χτένισμα το αλλάζεις. Οταν βαριέσαι παιχνίδια τα μοιράζεις.

Οταν βαριέσαι μια χώρα; Τι κάνεις όταν βαριέσαι μια χώρα;
- Τη χωρίζεις;
- Τη χαρίζεις;
- Την αλλάζεις;
- Τη μοιράζεις;

Είμαι Ελληνίδα. Είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα. Γιατί κι αν δεν ήμουν περήφανη, πάλι Ελληνίδα θα ήμουνα. Δεν είναι να πεις ότι θα είχα βάσιμες ελπίδες να έχω γεννηθεί σε καντόνι. Να είμαι πιχί ελβετίδα υπήκοος. Γιατί τότε το μόνο μου άγχος σε αυτή τη ζωή θα ήταν αν πάει 3 λεπτά μπροστά ή πίσω ο ελβετικός (ΜΟΥ) κούκος. Ή αν σιχαίνομαι την πραλίνα στην ελβετική (ΜΟΥ) σοκολάτα.

Είμαι Ελληνίδα. Γέννημα θρέμμα στη Χώρα της Μαρμότας. Οσα ζω τα έχω ζήσει. Οσα έζησα τα ζω. Ξανά και ξανά και ξανά. Κι εσύ, πατριωτάκι… Εσύ που νόμιζες πως η ανακύκλωση είναι για μπαταρίες, κι όχι για ανθρώπινες ζωές, είσαι απλώς ηλίθιος. Είσαι απλώς κορόιδο. Είσαι απλώς υπήκοος στη Χώρα της Μαρμότας.

Το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη



 http://www.astrosparalio.gr/uploads/archimedes_palimpsest.jpg
Στις 28 Οκτωβρίου του 1998, η Ελλάδα έχασε την ευκαιρία να αποκτήσει σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη - το αγόρασε ανώνυμος συλλέκτης για 2.000.000 δολάρια.

Αυτό που έχασε, δυστυχώς, η ελληνική Πολιτεία, το κέρδισε ευτυχώς η ανθρωπότητα. Το σημαντικότερο επιστημονικό χειρόγραφο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία αποκαλύπτει 13 χρόνια αργότερα, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία και την αφοσίωση των ερευνητών ενός αμερικανικού μουσείου, τα μυστικά της μεγαλύτερης μαθηματικής ιδιοφυΐας του αρχαίου κόσμου.

«Lost and Found: The Secrets of Archimedes» είναι ο τίτλος της έκθεσης που εγκαινιάζεται στις 16 Οκτωβρίου στο Μουσείο Τέχνης Walters της Βαλτιμόρης. Με φωτογραφίες, κείμενα και πολυμέσα, η έκθεση αφηγείται τη συναρπαστική περιπέτεια του σπάνιου χειρογράφου και το τεράστιο πρότζεκτ της συντήρησης, ψηφιακής επεξεργασίας και μελέτης του, που αποδεικνύει ότι ο Αρχιμήδης ανακάλυψε τα μαθηματικά του απείρου, τη μαθηματική φυσική και τη συνδυαστική - κλάδος των μαθηματικών που χρησιμοποιείται στην πληροφορική.

 http://3.bp.blogspot.com/-OvL9YeflR_Y/TuhqAtX0EbI/AAAAAAAAD6s/6G05mFVPyXM/s400/palimpsisto.jpg

Το 1999, ο ανώνυμος συλλέκτης που απέκτησε το Παλίμψηστο το παραχώρησε στο Μουσείο Walters και μια ομάδα ερευνητών ξεκίνησε την προσπάθεια να διαβάσει το σβησμένα κείμενα στο παλαιότερο σωζόμενο αντίγραφο του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, φυσικού, εφευρέτη, μηχανικού και αστρονόμου, που κρύβει πίσω του μία απίστευτη περιπέτεια:

το 10ο αιώνα, στην Κωνσταντινούπολη, ένας ανώνυμος γραφέας αντέγραψε πραγματεία του Αρχιμήδη πάνω σε περγαμηνή, κρατώντας τα ελληνικά του πρωτοτύπου. Το 13ο αιώνα, ένας μοναχός έσβησε το κείμενο του Αρχιμήδη, έκοψε τις σελίδες, περιέστρεψε τα φύλλα κατά 90 μοίρες και τα δίπλωσε στη μέση.

Μαγεία ήταν χτες «Η Μαγεία της Φυσικής και η Φυσική της Μαγείας»

Σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα χτες το απόγευμα ο κ. Στέφανος Κάσδαγλης, Φυσικός – Ερευνητής με μάστερ Διδακτικής, μάγεψε το κοινό του με την αμεσότητά του, την απλότητά του, τη δημιουργικότητά του και την εφευρετικότητά του. 

Ανάμεσα στα άλλα παρουσίασε το γραμμόφωνο του Έντισον από ένα πλαστικό κύπελο, την αρχή της στροφορμής, εξήγησε πώς πετάει το ελικόπτερο, τη σύνθεση και τη δύναμη του φωτός του λέιζερ κ. ά. 

Ο κ. Κάσδαγλης κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού του που όπως υπολογίζω ήταν  ηλικίας από 6 έως 76 ετών τόσο με τα πειράματά του, που έμοιαζαν με μαγικά, όσο και με τον απλό τρόπο που μιλούσε και τον έκανε κατανοητό ακόμη και από τους μικρούς επισκέπτες του. 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012

90 χρόνια από την μικρασιατική καταστροφή - ΓΙΟΡΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ


 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παράταση 7 μηνών για την έκδοση του Π.Δ. για την αξιολόγηση

Παρατείνεται για επτά (7) μήνες ακόμα η προθεσμία που τάσσει το εδ. β) της παρ. 1 του άρθρου 329 του ν. 4072/2012, (ΦΕΚ Α'86) προκειμένου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει τα όργανα, την διαδικασία καθώς και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη βαρύτητα των επιμέρους κριτηρίων για την προαγωγική εξέλιξη και την αξιολόγηση της θητείας των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης. 

Η παράταση άρχεται από την 11η Αυγούστου 2012, ότε και εξέπνευσε η ταχθείσα προθεσμία, και λήγει στις 10 Μαρτίου 2013.
 

Αυτό προβλέπει το άρθρο 32 Σχεδίου νόμου του τυπουργείου Παιδείας το οποίο δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ




Θέατρο Σκιών ΚΩΣΤΑ ΜΑΚΡΗ - 
"Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ"


Πάνθεον - Κυριακή 25 Νοεμβρίου - 
11.30 πρωί, 5.00 και 6.30 απόγευμα



Θέατρο σκιών ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ - 
"Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ"

Πολυχώρος Ιντεάλ - Κυριακή 25 Νοεμβρίου - 

11.30 πρωί, 5.00 και 7.00 απόγευμα

τιμή εισιτηρίου: 5 €

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Υπάρχουν και χειρότερα, «μακάρι να είχαν όλοι 582 ευρώ» δήλωσε ο Γ. Βρούτσης

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, έμαθα ότι χτες το πρωί στη ΝΕΤ και ερωτηθείς για το αν μπορεί κανείς να ζήσει με τον κατώτατο μισθό, ο Γιάννης Βρούτσης, Υπουργός Εργασίας, δήλωσε ότι «πολύ δύσκολα θα μπορέσει να ζήσει κάποιος με 586 ευρώ. Από την άλλη, μακάρι να είχαν όλοι τα 586 ευρώ», αφού ένα 25% του πληθυσμού δεν έχει ούτε αυτό το ποσό!  

ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ; Δηλαδή, τι θέλουνε; Να τους πούμε και ευχαριστώ που ο κατώτατος μισθός έφτασε στα 586 ευρώ μεικτά; Αυτοί βάζουνε στην τσέπη τους 8.000 μηνιαίως και ο κοσμάκης που καταφέρνει να παίρνει τα πεντακόσια πρέπει να πίνει νερό στο όνομά τους και να τους ευχαριστεί για τα ψίχουλα που παίρνει; 

Η ΑΥΤΟΙ ΖΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΥΜΠΑΝ Η ΕΜΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΤΟΥ ΛΥΚΟΦΩΤΟΣ!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Ανοιχτή Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας με αφορμή το περιστατικό στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας



Κύριε Υπουργέ,

Εμείς, οι υπογράφοντες πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να απευθυνθούμε σε εσάς, ως τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό, αλλά και σε κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενο πολίτη, και να εκφράσουμε τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας για τον απροκάλυπτο πλέον ρατσισμό και για τον υφέρποντα φασισμό που απειλούν να εισέλθουν και στην εκπαίδευση.

Αφορμή μάς έδωσε το, όχι μοναδικό, αλλά πλέον πρόσφατο και πανελληνίως γνωστό περιστατικό στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η νηπιαγωγός κινήθηκε στο πλαίσιο του

επίσημου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και στο πνεύμα τηςδιαπολιτισμικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στηρίχθηκε και εφάρμοσε τη θεμελιώδη παιδαγωγική αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών της, ανεξάρτητα από την πολιτισμική ή εθν(οτ)ική προέλευσή τους. Προσπάθησε να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να σέβονται τόσο τον Εαυτό τους όσο τον διαφορετικό Άλλο, βασική ικανότητα και απαραίτητη προϋπόθεση για μια γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων πολιτισμικών και κοινωνικών ομάδων.

Στο πλαίσιο μιας τέτοιας προσέγγισης, η ηθική και πρακτική αναγνώριση της ιδιαίτερης ταυτότητας (ατομικής, οικογενειακής, γλωσσικής κ.λπ.), των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και ταλέντων του κάθε παιδιού αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παροχή ευκαιριών σε κάθε παιδί να εκφράσει τα δικά του διαφορετικά βιώματα και να αξιοποιήσει το δικό του διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο μπορεί να συντελέσει στη δημιουργία κλίματος αποδοχής και να συμβάλει στην αύξηση των πιθανοτήτων για αυτοπραγμάτωση, για καλές σχολικές επιδόσεις και επιτυχή κοινωνική ένταξη.

Η πρακτική στο εν λόγω Νηπιαγωγείο, σε ένα περιβάλλον με παιδιά διαφορετικής εθνοπολιτισμικής προέλευσης, φαίνεται να κινήθηκε στο πλαίσιο μιας σύγχρονης παιδαγωγικής προσέγγισης. Εντούτοις, το προσωπικό του έτυχε δυσμενούς μεταχείρισης από την υπηρεσία, επειδή κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν σε βάρος της νηπιαγωγού και απείλησαν με εκφράσεις, όπως: ≪Στηλιτεύουμε το γεγονός, καιροφυλακτούμε για τις εξελίξεις αλλά και για τις πειθαρχικές ποινές προς τους υπεύθυνους και προειδοποιούμε προς πάσα κατεύθυνση πως τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν θα είναι ανεκτές ποτέ ξανά≫. (Απόσπασμα από Δελτίο Τύπου Πυρήνα Χρυσής Αυγής Λευκάδας, 7-11-12, http://www.mylefkada.gr/eidhseis/anakoinoseis/xrysi-aygi-school-11007.html )

Θεωρούμε ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι τα αρμόδια θεσμικά πρόσωπα υποχώρησαν μπροστά σε αυτές τις απειλές και ενήργησαν εν θερμώ. Και δεν είναι αυτή η μόνη ανησυχία μας. Ανησυχούμε, επίσης, επειδή όσοι αγανάκτησαν, αντί να προσφύγουν στα αρμόδια θεσμικά όργανα για να προβάλουν το όποιο αίτημά τους, προσέφυγαν σε εξωθεσμικά κέντρα. Προπάντων, όμως, μας ανησυχεί που η Χρυσή Αυγή επιχειρεί να εισχωρήσει και στο χώρο της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης, γεγονός απέναντι στο οποίο δεν πρέπει να υπάρξει καμιά ανοχή. Η πολιτεία οφείλει να κλείνει δυναμικά και συστηματικά το δρόμο σε κάθε αντιδημοκρατικό εγχείρημα.

Καταδικάζουμε απερίφραστα τέτοιου είδους λογικές και πρακτικές και καλούμε τους υπεύθυνους φορείς της εκπαίδευσης, και προπάντων το ΥπουργείοΠαιδείας, τους γονείς και εν γένει τις εκπαιδευτικές κοινότητες να προστατέψουν και να διαφυλάξουν το δημοκρατικό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου.
 
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
1. Αβδελά Έφη (Πανεπιστήμιο Κρήτης)
2. Αγγελόπουλος Γιώργος (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας)
3. Αγριαντώνη Χριστίνα, (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)