Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012

Μα επιτέλους, υπάρχει Αϊ - Βασίλης;;;;



Οι απαντήσεις από τα παιδιά της Β΄ τάξης:

Υπάρχει Αϊ-Βασίλης γιατί πέρυσι μου έφερε μία μπάλα και μία τρομπέτα και μία κούκλα με μπαταρίες. Ιζάουρα



Όχι, δεν υπάρχει Αϊ-Βασίλης γιατί αν υπήρχε θα υπήρχαν και ιπτάμενοι τάρανδοι, αλλά δεν υπάρχουν. Επίσης το νομίζω αυτό επειδή κανένας λογικός άνθρωπος δεν κατεβαίνει από την καμινάδα. Αλέξης Φ.



Ο Αϊ-Βασίλης δεν υπάρχει καθόλου. Στην πραγματικότητα ήταν παπάς, αλλά στα παιδιά δεν τους άρεσε τα μαύρα που φορούσε και όταν πέθανε αναγκάστηκε να γίνει Αϊ-Βασίλης. Αργυρώ



Ναι, υπάρχει Αϊ-Βασίλης γιατί τον είχα δει πέρυσι. Είχε φάει όλους τους κουραμπιέδες και όλα μέσα στο σαλόνι μας ήταν χάλια. Χάρης



Αϊ-Βασίλης υπάρχει γιατί αφήνει δώρα στο τζάκι. Άμα δεν υπάρχει ποιος τα αφήνει; Θοδώρα



Ναι, υπάρχει γιατί αφήνει δώρα και χαρά. Μαρία



Ναι, υπάρχει Αϊ-Βασίλης γιατί τον έχω δει στην τηλεόραση και πιστεύω πως υπάρχει. Μαρίνα



Αϊ-Βασίλης υπάρχει γιατί μας φέρνει δώρα και η μαμά μου εκείνη την ώρα κοιμάται. Εμμανουήλ



Αϊ-Βασίλης υπάρχει γιατί μας φέρνει δώρα. Αλλιώς τότε ποιος μας φέρνει δώρα; Νάσια



Ο Αϊ-Βασίλης υπάρχει γιατί μας αφήνει κάτω από το δέντρο τα δώρα. Γιατί αλλιώς ποιος μας αφήνει τα δώρα κάτω από το δέντρο; Τζωρτζίνα


Aγαπητέ μου Αϊ - Βασίλη...



Γράμματα παιδιών τάξης Β΄ 


Αγαπητέ Αϊ-Βασίλη

          Τι κάνεις; Θέλω το επιτραπέζιο Ποντικοπαγίδα. Είναι ένα μεγάλο με τρύπες, έχει αράχνες και έχει και ποντίκια και έχει και δίχτυα γιατί πάνε τα ποντίκια και μπερδεύονται. Στον πατέρα μου φέρε ένα ρολόι. Και στη μάνα μου φέρε ένα πιάνο.

Με αγάπη
Χαρά  
                                                                                                                                                                                                                    





Αϊ-Βασίλη

          Σε παρακαλώ θέλω λίγη αγάπη για να συνεχίσω και θέλω μία μπάλα και τη στολή της Πεντάμορφης.

Με αγάπη
Νικολέτα  
                                                                                                                                                                                                                   





Αγαπητέ Αϊ-Βασίλη

          Μου φέρνεις το Θερμοκήπιο για να δημιουργώ φυτά και λουλούδια; Είμαι 7 χρονών και με λένε Αλέξανδρο. Θέλω όλα τα παιδιά να έχουν υγεία και αγάπη. Ανυπομονώ να ΄ρθει η Πρωτοχρονιά γιατί είναι η αγαπημένη μου μέρα γιατί μας φέρνεις δώρα. Μόλις μπει ο καινούριος χρόνος θα σφυρίξω δυνατά πολύ με τη σφυρίχτρα μου από τη χαρά μου.

Με αγάπη
Αλέξανδρος
                                                                                                                                                                                                                  



Αγαπημένε μου Αϊ-Βασίλη

          Ήμουν καλό παιδί φέτος. Λοιπόν φέτος θέλω να μου φέρεις πάρα πολλά χρήματα για να πάω μία εκδρομή με την οικογένειά μου.

Με αγάπη
Ελένη  
                                                                                                                                                                                                     



Αγαπητέ Αϊ-Βασίλη

          Θέλω να μου φέρεις ένα βιβλίο για καράβια για όταν βαριέμαι και  ένα αεροπλάνο για να παίζω. Ακόμα θέλω να φέρεις ρούχα στην αδερφή μου και παπούτσια και για τους ξαδερφούς μου ένα δεντράκι στολισμένο με φωτάκια.

Σ’ αγαπώ Αϊ-Βασίλη πάρα πολύ.

Γιώργος                                                                                                        

                                                                                                            



Αγαπητέ Αϊ-Βασίλη

          Σε παρακαλώ θα ήθελα δύο κάστρα. Το πρώτο το κάστρο με το δράκο. Και το άλλο το ροζ κάστρο με την πριγκίπισσα. Αλλά και κάτι άλλο σημαντικότερο. Θα ήθελα να κάνω καλά γράμματα. Για τον πατέρα μου φέρε μια κόρη.

Από Βασίλη
Προς Αϊ-Βασίλη
                                                                                                                                                                                                               



Αγαπητέ Αϊ-Βασίλη

          Θέλω να μου φέρεις τα Χριστούγεννα ένα μεγάλο κουτί  με πλεϊμομπίλ για να παίζω με τους ιππότες. Για τον μπαμπά μου και τη μαμά μου θέλω την αγάπη για να είμαστε ευτυχισμένοι. Για τον αδερφό μου το Νίκο ένα πλεϊστέσιον για να παίζουμε ποδόσφαιρο.

Με αγάπη ο φίλος σου
Αλέξης                                                                                                

                                                                                                    

Αγαπητέ γονέα, δώσε στο παιδί σου αυτό που πραγματικά θέλει


Αγαπητέ γονέα, θέλεις να προσφέρεις στο παιδί σου όλα τα αγαθά του κόσμου, όμως η οικονομική κρίση δε σου το επιτρέπει; Κι όμως τα παιδιά θα άλλαζαν όλα τα δώρα του κόσμου με την αγάπη και τη στοργή που μπορούν να πάρουν από τους γονείς τους.

Τα καταναλωτικά πρότυπα της σημερινής κοινωνίας δημιουργούν άγχος και πανικοβάλλουν τους γονείς επιβάλλοντάς τους την απόκτηση όλο και περισσοτέρων υλικών αγαθών για να προσφέρουν στα παιδιά τους. 
Επενδύστε στον πραγματικό ποιοτικό χρόνο που περνάτε μαζί τους. Ακόμα και αν τα ωράρια της δουλειάς σας είναι απαιτητικά, αφιερώστε τους έστω και λίγα λεπτά από το χρόνο σας ουσιαστικής επαφής.

Φροντίστε, όσο είναι δυνατόν, να βρίσκεστε όλα τα μέλη της οικογένειας στο μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα και ζητήστε από τα παιδιά σας να σας πουν πώς πέρασαν την ημέρα τους. Μοιραστείτε τις εμπειρίες τους ώστε να μη χάσετε την παραμικρή μέρα από το μεγάλωμά τους. Καθίστε μαζί να παρακολουθήσετε ένα πρόγραμμα στην τηλεόραση που να σας ενδιαφέρει όλους ή να παίξετε μαζί τους το αγαπημένο τους παιχνίδι. Ενισχύστε την κοινωνικοποίησή τους με το να επιτρέπετε σε φίλους τους να έρθουν στο σπίτι σας ή να πάει το παιδί σας σε φιλικό σπίτι που εμπιστεύεστε.

Όταν θέλετε να επαινέσετε το παιδί προσπαθήστε να μην το επιβραβεύετε μόνο με υλικά αγαθά. Κάποιες φορές είναι αρκετό να του δείξετε ότι είστε υπερήφανοι για αυτό που κατάφερε και να το εκφράσετε με λόγια ενθαρρύνοντάς το. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως: «Μπράβο σου», «Είμαι υπερήφανος/η για σένα», «Είμαι σίγουρος/η πως θα τα καταφέρεις», ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Τα παιδιά, ακόμα και τα πιο απαιτητικά, αισθάνονται το πραγματικό ενδιαφέρον και την αγάπη των γονέων τους και δεν τη συγκρίνουν με υλικά αγαθά. Αυτό που τελικά θα έχετε καταφέρει θα είναι το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και αυτοεκτίμηση και όχι να ολοκληρώνει τις δραστηριότητες με μοναδικό σκοπό την απόκτηση παιχνιδιών.

Ξεκίνησε ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών !!!!

Για 8η συνεχή χρονιά διεξάγεται ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών!
Λάβε και εσύ συμμετοχή και κέρδισε προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας και την ευκαιρία να ταξιδέψεις στο Παγκόσμιο Φόρουμ Συνεργάτες στην Μάθηση τον επόμενο Νοέμβριο (η χώρα είναι προς ανακοίνωση). 

Πως συμμετέχω;
Φέτος ή συμμετοχή γίνεται μέσα από το Δίκτυο Συνεργάτες στην Μάθηση για να δοθεί σε όλους η ευκαιρία να παρουσιάσουν την δραστηριότητα τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.
1. Στείλε email στην διεύθυνση Mathisi@microsoft.com για οποιαδήποτε ενημέρωση πάνω στον διαγωνισμό
2. Κάνε την εγγραφή σου στο www.pil-network.com (δες παρακάτω τον λεπτομερή οδηγό χρήσης)
3. Συμπλήρωσε την παρουσίαση συμμετοχής που μπορείς να κατεβάσεις από εδώ)
4. Ανάρτησε την συμμετοχή σου στο www.pil-network.com στην επιλογή εκπαιδευτικό υλικό προσθήκη εκπαιδευτικής δραστηριότητας επιλέγοντας με τικ την χώρα σου.

 
Λεπτομέρειες συμμετοχής 
Βήμα Πρώτο
Εάν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για τον διαγωνισμό και να βρεις ιδέες και υποστηρικτικό υλικό τότε κάνε εγγραφή στέλνοντας το ονοματεπώνυμο σου στο email Mathisi@microsoft.com . Θα σου αποσταλούν νέα για τον διαγωνισμό, πόροι, εργαλεία και ιδέες από σχέδια μαθημάτων, καθώς και νέα της Microsoft για την εκπαίδευση
Βήμα Δεύτερο

Κάνε στην εγγραφή σου στην ιστοσελίδα www.pil-network.com (δες παρακάτω τον λεπτομερή οδηγό χρήσης)
Βήμα Τρίτο
Εάν έχεις δημιουργήσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού όπως τα Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer και άλλα εργαλεία της Microsoft συμπλήρωσε την παρουσίαση συμμετοχής που μπορείς να κατεβάσεις από εδώ )

Βήμα Τέταρτο
Ανάρτησε την παρουσίαση σου με βάση την παρακάτω διαδικασία:

  • Μπες στην ιστοσελίδα www.pil-network.com με τα στοιχεία σου
  • Από την επιλογή Εκπαιδευτικό Υλικό - επίλεξε την ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
  • Συμπλήρωσε την ηλεκτρονική φόρμα ΚΑΙ κάνε τικ στην επιλογή «Με έχουν προσκαλέσει να παρουσιάσω αυτή τη δραστηριότητα μάθησης σε ένα Περιφερειακό φόρουμ το 2012 Επιλογή ΕΛΛΑΔΑ (δες παρακάτω τον λεπτομερή οδηγό χρήσης)
  • Ανάρτησε την παρουσίαση συμμετοχής που έχεις συμπληρώσει
  • Πάτησε ΥΠΟΒΟΛΗ!
  • Σε 24 ώρες θα αναρτηθεί η παρουσίαση σου και θα σου στείλουμε επιβεβαίωση
  • Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το διαγωνισμό είναι η Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013.
  • Οι διακριθέντες θα ανακοινωθούν στην εκδήλωση Φόρουμ Συνεργάτες στην Μάθηση τον Μάρτιο του 2013 (όσοι κάνουν εγγραφή και υποβάλουν δραστηριότητα θα προσκαλεστούν στην εκδήλωση )

Μην πετάξετε τα χαρτόκουτα!

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, γιορτές είναι, όλο και κάτι θα πάρετε, το νου σας! Μην πετάξετε τα χαρτόκουτα, ειδικά εσείς που έχετε μικρά παιδιά. Με λίγη φαντασία μπορείτε να κάνετε θαύματα μαζί τους. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες: 












Τι θα δείξει η μισθοδοσία του Ιανουαρίου

Κερδισμένοι και χαμένοι με το νέο καθεστώς παρακράτησης φόρου

Μειώσεις στις καθαρές μηνιαίες αποδοχές από την 1η Ιανουαρίου του 2013 από 2,81 μέχρι και 251,88 ευρώ για την πλειονότητα των μισθωτών και συνταξιούχων φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο καθώς αυξάνεται το ποσό του παρακρατούμενου φόρου μισθωτών υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ). Αντίθετα, αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος από 2,11 μέχρι 19,7 ευρώ τον μήνα θα έχουν οι μισθωτοί χωρίς παιδιά ή οι σύζυγοι με παιδιά και μεικτές μηνιαίες αποδοχές μέχρι 1.642 ευρώ λόγω μείωσης του παρακρατούμενου φόρου.
  
Από τις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για τις μεταβολές στη παρακράτηση φόρου με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν μισθωτοί και συνταξιούχοι το 2013 προκύπτει ότι οι αυτοί που θα επιβαρυνθούν θα είναι περισσότεροι σε σχέση με αυτούς που θα ελαφρυνθούν.

Αναλυτικότερα, μείωση στη μηνιαία παρακράτηση φόρου θα έχουν οι φορολογούμενοι χωρίς παιδιά και η σύζυγος στα ζευγάρια με παιδιά εφόσον οι μηνιαίες μεικτές αποδοχές τους (χωρίς τις ασφαλιστικές εισφορές) από την 1-1-2013 είναι μέχρι 1.643 ευρώ (συνολικό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα μέχρι 23.000 ευρώ). Οι συγκεκριμένοι θα δουν με τη μισθοδοσία του Ιανουαρίου αύξηση των καθαρών αποδοχών τους 2,11 ευρώ έως και 19,7 ευρώ.

Ωστόσο όσοι από τους παραπάνω φορολογούμενους έχουν μηνιαίες μεικτές αποδοχές που ξεπερνούν τα 1.642 ευρώ θα υποστούν μείωση στις αποδοχές τους από 4,22 ευρώ έως και 202,63 ευρώ για αποδοχές πάνω από 7.143 ευρώ όφελος που κυμαίνεται από 7,04 μέχρι 14,07 ευρώ τον μήνα θα έχουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με ένα παιδί και μηνιαίες μεικτές αποδοχές μέχρι 785,7 ευρώ.
  

Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2012

Η ιστορία για τους λάτρεις της μουσικής

Οι έφηβοι αγανακτούν με την ιστορία, γιατί μπορεί να είναι βαρετή, επαναλαμβανόμενη και δύσκολο να κατανοηθεί. Οι ενήλικες ισχυρίζονται ότι αντιπαθούν την ποπ μουσική για τους ίδιους λόγους. Τι συμβαίνει λοιπόν όταν ένας καθηγητής ιστορίας συνδυάζει αυτά τα δύο πράγματα μαζί; Μα επιτυχία στο YouTube, φυσικά!

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, σήμερα θα σας παρουσιάσω την πρωτότυπη δουλειά δύο εκπαιδευτικών από τη Χονολουλού! Πρόκειται για δύο εκπαιδευτικούς την Amy Burvall και τον Herb Mahelona, που βρήκαν έναν δικό τους, ιδιαίτερο τρόπο να διδάσκουν ιστορία στους μαθητές τους: κάνουν μουσικές παρωδίες γνωστών τραγουδιών αλλάζοντας τους στίχους ώστε να έχουν διδακτικό αλλά και διασκεδαστικό περιεχόμενο. 

Η Amy είναι καθηγήτρια Ανθρωπιστικών σπουδών και γνώστης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Ο Herb υπήρξε εκπαιδευτικός στην τάξη για είκοσι χρόνια. Είναι συνθέτης, ενορχηστρωτής, μουσικός, σχεδιαστής ιστοσελίδων, και σκηνοθέτης. Mε τις γνώσεις που διαθέτουν και οι δύο φτιάχνουν όχι μόνο τα ιστορικά τους τραγούδια, αλλά γυρνάνε και βίντεο που τα παρουσιάζουν στο κανάλι τους στο youtube.

 Έχουν ανεβάσει στο κανάλι τους περίπου 50 μουσικά βίντεο με ιστορικά θέματα τα οποία έχουν φορτωθεί πάνω από 3,5 εκατομμύρια φορές μέχρι τώρα. Τα βίντεο είναι εκπαιδευτικά και  συναρπαστικά και λειτουργούν ως περίληψη του ιστορικού κεφαλαίου. Η μαθησιακή διαδικασία γίνεται μια πολύτιμη εμπειρία, όταν συνδυάζει το πάθος  για την ιστορία και τη μουσική.

Τώρα θα μου πείτε, είναι δυνατόν τελικά το παιδί να μάθει ιστορία μέσα από ένα ποπ τραγούδι; Όχι, βέβαια. Και δεν είναι αυτός ο πραγματικός στόχος των δύο καθηγητών. Είναι περισσότερο επιφανεικός.  "Δεν είναι η αποστολή μας να αλλάξουμε τον κόσμο ή τις τάξεις μας», λέει η Burvall, "εμείς κάνουμε τα βίντεο για την προσωπική ευχαρίστηση, ως δημιουργική διέξοδο και απλά σκέφτηκα ότι θα ήταν χρήσιμα για μερικούς μαθητές και καθηγητές . Όπως αποδείχθηκε, ότι ήταν."


Δείτε εδώ το βίντεό τους για τη Μακεδονία

Herb Mahelona, που έχουν βρει έναν καταπληκτικό τρόπο να διδάσκουν ιστορία στους μαθητές τους: κάνουν μουσικές παρωδίες γνωστών τραγουδιών αλλάζοντας τους στίχους ώστε να έχουν διδακτικό αλλά και διασκεδαστικό περιεχόμενο. Επιπλέον γυρνάνε μόνοι τους και βίντεο κλιπ με πενιχρά οφθαλμοφανώς μέσα και αποτέλεσμα χιουμοριστικό. Δεν είναι πάντα πετυχημένες οι επιλογές τους, αλλά εν προκειμένω ισχύει απολύτως ότι ο σ Πηγή: www.lifo.gr
Χονολουλού υπάρχουν δύο δάσκαλοι ιστορίας, η Amy Burvall και ο Herb Mahelona, που έχουν βρει έναν καταπληκτικό τρόπο να διδάσκουν ιστορία στους μαθητές τους: κάνουν μουσικές παρωδίες γνωστών τραγουδιών αλλάζοντας τους στίχους ώστε να έχουν διδακτικό αλλά και διασκεδαστικό περιεχόμενο. Επιπλέον γυρνάνε μόνοι τους και βίντεο κλιπ με πενιχρά οφθαλμοφανώς μέσα και αποτέλεσμα χιουμοριστικό. Δεν είναι πάντα πετυχημένες οι επιλογές τους, αλλά εν προκειμένω ισχύει απολύτως ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Διάλεξα και σας δείχνω τα βίντεο που έχουν σχέση με την ελληνική ιστορία και μυθολογία και σας προκαλώ ειλικρινά να τα ακούσετε και να δοκιμάσετε να ΜΗΝ σας κολλήσουν οι στίχοι, π.χ. στη διασκευή του Creep (I'm from Crete) ή στο Sharona (Macedonia). Πηγή: www.lifo.gr
στην μακρινή Χονολουλού υπάρχουν δύο δάσκαλοι ιστορίας, η Amy Burvall και ο Herb Mahelona, που έχουν βρει έναν καταπληκτικό τρόπο να διδάσκουν ιστορία στους μαθητές τους: κάνουν μουσικές παρωδίες γνωστών τραγουδιών αλλάζοντας τους στίχους ώστε να έχουν διδακτικό αλλά και διασκεδαστικό περιεχόμενο. Επιπλέον γυρνάνε μόνοι τους και βίντεο κλιπ με πενιχρά οφθαλμοφανώς μέσα και αποτέλεσμα χιουμοριστικό. Δεν είναι πάντα πετυχημένες οι επιλογές τους, αλλά εν προκειμένω ισχύει απολύτως ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Διάλεξα και σας δείχνω τα βίντεο που έχουν σχέση με την ελληνική ιστορία και μυθολογία και σας προκαλώ ειλικρινά να τα ακούσετε και να δοκιμάσετε να ΜΗΝ σας κολλήσουν οι στίχοι, π.χ. στη διασκευή του Creep (I'm from Crete) ή στο Sharona (Macedonia). Πηγή: www.lifo.gr



Αναγνώριση χρόνου σπουδών

Ο χρόνος σπουδών για τη συνταξιοδότηση αναγνωρίζεται για την απόκτηση του βασικού πτυχίου (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΜΕΣ) . Προυπόθεση για την αναγνώριση είναι ησυμπλήρωση 12ετούς υπηρεσίας (όχι κατ' ανάγκη δημόσια υπηρεσία).
Επομένως στην υπηρεσία αυτή συνυπολογίζεται, προκειμένου για τους άνδρες και ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας (με ή χωρίς εξαγορά κατά περίπτωση), όχι όμως και ο πλασματικός χρόνος των παιδιών, για την αναγνώριση του οποίου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμπλήρωση 15ετούς πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας.
 
ΓΙΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ/ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ:
Ο αναγνωριζόμενος χρόνος λαμβάνεται υπόψη τόσο για τη θεμελίωση του δικαιώματος όσο και για την προσαύξηση της σύνταξης.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ:
Α. Για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και υπαλλήλους γενικά(μη υπαγόμενους στα ειδικά μισθολόγια).
α) Χωρίς επίδομα θέσης ευθύνης:
(Βασικός Μισθός + 140,80) x 6,67% x μήνες (που επιθυμεί ο/η υπάλληλος να αναγνωρίσει)
β) Με επίδομα θέσης ευθύνης:
(Βασικός Μισθός + 140,80 + Επιδ. Θέσης) x 6,67% x μήνες.
B.Για υπαλλήλους/λειτουργούς υπαγόμενους στα ειδικά μισθολόγια (δικαστικοί λειτουργοί ,μέλη ΔΕΠ/ΑΕΙ, ΕΠ/ΤΕΙ ,ερευνητές, γιατροί ΕΣΥ κλπ).
(Συντάξιμες αποδοχές) x 6,67% x μήνες

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Για τους μη υπαγόμενους σε ειδικό μισθολόγιο οι μισθολογικές παροχές του Βασικού Μισθού και του επιδόματος θέσης είναι εκείνες του χρόνου υποβολής της αίτησης και μετά την ισχύ του νέου μισθολογίου του Ν.4024/2011, εκείνες της 31-10-2011(όπως αυτές θα ισχύουν κάθε φορά).
Για τους υπαγόμενους σε ειδικό μισθολόγιο οι συντάξιμες αποδοχές είναι εκείνες του χρόνου υποβολής της αίτησης ,όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.

Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012

20 πρωτότυπες ιδέες για να πακετάρετε όμορφα τα δώρα σας














Η τυχερή αράχνη στο χριστουγεννιάτικο δέντρο

Μια παλιά ουκρανική ιστορία λέει ότι πριν από πολύ καιρό, μια χήρα ήταν τόσο φτωχή, που δεν μπορούσε να αγοράσει  χριστουγεννιάτικα στολίδια για να στολίσει το δέντρο της. Ήταν πάρα πολύ λυπημένη που δεν μπορούσε να προσφέρει στα παιδιά της τη χαρά ενός όμορφου χριστουγεννιάτικου δέντρου και πήγε να κοιμηθεί κλαίγοντας.  Όταν ξύπνησε, βρήκε το δέντρο της μαγικά διακοσμημένο με έναν ιστό αράχνης. Η μικρή αράχνη είχε κάνει τα Χριστούγεννα πιο ευτυχισμένα για όλη την οικογένεια.

 Με βάση αυτή την ιστορία, στην Ουκρανία θεωρείται παράδοση να κρύβεται ένα στολίδι αράχνης στο δέντρο. Όποιος το βρίσκει πρώτος έχει καλή τύχη όλη την καινούρια χρονιά. 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αναλφάβητα παιδιά έκαναν παιχνιδάκι τους ταμπλέτες με Android

Εντυπωσιακό πείραμα από το MIT και τον Νίκολας Νεγρεπόντε.


Τι συμβαίνει όταν σφραγισμένα κουτιά με tablets αφήνονται σε δυο απομακρυσμένα χωριά της Αιθιοπίας, όπου ο αναλφαβητισμός πλήττει σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού τους;

Το πάντα πρωτοπόρο ΜΙΤ και το εργαστήριο ψηφιακών μέσων που διευθύνει ο ελληνικής καταγωγής Νίκολας Νεγρεπόντε –επίσης εμπνευστής του προγράμματος «Ενας φορητός υπολογιστής για κάθε παιδί», έκαναν ένα πρώτο πείραμα και τα αποτελέσματά του είναι άκρως εντυπωσιακά: Μέσα σε μόλις πέντε μήνες, παιδιά που δεν είχαν δει ποτέ στη ζωή τους τυπωμένο κείμενο, κατάφεραν να παραμετροποιήσουν το λειτουργικό σύστημα των φορητών συσκευών, να ενεργοποιήσουν κρυμμένες λειτουργίες και έτσι να έχουν τα πρώτα ερεθίσματα για την κατανόηση της διαδικασίας ανάγνωσης!

Το πείραμα εντάσσεται στη συνολικότερη προσπάθεια επίλυσης ενός προβλήματος που αφορά περισσότερα από 100 εκατομμύρια παιδιά αναπτυσσόμενων χωρών, τα οποία βρίσκονται θεωρητικά στα πρώτα τους σχολικά χρόνια, αλλά δεν έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικές υποδομές και δασκάλους. Ετσι στερούνται της βασικής εκπαίδευσης και βέβαια δεν μπορούν να διδαχτούν γραφή και ανάγνωση.

«Αφήσαμε τα κουτιά στο χωριό. Κλειστά και σφραγισμένα. Χωρίς οδηγίες και καθοδήγηση από κάποιον άλλον άνθρωπο. Νόμιζα ότι τα παιδιά απλά θα αρχίσουν να παίζουν με τα κουτιά. Και όμως, μέσα στα πρώτα τέσσερα λεπτά ένα παιδί όχι μόνο άνοιξε ένα κουτί, αλλά βρήκε και το διακόπτη εκκίνησης της συσκευής», περιέγραψε εντυπωσιασμένος ο Νίκολας Νεγρεπόντε. «Το παιδί δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του διακόπτη και όμως κατάφερε να ενεργοποιήσει τη συσκευή. Μέσα σε πέντε ημέρες, κάθε παιδί χρησιμοποιούσε κατά μέσο όρο 47 εφαρμογές την ημέρα. Μετά από δυο εβδομάδες τα παιδιά στο χωριό τραγουδούσαν το τραγούδι της αλφαβήτου. Και μέσα στους επόμενους πέντε μήνες κατάφεραν να παραβιάσουν το λειτουργικό σύστημα που είχαμε εγκαταστήσει, αφού κάποιος βλάκας από εμάς είχε απενεργοποιήσει την κάμερα στις συσκευές. Παρόλο αυτά, τα παιδιά βρήκαν τις κάμερες και κατάφεραν να αλλάξουν τις ρυθμίσεις στο Android».

Τα αποτελέσματα του πειράματος δεν θεωρούνται ακόμη τεκμηριωμένα από το MIT, καθώς αυτό αφορά μόλις σε 20 παιδιά ηλικίας έξι και επτά ετών. Θα χρειαστούν έρευνες μεγαλύτερης κλίμακας για να εξαχθούν πιο ουσιαστικά και αξιοποιήσιμα συμπεράσματα. Ωστόσο, δίνουν μια πρώτη εικόνα του τι μπορεί να προσφέρει η στοχευμένη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων στον χώρο της εκπαίδευσης, ακόμη και όταν δεν είναι εφικτή η φυσική παρουσία ενός δασκάλου.

Για το πείραμα χρησιμοποιήθηκαν tablets Xoom της Motorola και ηλιακοί φορτιστές που εξασφάλισαν την επαναφόρτιση των φορητών συσκευών, στη μη ηλεκτροδοτούμενη αιθιοπική ύπαιθρο.

Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ποια Φυσική έχει νόημα να διδάσκονται τα παιδιά μας σήμερα;

Χώρος διεξαγωγής του Συνεδρίου:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πύργος Παιδαγωγικής ΑΠΘ
1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, διοργανώνουν Πανελλήνιο Συνέδριο στις 9 και 10 Μαρτίου 2013 στη Θεσσαλονίκη.
Το Συνέδριο αποτελεί συνέχεια της επιστημονικής ημερίδας που διοργανώθηκε από τους ίδιους φορείς στις 26 Φεβρουαρίου 2011 στη Θεσσαλονίκη με θέμα: “Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικών Επιστημών για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση”. Κατά τη διάρκεια εκείνης της ημερίδας αναδείχθηκαν ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα, σχετιζόμενα με τις εργασίες που παρουσιάστηκαν αλλά και τους φορείς που διοργάνωσαν την ημερίδα. Τα ερωτήματα αυτά αποτελούν το αντικείμενο του παρόντος Πανελλήνιου Συνεδρίου. Πολλά από αυτά τα ερωτήματα μολονότι είναι κοινά για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρατίθενται, στη συνέχεια, ταξινομημένα ανά βαθμίδα.
Α. Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
  • Τα προγράμματα σπουδών Φυσικών Επιστημών στη χώρα μας είναι σε συμφωνία με τα σημερινά προγράμματα σπουδών χωρών που θεωρούνται ότι έχουν πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα; Αν όχι, σε τι διαφέρουν;
  • Τι χαρακτηριστικά θα μπορούσε να έχει ένα πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Επιστημών ώστε να  απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, να προκαλεί το ενδιαφέρον τους και συγχρόνως να είναι υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου;
  • Δεχόμαστε ότι οι Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό, πέρα από γνώσεις περιεχομένου, μπορεί να έχουν ως αντικείμενο και τη διδασκαλία – εφαρμογή της μεθοδολογίας έρευνας και τη διαμόρφωση στάσεων; Αν ναι, πώς μπορούν να ενταχθούν στη διδασκαλία μας ώστε να συμβάλλουν στην προετοιμασία του μελλοντικού ενεργού πολίτη;
  • Μπορούν οι Φυσικές Επιστήμες, με τους παραπάνω στόχους ενταγμένους στο πλαίσιο της απόκτησης γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή, να διδάσκονται στο Νηπιαγωγείο και σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού; Αν ναι, πώς; Μπορεί αυτό να γίνει χωρίς αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος;
  • Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του ηλεκτρονικού υπολογιστή στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών;

Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012

Casteller

Κοιτάξτε πώς χαίρονται οι Ισπανοί για το κατόρθωμά τους!!!!


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Χειροτεχνίες

Ευχαριστούμε τη φίλη του ιστολογίου μας κ. Χρ. Φρ., νηπιαγωγό που μας έστειλε τις δημιουργίες της


 Το δέντρο είναι χαρτόνι με φύλλο αλουμινίου.
Κάτω από τις χάντρες είναι ψιλό σύρμα κουζίνας


Χιονάνθρωπος - μολυβοθήκη. Το ποτηράκι είναι από εοδικό χαρτόνι.
 
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.



Χριστουγεννιάτικο στολίδι - αστέρι



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

Τι αλλάζει στα όρια ηλικίας, συντάξεις και εφάπαξ από το 2013


Έτος μεγάλων αλλαγών στα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση θα είναι το 2013, καθώς πλήρης σύνταξη θα καταβάλλεται σε ηλικία 67 ετών. Όσοι θέλουν να ανοίξουν ταχύτερα την πόρτα εξόδου θα πρέπει να συμπληρώσουν 40 έτη ασφάλισης και το 62ο έτος της ηλικίας, ενώ από τις ανατροπές δεν διασώζονται ούτε οι μητέρες ανηλίκων. Μεγάλοι χαμένοι είναι όσοι ασφαλισμένοι δεν προλαβαίνουν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι θα αναγκαστούν να δουλέψουν από δύο έως και πέντε επιπλέον έτη για να ανοίξουν την πόρτα εξόδου. Υπολογίζεται πως την επόμενη διετία 100.000 άτομα θα «εγκλωβιστούν» στην αγορά εργασίας από την αύξηση των ορίων ηλικίας.

Στον αντίποδα εκτός κινδύνου είναι όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2012, οι οποίοι δεν επηρεάζονται από τις νέες ρυθμίσεις. Αναλυτικά οι αλλαγές στα όρια ηλικίας – για όσους δεν θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012- είναι οι ακόλουθες:

• Αυξάνεται τουλάχιστον κατά μία διετία το όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη. Η «έξοδος» από όλα τα ασφαλιστικά ταμεία και το Δημόσιο θα γίνεται σε ηλικία 67 ετών. Καμία αλλαγή δεν προβλέπεται για τις ελάχιστες ημέρες ασφάλισης, που παραμένουν στις 4.500 (δηλαδή 15 έτη). Για τη συντριπτική πλειονότητα των ασφαλισμένων τα όρια ηλικίας αυξάνονται κατά δύο έτη (δηλαδή πάνε από τα 65 στα 67). Ωστόσο, σε ειδικές ομάδες ασφαλισμένων η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης φτάνει ακόμα και τα πέντε έτη.
Για παράδειγμα ασφαλισμένη στο ΙΚΑ με 4.500 ημέρες εργασίας φέτος παίρνει πλήρη σύνταξη στα 62 και μειωμένη στα 57. Ωστόσο, αν δεν έχει φέτος αυτές τις προϋποθέσεις θα δει το όριο ηλικίας τη νέα χρονιά να πηγαίνει στα 67 για πλήρη σύνταξη και στα 62 για μειωμένη.
assets_LARGE_t_185761_54144780 

Τι αλλάζει στα όρια ηλικίας από το 2013

• Αυξάνεται κατά μία διετία το όριο ηλικίας για μειωμένη σύνταξη (όπου αυτή προβλέπεται).
Ειδικότερα τη νέα χρονιά θα απαιτείται η συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας από το 60ό που είναι σήμερα

• Αυξάνονται κατά τρία έτη τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης για όσους θέλουν να αποχωρήσουν με τις διατάξεις της 35ετίας. Φέτος σύνταξη καταβάλλεται με 37 έτη, ενώ τη νέα χρονιά θα απαιτούνται 40 χρόνια δουλειάς. Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι είναι διπλά χαμένοι, καθώς αυξάνεται και το όριο ηλικίας από δύο έως και τρία έτη. Φέτος σύνταξη καταβάλλεται στα 59 ή τα 60 (ανάλογα με το Ταμείο), ενώ από το 2013 το όριο πάει στο 62ο έτος.

Την Πέμπτη ανοίγει «Αστρονιφαδούπολη» για παιδιά

Από 27 ως 29 Δεκεμβρίου 2012 στο κέντρο του Αιγίου
από τον Εμπορικό Σύλλογο Αιγιάλειας και τη Δημοτική Κοινότητα Αιγίου
με τη φροντίδα ΑΓΑΦΡΟΝ


Η «Αστρονιφαδούπολη» είναι ένας χώρος πολλαπλών δραστηριοτήτων για τα παιδιά 6-12 ετών που θα βρεθούν στην αγορά του Αιγίου στις 27, 28 και 29 Δεκεμβρίου 2012. Πρόκειται για μια ιδιαιτέρως επιμελημένη ψυχαγωγική πρόταση αφού τόσο η ομάδα σχεδιασμού όσο και η ομάδα υλοποίησης αποτελούνται από έμπειρους, υπευθύνους και  ανήσυχους παιδαγωγούς της πόλης μας.

Η «Αστρονιφαδούπολη» επί της Κλ.Οικονόμου 4-6 (πρώην Αχαϊκή Τράπεζα)  θα φιλοξενεί τη γωνιά της γνώσης για την αφήγηση χριστουγεννιάτικων παραμυθιών, τη γωνιά της φαντασίας για πρωτότυπες γιορτινές κατασκευές, τη γωνιά της ψυχής για την κατάθεση ευχών στο δάσος των ευχών και τη γωνιά της χαράς για πολύ γέλιο και παιχνίδι. Λίγο πριν τον ερχομό του νέου έτους, ο Αι-Βασίλης της «Αστρονιφαδούπολης» σε μια εμφάνιση έκπληξη μαζί με τους βοηθούς του θα σκορπίσει δώρα και χαρά με έναν πρωτότυπο και μοναδικό τρόπο!

Η «Αστρονιφαδούπολη» θα βρίσκεται σε έναν όμορφα διαμορφωμένο χώρο επί της Κλ.Οικονόμου 4-6 (πρώην Αχαϊκή Τράπεζα) από 27 ως  29 Δεκεμβρίου 2012.

Ημέρες και ώρες λειτουργίας της «Αστρονιφαδούπολης»:
  • Πέμπτη 27/12  από 5.30 μ.μ. ως 7.30 μ.μ.
  • Παρασκευή 28/12 από 5.30 μ.μ. ως 7.30 μ.μ.
  • Σάββατο 29/12 από 11.00 π.μ. ως 1.00 μ.μ.

Εκδηλώσεις Αστρονιφαδούπολης:
  • Πέμπτη 27/12  και ώρα 19.30 : Μουσική Παράσταση «Αν ήμουν Αι-Βασίλης» με τον Γιώργο Δίπλα  και την Κωνσταντίνα Φαλίδα
  • Παρασκευή 28/12 και ώρα 12.30: Συγκρότημα Πνευστών από Ακράτα και Καλάβρυτα «BLOWING in the WIND»
  • Παρασκευή 28/12 και ώρα 19.30 : Τσάι στη Μαρμίτα από το 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Αιγίου
  • Σάββατο 29/12 ώρα 13.00 : Γιορτινά τραγούδια από τη Νεανική Χορωδία του Πατραϊκού Ωδείου Αιγίου

    Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρισδιάστατη χριστουγεννιάτικη κάρτα

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Άγιος Βασίλης οριγκάμι

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η Γη ως τέχνη

ΟΥΑΟΥ!!!! Αγαπημένοι μου αναγνώστες τι σας βρήκα, τι σας βρήκα! Ένα βιβλίο καταπληκτικό που τιτλοφορείται  Earth As Art“.   Πρόκειται για βιβλίο που έχει κυκλοφορήσει η ΝΑΣΑ με  28 μεγάλες απολύτως δορυφορικές φωτογραφίες που επιδεικνύουν την τέχνη γης Γη μας! Απολαύστε το!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο πιο διάσημος πίνακας για τα κάλαντα και η ιστορία του




Προκαλεί συγκίνηση και θαυμασμό ο πίνακας που ζωγράφισε το 1872 ο Νικηφόρος Λύτρας αποτυπώνοντας μια ομάδα παιδιών διαφόρων εθνικοτήτων να λένε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα.

Αρκούσε αυτό το έργο για να αποδοθεί στον κορυφαίο Έλληνα καλλιτέχνη ο τίτλος «ο ζωγράφος των Χριστουγέννων». Το έργο αυτό θεωρείται ως η κορυφαία στιγμή στην ηθογραφική ζωγραφική της Ελλάδας. Είναι προφανές ότι ξεπερνά την απλή απεικόνιση ενός εθίμου, έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις για τους συμβολισμούς του.

Ενδιαφέρουσα η ανάλυση της επιμελήτριας της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαριλένας Κασιμάτη: 

"Τα ποιητικώτατα Κάλαντα διαφεύγουν με την εσωτερικότητα και την επινόηση του χρόνου στην ελληνικότατη ηθογραφική αυτή σκηνή, από κάθε κοινοτοπία. Τα σύμβολα που εισάγει, χωρίς τυμπανοκρουσίες -το μαρμάρινο θωράκιο της Νίκης, που δένει το σανδάλι της, αλλά ειρωνικά σχεδόν, βαλμένο δίπλα σε μια χορταρένια σκούπα, το γυάλινο ποτήρι με το νερό, που παραπέμπει στην κάθαρση που έρχεται από τα Ελληνόπουλα, που δεν εμφανίζονται ως γραφικά δείγματα μιας γνωστής τυπολογίας φορεσιών, το ξερό, άνυδρο δέντρο που δηλώνει την υφέρπουσα φτώχεια στο πρόσωπο της σκοτεινής μορφής, που μόλις φαίνεται πίσω από τον τοίχο".


Πηγή: iefimerida.gr 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.