Πέμπτη, 30 Απριλίου 2015

Θέσεις-προτάσεις της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Πρωτοβάθμιας σχετικά με την τροπολογία για την επιλογή διευθυντών

Με αφορμή τη δημοσίευση της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας  σχετικά με την με την αλλαγή του τρόπου επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης, το Διοικητικό Συμβούλιο της  Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., έχει να επισημάνει τα εξής:

1.         Ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως η επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, με προχειρότητα και συνεχείς παλινωδίες, αλλά και χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
2.         Είναι αντιφατικό, από τη μια το Υπουργείο Παιδείας να εξαγγέλλει ως στόχο «τη θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και των διευθυντικών στελεχών με αναβαθμισμένο τον ρόλο των συλλόγων διδασκόντων», και από την άλλη να προχωρά βεβιασμένα στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, ενώ θα έπρεπε πρώτα να θεσπιστεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να γνωρίζουν από πριν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα κληθούν να ασκήσουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, και κατόπιν να γίνει η επιλογή των στελεχών.
3.         Η πρόταση με την οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων μετατρέπονται σε Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων δεν έχει καμία επιστημονική βάση και δεν εφαρμόζεται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα. Είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει σε ομαδοποιήσεις, συγκρούσεις και πελατειακές σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, οι οποίες θα διαταράξουν το ήρεμο σχολικό κλίμα και τη συνεργατική δράση και θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
4.         Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων πρέπει να επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια και να αξιολογούνται για το έργο τους. Στην αξιολόγησή τους, ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να συμμετέχει ενεργά.  Το μοντέλο της  αυτοαξιολόγησης  των Σχολικών Μονάδων με ανατροφοδοτικό χαρακτήρα,  το οποίο έχουμε προτείνει εδώ και χρόνια, παρέχει αυτή τη δυνατότητα στους

Μην απογοητεύεις τη μανούλα!

Είδε τον 16χρονο κανακάρη της στην τηλεόραση κουκουλοφόρο να πετάει πέτρες στους αστυνομικούς στα πρόσφατα επεισόδια της Βαλιτμόρης και αυτό ήταν που ξεχείλισε το ποτήρι, αφού ο νεαρός δείχνει συχνά παραβατική συμπεριφορά. Τα πήρε στο κρανίο η μανούλα, κατέβηκε στη διαδήλωση και τον πλάκωσε στις σφαλιάρες και στα ευγενικά! Τον πήρε πάντως στο σπίτι. Το βίντεό τους μέσα σε τρεις μέρες έχει φτάσει τα 7.156.820 χτυπήματα.




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ποιά είναι τα σημάδια της δυσλεξίας στα παιδιά Δημοτικού;

Το σίγουρο είναι πως η δυσλεξία δεν είναι παρά μία «διαφορετική» λειτουργία του εγκεφάλου και όχι «βλάβη». Αυτό σημαίνει ότι το παιδί χρειάζεται έναν ειδικό τρόπο μάθησης, αφού με το συμβατικό τρόπο του σχολείου δυσκολεύεται.


Πώς την καταλαβαίνετε;
*Κυρίως όταν το παιδί προσπαθεί να διαβάσει ή να γράψει:
*Διαβάζει αργά, συλλαβιστά και μονότονα.
*Είναι πολύ κοντά στο βιβλίο ή δείχνει τις λέξεις με το δάχτυλο.
*Μπερδεύει τις λέξεις ή τα γράμματα που μοιάζουν μεταξύ τους, όπως το <α> με το <ο> ή το <β> με το <θ>
*Όταν μοιάζουν κάποιες λέξεις ή έχουν κάποιες συλλαβές ίδιες, τις μπερδεύει. Αντί δηλαδή να διαβάσει «μένω», μπορεί να διαβάσει «δένω», ή, αντί για «παράθυρο», μπορεί να διαβάσει «παπούτσι», επειδή βλέπει το «πα».
*Δεν βάζει τόνους, τελείες κλπ. και συνήθως δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει.
*Γενικά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κανείς τι έχει γράψει το παιδί, αφού κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει κενά ανάμεσα στις συλλαβές της ίδιας λέξης, ή δεν βάζει τις λέξεις της πρότασης στη σωστή σειρά.
*Γράφει μικρά και κεφαλαία γράμματα ανακατεμένα.
*Παραλείπει γράμματα ή συλλαβές.
*Αντιγράφει λάθος από τον πίνακα ή αργεί πάρα πολύ να γράψει.
*Γράφει ακριβώς όπως ακούει, οπότε τα ορθογραφικά του λάθη είναι πολλά.

Επίσης:
Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί ή ξεχνάει εύκολα.
Δεν μπορεί να μείνει για πολλή ώρα στο ίδιο σημείο.
Δυσκολεύεται να βάλει στη σειρά τις μέρες, τους μήνες κλπ.
Σε ποια ηλικία μπορείτε να την εντοπίσετε;
Το παιδί πρέπει να έχει τελειώσει την Α’ Δημοτικού, αν και μπορείτε να εντοπίσετε το πρόβλημα ήδη από τον παιδικό σταθμό. Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσετε συμπτώματα αυτής της μαθησιακής δυσκολίας, ακόμα και αν το παιδί δεν έχει αρχίσει να διαβάζει – αρκεί, ανάλογα βέβαια με την ηλικία του, να ξέρετε ποιες είναι οι αντίστοιχες ενδείξεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
1. Μήπως διαβάζει λάθος τις μεγάλες ή πιο πολύπλοκες λέξεις;
2. Μήπως μπερδεύει τις λέξεις που μοιάζουν ακουστικά, όπως «φύλλο» και «μήλο»;

Τι έγινε τελικά στο άτυπο Eurogroup της Ρίγα;

Αναρωτιέστε τι έγινε τελικά στο άτυπο Eurogroup της Ρίγα με το Βαρουφάκη; Τόσα γράφτηκαν άλλωστε στο διεθνή τύπο… Σταματήστε. Ο παρουσιαστής σατιρικής γερμανικής εκπομπής ΞΕΡΕΙ και μας δείχνει τι ακριβώς συνέβη…



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Για την επιλογή των διευθυντών

Σε ό,τι αφορά την επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων, καταργείται η συνέντευξη -που σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας άνοιγε παράθυρο σε αυθαίρετες επιλογές- και εισάγεται η αξιολόγηση του υποψηφίου από τον σύλλογο των διδασκόντων, η γνώμη των οποίων θα προσμετράται σε ποσοστό 33% στην τελική επιλογή.


Για να γίνει αυτό, πάντως, ο υποψήφιος διευθυντής (που μπορεί να θέσει υποψηφιότητα σε δύο σχολικές μονάδες) θα πρέπει να λάβει το 100% των ψήφων των συναδέλφων του. Αν, για παράδειγμα, λάβει το 50% των ψήφων, το ποσοστό των μορίων που θα λάβει από τους συναδέλφους του μειώνεται στο μισό, δηλαδή στο 16,5%.


Από την άλλη πλευρά, ο υποψήφιος διευθυντής πρέπει να λάβει τουλάχιστον το 20% των προτιμήσεων του συλλόγου των διδασκόντων για να καλύψει τη θέση, ενώ τα προσόντα που απαιτούνται επιπλέον είναι 10ετής εκπαιδευτική και 8ετής διδακτική προϋπηρεσία. Η φιλοδοξία του υπουργείου είναι να κρίνονται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων όχι μόνο με βάση τα τυπικά τους προσόντα, αλλά και με βάση τη γενική τους συγκρότηση.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συνεδριάζουν για να εκλέξουν τον αξιολογητή τους

Όπως φαίνεται δεν γίνονται και τίποτα φοβερές αλλαγές στο σκηνικό καθώς δεν καταργείται το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Αντίθετα περίεργα πράγματα μάλλον θα συμβούν στο μέλλον, αφού μετά τη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον κ. Κουράκη, ο πρόεδρός της ανακοίνωσε το εξής: "Παρουσιάζεται το οξύμωρο σχήμα οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάζουν για να εκλέξουν τον αξιολογητή τους".

Με πληροφορίες από esos
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ"

Ντάισεμπλουμ: «Σφάλετε αν πιστεύετε ότι δημοκρατία έχουμε εκεί που ένα εκλογικό αποτέλεσμα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η Ευρωζώνη.»
Γιούνγκερ: Δεν υπάρχει δημοκρατική επιλογή εναντίον των συνθηκών της Ε.Ε.».


Σε αυτούς απαντά ο Ευρωβουλευτής του κόμματος της Ανεξαρτησίας της Βρετανίας στην Ευρωβουλή καταλήγοντας: "ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ"


Δείτε το.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ήρωες κατά Αρβελέρ

«Αν υποφέρει από κάτι η παιδεία μας σήμερα, είναι ότι οι μόνοι ήρωές μας είναι οι ποδοσφαιριστές και οι τηλεπαρουσιαστές. Η έννοια του ήρωα είναι προφανώς υποβαθμισμένη. Ο Βολτέρος είχε γράψει κάτι σπουδαίο: ‘Δεν θεωρώ ήρωες τους πολεμιστές-καταστροφείς των πόλεων, αλλά αυτούς που έχουν πολεμήσει για τα δικαιώματα του ανθρώπου’. Επίσης, αν ξέραμε καλά την ιστορία, θα είχαμε διαγράψει πολλούς ‘ήρωες’ και κατά συνέπεια θα αλλάζαμε πολλά ονόματα δρόμων και πλοίων που φέρουν τα ονόματά τους. Ήρωες είναι αυτοί που η ιστορία έχει καταγράψει ως ήρωες, άσχετα αν ήταν ηρωικοί ή όχι».

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εργάτες ακροβάτες

Κατασκευάζουν ένα μονοπάτι δύο μιλίων που κρέμεται στην κυριολεξία στο κενό. Τα κράνη που φορούν φαίνονται μάλλον γελοία, αφού οι ίδιοι βρίσκονται συνέχεια ένα βήμα από το θάνατο χωρίς καμία προστασία, χωρίς να είναι τουλάχιστον δεμένοι με σχοινιά ή ιμάντες ασφάλειες.





Το μονοπάτι κατασκευάζεται στην πλαγιά του βουνού Pingjiang County, στην επαρχία Χουνάν της Κίνας και οι ιθύνοντας είναι σίγουροι ότι όταν ολοκληρωθεί θα προσελκύσει χιλιάδες τουρίστες, μια και θα είναι το μεγαλύτερο μονοπάτι τους είδους του στην Κίνα!



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

Η ΣΦΕΝΤΟΝΑ: δεύτερο φύλλο

Τα παιδιά της Γ1 του 60 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας εξέδωσαν το 2ο φύλλο της εφημερίδας ΣΦΕΝΤΟΝΑ. Διαβάστε το....







Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Καρέκλες τέλος! Οι όρθιοι μαθητές προσέχουν και αποδίδουν περισσότερο!

Είστε από εκείνους που πιστεύουν ότι οι μαθητές πρέπει να είναι συνέχεια καθισμένοι στις καρέκλες τους για να μπορούν να συγκεντρώνονται πιο εύκολα, να αποδίδουν καλύτερα και κυρίως να είναι πιο φρόνιμοι; Ε, λοιπόν, φίλοι μου ήρθε ο καιρός να αλλάξετε γνώμη, γιατί μια καινούρια αμερικανική επιστημονική μελέτη αποδεικνύει ότι οι όρθιοι μαθητές είναι εκείνοι που επιτυγχάνουν τα καλύτερα αποτελέσματα και λειτουργούν πολύ πιο ομαλά στην τάξη! Ο όρθιος μαθητής μάλιστα τείνει να γίνει τάση και έχουν σχεδιαστεί κιόλας ειδικά θρανία γι’ αυτόν….

Τα ειδικά υπερυψωμένα θρανία διαθέτουν ένα απομακρυσμένο κάθισμα, για την περίπτωση που ο μαθητής θέλει να ξεκουραστεί, αλλά έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να τον ενθαρρύνουν να παραμένει όρθιος για αρκετή ώρα. Ο μαθητής επιλέγει αν θα κάτσει ή θα μείνει όρθιος, ανάλογα με τη διάθεσή του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στην εργονομία αναπληρωτή καθηγητή Μαρκ Μπέντεν της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Α&Μ του Τέξας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό για θέματα υγείας στην εκπαίδευση «International Journal of Health Promotion», πειραματίσθηκαν με περίπου 300 μαθητές διαφόρων τάξεων του δημοτικού επί ένα σχολικό έτος. Οι μαθητές είχαν χωρισθεί σε δύο ομάδες «καθιστών» και «όρθιων».

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η διευθέτηση για «μάθημα στα όρθια» βελτίωσε κατά μέσο όρο 12% την προσοχή μιας τάξης, σε σχέση με τις παραδοσιακές τάξεις. Αυτό, κατά τους ερευνητές, ισοδυναμεί με περίπου επτά λεπτά πρόσθετο χρόνο μάθησης ανά σχολική ώρα.

Η βελτίωση της προσοχής και επίδοσης των όρθιων μαθητών μετρήθηκε με διάφορες παραμέτρους, όπως το πόσο γρήγορα και πετυχημένα απαντούσαν σε μια ερώτηση του δασκάλου, πόσο σήκωναν το χέρι τους, πόσο έδειχναν γενικότερη διάθεση συμμετοχής και πόσο λιγότερο «πετάγονταν» σε άσχετη στιγμή, παρενοχλώντας το μάθημα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι, πέρα από τα εκπαιδευτικά οφέλη, τα γραφεία για όρθιους καταπολεμούν την παχυσαρκία και μετριάζουν το στρες που δέχεται η σπονδυλική στήλη στη μέση λόγω του συνεχούς καθισιού στα συμβατικά θρανία. Επιπλέον, τα παιδιά, που συνήθως είναι υπερκινητικά, μπορούν να «ξεδώσουν» καλύτερα σε τάξεις όπου δεν είναι υποχρεωμένα να παραμένουν καθισμένα, αλλά μπορούν να σπάσουν την μονοτονία με το να σταθούν όρθια.

Προηγούμενες μελέτες της ίδιας ερευνητικής ομάδας έχουν δείξει ότι, χάρη στα γραφεία για όρθιους, οι μαθητές «καίνε» 15% περισσότερες θερμίδες σε σχέση με τους συμμαθητές τους που κάθονται στα παραδοσιακά θρανία, ποσοστό που αυξάνεται στο 25%, αν ένας μαθητής είναι παχύσαρκος.


Τα γραφεία για όρθιους είναι μια τάση που ήδη κερδίζει έδαφος και στον επιχειρηματικό και επαγγελματικό κόσμο, όπου, σύμφωνα με άλλες μελέτες, φαίνεται να αυξάνει την παραγωγικότητα.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κουβαλάει το συμμαθητή του στην πλάτη του εδώ και τρία χρόνια

Κάθε μέρα εδώ και τρία χρόνια, ο 18χρονος Xie Xu πηγαινοφέρνει έναν ανάπηρο συμμαθητή του στο σχολείο, κουβαλώντας τον στην πλάτη του.



Ο Zhang Chi, 19 ετών, υποφέρει από ένα είδος μυϊκής δυστροφίας, που χαρακτηρίζεται από προοδευτική αδυναμία των σκελετικών μυών, από βλάβες στις μυϊκές πρωτεΐνες και σταδιακό θάνατο του ιστού.


Η σοβαρή αυτή ασθένεια προκαλεί αναπηρία και πρόωρο θάνατο. Ωστόσο, δεν έχει λυγίσει τη θέληση για ζωή του νεαρού Chi, που χάρη στη βοήθεια του φίλου του τελείωσε το σχολείο και πρόκειται μάλιστα να φοιτήσει και στο κολέγιο.




Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή του σχολείου, ο Xie έχει εμπνεύσει με την αυτοθυσία του και τους άλλου συμμαθητές του Chi, που όλα αυτά τα χρόνια βοηθούσαν τον άτυχο νεαρό με κάθε δυνατό τρόπο, φροντίζοντας να μη χάσει ούτε ένα μάθημα.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο Αϊνστάιν, τα ψάρια και το εκπαιδευτικό σύστημα

«Όλοι είναι ιδιοφυείς. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητα του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει όλη τη ζωή του νομίζοντας ότι είναι ηλίθιο.». Αϊνστάιν

«Μια φορά και έναν καιρό τα ζώα αποφάσισαν να πάνε στο σχολείο. Το πρόγραμμα σπουδών τους περιελάμβανε τρέξιμο, αναρρίχηση, πτήση και κολύμπι.

Η Πάπια ήταν πραγματικά πολύ καλή στο κολύμπι αλλά υστερούσε πολύ στα υπόλοιπα. Έτσι έμενε εκεί μετά το σχολείο κάνοντας ενισχυτική για να γίνει καλύτερη στο τρέξιμο και στο σκαρφάλωμα. Αλλά αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνει πίσω στο μάθημα της κολύμβησης που ήταν καλή.

Ο Αετός είχε πρόβλημα πειθαρχίας. Σκαρφάλωνε καλύτερα από όλους στο δέντρο αλλά χρησιμοποιούσε πάντα το δικό του τρόπο για να φτάσει εκεί.

Ο Λαγός ήταν ο καλύτερος από όλους στο τρέξιμο, αλλά αναγκάστηκε να παρατήσει το σχολείο επειδή ήταν αδύνατο να περάσει το μάθημα της κολύμβησης.

Ο Σκίουρος ήταν εξαιρετικός στο μάθημα αναρρίχησης, αλλά η δασκάλα του τον ανάγκασε να ξεκινήσει τα μαθήματα πτήσης από κάτω προς τα πάνω και όχι το ανάποδο. Τότε ο Σκίουρος εξουθενώθηκε και τελικά στην τελική βαθμολογία πήρε C στην αναρρίχηση και D στο τρέξιμο.

Οι Σκύλοι αναγκάστηκαν να διδαχθούν από τους γονείς τους το μάθημα του σκαψίματος, επειδή οι καθηγητές αρνήθηκαν να το εισάγουν στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Στο τέλος της χρονιάς κατάφερε και αποφοίτησε μόνο ένα μεταλλαγμένο Χέλι, το οποίο μπορούσε να κολυμπήσει καλά, να τρέξει, να σκαρφαλώσει και να πετάξει λίγο.».

Μόλις διαβάσατε ένα αλληγορικό κείμενο που είχε δημοσιευτεί στη Boston Herald το Μάιο του 1946 για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προσπαθεί να βάλει όλα τα παιδιά στο ίδιο καλούπι με τη μάταιη ελπίδα να τα φέρει όλα στο ίδιο επίπεδο ομοιομορφίας.

Αυτό που ξεχνάμε όμως πολλές φορές σαν άνθρωποι, σαν γονείς, σαν εκπαιδευτικοί είναι ότι κάθε άνθρωπος, κάθε παιδί έχει το δικό του πεδίο ιδιοφυΐας. Και αυτό είναι πολύ σπουδαίο. Αν το υποβαθμίσουμε προσπαθώντας να το μεταλλάξουμε σε κάτι που δεν είναι, τότε θα συνεχίσει να αποφοιτά πάντα, μόνο το μεταλλαγμένο χέλι…

Όσο για τη φράση «Όλοι είναι ιδιοφυείς. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητα του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει όλη τη ζωή του νομίζοντας ότι είναι ηλίθιο.» δεν υπάρχει ουσιαστική απόδειξη ότι την είπε Αϊνστάιν. Όλα ξεκίνησαν από το βιβλίο αυτοβοήθειας του 1955 “Ο ρυθμός της ζωής: Ζώντας κάθε μέρα με πάθος και με σκοπό» του Matthew Kelly που περιείχε ένα κεφάλαιο με τίτλο “Όλοι είναι ιδιοφυΐες” το οποίο ξεκινάει ως εξής:


“ Ο Άλμπερτ Αινστάιν είπε: «Όλοι είναι ιδιοφυΐες. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητα του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει όλη τη ζωή του νομίζοντας ότι είναι ηλίθιο.» Η ερώτηση που έχω εγώ για εσάς είναι «Εσείς σε τι πράγμα ακριβώς είστε ιδιοφυΐες;”

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

2015 Boston Greek Independence Day Parade

Μια θαυμάσια εκδήλωση πραγματοποίησαν για άλλη μια φορά οι Ομογενείς της Βοστώνης προσπαθώντας να μείνουν πιστοί στις ρίζες τους. Θαυμάστε στις φωτό την παρέλαση. Δείτε περισσότερες ΕΔΩ








Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Συναυλία παραδοσιακής μουσικής από το Μουσικό Σχολείο

Στo πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Πατρών, ο παραδοσιακός τομέας Ε.Π.Μ., στις 29 Απριλίου ημέρα Τετάρτη και ώρα 8.00 μ.μ. στην αίθουσα ΑΙΓΛΗ (ΒΕΣΟ), πραγματοποιεί συναυλία παραδοσιακής μουσικής όπου θα τιμηθεί ο γνωστός καταξιωμένος Κορίνθιος τραγουδιστής Παναγιώτης Λάλεζας.


Στην εκδήλωση συμμετέχει η χορωδία παραδοσιακής μουσικής και 10μελής παραδοσιακή ορχήστρα του παραδοσιακού συνόλου του Μουσικού Σχολείου.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ» και υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών.

Στην συναυλία θα εμφανιστούν επίσης χορευτικά τμήματα του Λυκείου Ελληνίδων Πάτρας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί έκθεση παραδοσιακών στολών και όπλων της Επανάστασης του ’21 από το Ιστορικό Εθνολογικό Μουσείο και τον Σκοπευτικό Όμιλο Πατρών.


Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Νέα μόδα στην Ταϊβάν

Μερικοί "trendy" ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων στην Ταϊβάν κουρεύουν τα ζωντανά τους έτσι ώστε να φαίνονται διαφορετικά από τα υπόλοιπα. Τα καινούρια μοδάτα κουρέματα είναι άψογα και έχουν σχήματα τετράγωνα ή στρογγυλά!




Καμαρώνουν μάλιστα τόσο για το διαφορετικό λουκ των ζώων τους που τα φωτογραφίζουν και αναρτούν τις φωτό πλατφόρμες μέσων μαζικής ενημέρωσης. Θαυμάστε τα νέα μοντέρνα κουρέματα, και ποιος ξέρει, ίσως τα επιλέξετε και εσείς για τα δικά σας ζωάκια.





Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μια φοβερή καλλιτέχνης!

Η Maude White είναι μια καλλιτέχνης που ζει στο Hudson Valley κόβοντας χαρτιά. Αγαπά τη δύναμη και τη λεπτότητα του χαρτιού. Η δουλειά της  διακρίνεται από μεγάλη ακρίβεια και υπομονή.  


Κάθε κόψιμο είναι ακριβές και με νόημα. Απολαμβάνει να παίζει με το θετικό και το αρνητικό και να δημιουργεί φανταστικές σκηνές και ιστορίες. Θεωρεί τον εαυτό της τεχνίτη και έχει ένα βαθύ σεβασμό για το χαρτί που μεταμορφώνει. Χρησιμοποιεί συνήθως το λευκό απλό χαρτί, αλλά και χάρτες.




Η Maude έχει εκθέσει τη δουλειά της σε πολλές γκαλερί στη Δυτική Νέα Υόρκη και στην κοιλάδα του Χάντσον και δίδαξε μαθήματα τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες. Θαυμάστε μερικά από τα έργα της εδώ αλλά επισκεφθείτε και την ιστοσελίδα για περισσότερα καταπληκτικά έργα της. 

Κυριακή, 26 Απριλίου 2015

Η ανοιξιάτικη παλαίστρα της Αρχαίας Ολυμπίας

Πιο όμορφος από ποτέ είναι τούτη την εποχή ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Ολυμπίας στολισμένος με τα μοβ λουλούδια των κουτσουπιών που υπάρχουν διάσπαρτες παντού. Η παλαίστρα δε είναι ένα χάρμα οφθαλμών. Εδώ κάποτε προπονούνταν οι αθλητές που αγωνίζονταν στην πυγμή, την πάλη και το άλμα. Είναι τετράγωνη και την περιστοιχίζουν 72 δωρικοί κίονες. Η κεντρική υπαίθρια αυλή εκείνα τα χρόνια ήταν στρωμένη με άμμο. Τώρα είναι γεμάτη με ζωηρά πράσινα χορταράκια που λιάζονται στον ανοιξιάτικο ελληνικό ήλιο. 


Και μια παιδαγωγική πληροφορία: εκείνα τα χρόνια οι αθλητές για να προπονηθούν άλειφαν το σώμα τους με λάδι ελιάς και μετά το κάλυπταν με μπόλικη καθαρή άμμο. Γιατί; Για τρεις λόγους:

  1. Ο συνδυασμός λαδιού-άμμου τους βοηθούσε να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματός τους
  2. Τους προστάτευε από τον ανελέητο ήλιο και
  3. Τους προστάτευε από το ραβδί του προπονητή τους που τους χτυπούσε κάθε φορά που δεν εκτελούσαν σωστά τις ασκήσεις τους! 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015

Θεατρική παράσταση: "Τράβα μου μία φωτογραφία"

Ένας φωτογράφος προσπαθεί φιλότιμα να κάνει τη δουλειά του. Έχει καλή φωτογραφική μηχανή και μεγαααάλο ταλέντο. Αντιμετωπίζει όμως κάποιες δυσκολίες, αφού οι πελάτες του δεν ακολουθούν τις οδηγίες του! Ένα νιόπαντρο ζευγάρι του κάνει δύσκολη τη ζωή. Μια μικρή μαθήτρια δε λέει να χαμογελάσει με τίποτα για να βγάλει σχολική φωτογραφία. Ένας υπουργός πνίγεται στα τηλεφωνήματα και δεν προλαβαίνει να ποζάρει. Μια οικογένεια δεν στέκεται ήσυχη ούτε για μια στιγμή! Και αυτόν τον κρατούμενο στο αστυνομικό τμήμα μήπως δε θα έπρεπε να τον φωτογραφίζει καθόλου; Και ο κουμπάρος ο Χαρίλαος τι θέλει πάλι στο φωτογραφείο; Μια µουσικοχορευτική θεατρική παράσταση για παιδιά των πρώτων και µεσαίων τάξεων του ∆ηµοτικού Σχολείου. Κατεβάστε τη από ΕΔΩ.

Μπορείτε να την κατεβάσετε και από ΕΔΩ (δε φαίνεται σωστή η προεπισκόπηση, αλλά κατεβαίνει μια χαρά). 

Δείτε ένα βίντεο από την παράσταση ΕΔΩ.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Με το αεροπλάνο της γραμμής για Βρυξέλλες

Ο Πρωθυπουργός μας αναχώρησε σήμερα για Βρυξέλλες όπου θα συμμετέχει στην έκτακτη σύνοδο κορυφής για το μεταναστευτικό με το αεροπλάνο της γραμμής. Δεν παραπονιόμαστε, μας αρέσει που μετακινείται σαν απλός θνητός, αλλά λέτε να θέλει να μας πει κάτι όπως "Δεν υπάρχει σάλιο, παιδιά, σε λίγο θα πηγαίνουμε με ποδήλατο!";

Φωτό
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Κάδρο από αυτοκινητάκια

Ένα σωρό αυτοκινητάκια του μικρού παρατημένα και πεταμένα εδώ κι εκεί; ΜΗΝ τα καταχωνιάζετε, ΜΗΝ τα πετάτε! Για κοιτάξτε τι μπορείτε να φτιάξετε. Αρκεί ένα πιστόλι σιλικόνης.


Πηγή: http://www.hotwheels.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αυτό το Σάββατο ακούμε το "Αθάνατο Νερό"

Μια διαφορετική βραδιά υπόσχεται το Vino Vina Wine Bar τούτο το Σάββατο για εσάς που σας αρέσουν τα παραμύθια και οι μουσικές. Εκτός από το ποτό σας μπορείτε να απολαύσετε και την αφήγηση του παραμυθιού "Το αθάνατο νερό" και με τους ήχους του ταμπούρ να ταξιδέψετε στην Πόλη...


Tι ‘ναι τ΄αθάνατο νερό; Ποιος μύθος το περιβάλλει; Γιατί κανείς ποτέ δεν μπόρεσε να το εύρει;
Ένα παλικάρι με θέλημα δυνατό αψηφά τη ζωή του αναζητώντας το, για να σώσει μιαν άλλη ζωή.  Εμπόδια πολλά, επιλογές  καταλυτικές σε κάθε βήμα. Μια ιστορία για έναν ηρωικό άθλο που  αναμειγνύεται με έναν δυνατό έρωτα.

Μουσική συνοδεία: Ταμπούρ.
Ένα όργανο που με τον ήχο και τις μελωδίες του σε ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη, στην Πόλη εκείνη που με έναν ανεξήγητο  τρόπο είναι τόσο οικεία και γνώριμη στην ψυχή.  Ήχοι και σκοποί άγνωστοι και σπάνιοι σήμερα μα γεμάτοι ευγένεια και έντονο συναίσθημα. Μουσικός λόγος, σαφής. Ό,τι πιο ταιριαστό στον καθάριο λόγο της αφήγησης ενός αληθινού παραμυθιού.

Σάββατο 25 Απριλίου 2015 στο Vino Vina Wine Bar Τριών Ναυάρχων 72 Πάτρα.
Ώρα προσέλευσης - σερβιρίσματος από 8:30 - 9:30μ.μ.
Έναρξη αφήγησης 9:30μ.μ.
Είσοδος 5€ με κρασί/μπύρα
Κρατήσεις 6987147027



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Για τους τζαμπατζήδες του μετρό

Απίστευτο! Έφτιαξαν ιστοσελίδα όπου πολίτες αναφέρουν σε ποιους σταθμούς υπάρχουν ελεγκτές, πώς είναι, ποια ώρα εμφανίστηκαν κλπ. Οι επικίνδυνοι σταθμοί αναβοσβήνουν με κόκκινο χρώμα! Αθάνατη Ελλάς!!! Για ρίξτε μια ματιά: http://syrma.gr/


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κουνελάκια από σύρμα πίπας (οδηγίες)

Ένα σύρμα πίπας (πωλούνται σε όλα τα βιβλιοπωλεία) και μια χάντρα είναι αρκετά για να φτιάξετε αυτά τα χαριτωμένα κουνελάκια. Κρεμάστε τα στα κλειδιά σας, στα μολύβια σας ή κάντε τα καρφίτσες....



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Φιγούρες σε κύπελλα

Ένας διασκεδαστικός τρόπος ζωγραφικής που μπορεί να εξελιχτεί ανάλογα με τη φαντασία του καθενός. Δοκιμάστε το...




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 22 Απριλίου 2015

6ο επιμορφωτικό σεμινάριο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

Το 6ο επιμορφωτικό  σεμινάριο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. με θέμα: «Σκιαγραφώντας το Επαγγελματικό Προφίλ και  τις δεξιότητες–κλειδιά των στελεχών εκπαίδευσης» θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Μαΐου 2015 και ώρες 10:00-13:00 στο ΚΥΒΕ Περιστερίου, Εθν. Μακαρίου 1 & Κηφισού, Περιστέρι (κοντά στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ «Άγιος Αντώνιος», https://goo.gl/maps/AFj0i), με εισηγήτρια την κ. Εύη Παπαλόη, Διδάκτωρ στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και την Κοινωνική Οργανωσιακή Ψυχολογία, Πανεπιστήμιο Toulouse II, μέλος ΣΕΠ στο ΕΑΠ και συνεργάτης ως ερευνήτρια με το Ελληνικό Κέντρο Ευρωπαϊκών Μελετών. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της κινούνται στο χώρο της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Διοίκησης, της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, της Οργανωτικής Συμπεριφοράς και Επιρροής.

Φωτό

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο τα μέλη της Ένωσης Διευθυντών που είναι οικονομικά τακτοποιημένα. Η οικονομική τακτοποίηση μπορεί να πραγματοποιηθεί και την ημέρα του σεμιναρίου. Επίσης, την ημέρα των Σεμιναρίων θα υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής νέων μελών ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τα Σεμινάρια.

Δηλώσεις συμμετοχής στην ηλεκτρονική Διεύθυνση:
Περισσότερες πληροφορίες:  www.panenosi.gr, Τηλέμαχος Κουντούρης 6939415171 και Νικόλαος Μακεδών 6972093097.


10ο Συνέδριο ΟΜΕΡ-ΔΠΘ: Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον

"Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον. Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης". Το συνέδριο πραγματοποιείται στην Αλεξανδρούπολη 16-18 Οκτωβρίου 2015 από την ΟΜΕΡ, Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής και τη Σχολή Αγωγής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και είναι υπό την αιγίδα του Υπ. Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. 


Σκοπός του συνεδρίου είναι η παρουσίαση της ερευνητικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία σε ζητήματα που αφορούν την μάθηση και τη διδασκαλία για την εκπαίδευση πολιτών για ένα αειφόρο μέλλον και σχετίζονται με όλα τα θεματικά αντικείμενα της εκπαίδευσης. Παράλληλα επιδιώκεται η ανάδειξη σύγχρονων θεωρητικών προσεγγίσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών, καθώς επίσης η ανταλλαγή εμπειρίας, γνώσης, προβληματισμού και δημιουργικού διαλόγου τόσο από εκπαιδευτικούς της πράξης όσο και από ερευνητές.

Πληροφορίες - συμμετοχές: http://omep2015.gr/

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

«Όπλα, παλάσκες και στη γραμμή»



«Όπλα, παλάσκες και στη γραμμή» τιτλοφορείται η παράσταση που θα παρουσιάσει η θεατρική ομάδα «Σχολείον» στη σκηνή του θεάτρου «Αγορά» στην οδό Καραισκάκη, από τις 23 έως και τις 27 Απριλίου 2015 στις 21.15 μ.μ.

Η θεατρική ομάδα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας, «Σχολείον» επέλεξε να ανεβάσει το θεατρικό έργο "Όπλα, παλάσκες και στη γραμμή" της Μαρίας Παναγιωτακοπούλου και του Σάκη Παπαδημητρίου στο θεατράκι «Αγορά», ζωντανεύοντας την ιστορία ενός Έλληνα στρατιώτη, του Γεώργιου Χαΐρη, που πολέμησε στη Μικρά Ασία από το 1919 έως και το 1922. 





Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η συγγραφέας του πρωτότυπου θεατρικού έργου Μαρία Παναγιωτακοπούλου ενώ τη μουσική υπογράφει ο συνθέτης και συγγραφέας επίσης του έργου Σάκης Παπαδημητρίου.

Τους ρόλους ενσαρκώνουν οι: Κατερίνα Δελή, Τάκης Καραγιάννης, Μαίρη Κωστακοπούλου, Ηλίας Λαμπρόπουλος, Χρήστος Μαράντης, Νόρα Μαυροειδή, Θάνος Μενεγάτος και ο Νώντας Φωκάς. Θα συμμετέχουν επίσης ως μουσικοί επί σκηνής η Άσπα Παπαδημητρίου στο πιάνο και η Έλενα Παπαδημητρίου στο τραγούδι (δισέγγονες του Γεώργιου Χαΐρη), καθώς κι ο ίδιος ο συνθέτης στην κιθάρα και σε παραδοσιακά όργανα.

Την παράσταση ενίσχυσε οικονομικά ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με το βεστιάριό του στα κοστούμια.

Το θεατρικό έργο θα παίζεται από 23-27 Απριλίου στο θέατρο Αγορά (Καραϊσκάκη 149- Πάτρα) στις 21.15 μ.μ .

Η είσοδος είναι 8 Ευρώ. 

Κρατήσεις στο τηλ. 6948480298 και μετά τις 19.30 μ.μ στο 2610223884.

 Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

20 εργαλεία χρήσιμα για εκπαιδευτικούς




Βρείτε πιο κάτω 20 εργαλεία για εκπαιδευτικούς 
πολύ χρήσιμα...

Ησυχία παρακαλώ!



Κινέζοι φοιτητές γράφουν διαγώνισμα!!!

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Χάρτινο αλογάκι

Χάρτινα αλογάκια ή μονόκεροι για τα μικρούλια σας. Ωραία ιδέα, έτσι;



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η συνάντηση

Τι κοινό μπορεί να έχουν δύο άγνωστοι σε μια αποβάθρα τρένου; Μια τυχαία συνάντηση φέρνει στην επιφάνεια στερεότυπες αντιλήψεις, παγιωμένες συμπεριφορές, αλλά και αλήθειες που ορισμένοι επιλέγουν να αγνοούν. Ένα ωραίο βίντεο για εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την ξενοφοβία και τον ρατσισμό.


Ο Λάμπρος Φισφής και ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης πρωταγωνιστούν στο νέο αντιρατσιστικό βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Γκικαπέππα, σενάριο Λάμπρου Φισφή και παραγωγή της εταιρείας Small Planet.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επιτέλους στην Ευρώπη του Διαφωτισμού και της Δημοκρατίας.

Τι να πούμε βλέποντας αυτή τη φωτογραφία και παρακολουθώντας τα "μαργαριτάρια" των ΜΜΕ..... Τα είπε όλα σε μια παράγραφο ο δημοσιογράφος Μάριος Διονέλλης σε ανάρτησή του στη σελίδα του στο facebook. 


"Να πείτε σε αυτό το παιδί, που στάζει ακόμα εκεί στη Ρόδο, πως έφτασε και πέθανε στην Ευρώπη του Διαφωτισμού και της Δημοκρατίας. Να του πείτε πως το Πρώτο Θέμα γράφει ότι πρέπει να τους επαναπροωθούμε και το λιμενικό να είναι πιο αυστηρό. Να του πείτε πως ο Πρετεντέρης απαιτεί να μην τους παρέχουμε περίθαλψη γιατί θα το μάθουν κι άλλοι και θα έρθουν ακόμα περισσότεροι. Να του πείτε ότι με τον πνιγμό του, τουλάχιστον για ένα βράδυ, στα δελτία οι "λαθρομετανάστες" μετατράπηκαν σε "ανθρώπινη τραγωδία". Να του πείτε πάντως πως δεν ανησυχούμε πια για αυτό, δεν πρόλαβε να "καταλάβει" τις πόλεις μας. (Να του πείτε επίσης πως σε αυτή η σκηνή μοιάζει πολύ με το δικό μου παιδί όταν παίζουμε αεροπλανάκι και ότι στ' αλήθεια απορώ πώς γέμισε με τόσα σκατά το κεφάλι μας...)"

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου κατά Paulo Freire

Αποσπάσματα από το βιβλίο του Paulo Freire* «Δέκα Επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν» εκδ. Επίκεντρο, Αθήνα, 2006

Φωτό: http://biblioo.info


"Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι τα προσόντα για τα οποία θα μιλήσω, τα οποία θεωρώ απαραίτητα για τον προοδευτικό δάσκαλο, είναι προσόντα που αποκτώνται σταδιακά, μέσα από την καθημερινή πρακτική. Επιπλέον, αναπτύσσονται μέσα από την πρακτική, παράλληλα με την πολιτική απόφαση ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι εξαιρετικής σημασίας. Έτσι, τα προσόντα για τα οποία θα μιλήσω δεν μπορούμε να τα έχουμε εκ γενετής ούτε μπορούν να μας δοθούν με διάταγμα ή ως δώρο. Επίσης, η σειρά με την οποία τα παρουσιάζω εδώ δεν αφορά την αξία τους. Είναι όλα εξίσου αναγκαία για μια προοδευτική εκπαιδευτική πράξη.

Θα αρχίσω με την ταπεινοφροσύνη, χωρίς να υπονοείται με κανένα τρόπο η έλλειψη αυτοσεβασμού, η μοιρολατρία ή η δειλία. Αντίθετα, η ταπεινοφροσύνη προϋποθέτει θάρρος, αυτοπεποίθηση, αυτοσεβασμό και σεβασμό για τους άλλους.
Η ταπεινοφροσύνη μας βοηθά να καταλάβουμε μια προφανή αλήθεια: κανείς δεν τα ξέρει όλα. Κανείς δεν τα αγνοεί όλα. Όλοι ξέρουμε κάτι. Όλοι αγνοούμε κάτι. Κάποιος χωρίς ταπεινοφροσύνη δεν μπορεί καν να ακούσει με σεβασμό εκείνους που θεωρεί πολύ κατώτερους του δικού του επιπέδου ικανοτήτων […]

Μια από τις ελλείψεις που μπορεί να έχει ο εκπαιδευτικός είναι η ανικανότητα να παίρνει αποφάσεις. Μια τέτοια αναποφαστικότητα εκλαμβάνεται από τους μαθητές είτε ως ηθική αδυναμία είτε ως επαγγελματική ανικανότητα. Οι δημοκρατικοί εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ακυρώνουν τον εαυτό τους στο όνομα της δημοκρατικότητάς τους. Αντίθετα, μολονότι δεν μπορούν να πάρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη ζωή των μαθητών τους, δεν πρέπει στο όνομα της δημοκρατίας να αποφύγουν την ευθύνη της λήψης αποφάσεων. Παράλληλα, δεν πρέπει να αυθαιρετούν στις αποφάσεις τους […]

Μολονότι αναγνωρίζω ότι αυτές οι σκέψεις περί προσόντων είναι ανολοκλήρωτες, θα ήθελα επίσης να αναφέρω με συντομία τη χαρά της ζωής, που τη θεωρώ θεμελιώδη αρετή για τη δημοκρατική εκπαιδευτική πρακτική.

Είτε είμαστε πρόθυμοι να ξεπεράσουμε παραλείψεις ή ασυνέπειες είτε όχι, με ταπεινοφροσύνη, με στοργική αγάπη, με θάρρος, ανοχή, ικανότητα, αποφαστικότητα, υπομονή – ανυπομονησία και λεκτική φειδώ, συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός ευτυχισμένου, χαρούμενου σχολείου. Εργαζόμαστε για ένα σχολείο – περιπέτεια, ένα σχολείο που πάει μπροστά, που δεν φοβάται να ριψοκινδυνεύει, που απορρίπτει τη στασιμότητα. Είναι ένα σχολείο που σκέφτεται, συμμετέχει, δημιουργεί, μιλά, αγαπά, φαντάζεται, αγκαλιάζει με πάθος και λέει ναι στη ζωή. Δεν είναι ένα σχολείο που σιωπά και παραιτείται.

Πράγματι, ο εύκολος τρόπος να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια που ορθώνονται από την κυβερνητική περιφρόνηση και την αυθαιρεσία των αντιδημοκρατικών αρχών είναι η μοιρολατρική παραίτηση, στην οποία πολλοί από εμάς καταφεύγουμε. «Και τι μπορώ να κάνω; Είτε με αποκαλούν δάσκαλο είτε στοργική μητέρα, εγώ πάλι είμαι κακοπληρωμένος, αγνοημένος και παραμελημένος. Ας είναι, λοιπόν». Στην πραγματικότητα αυτή είναι η πιο βολική θέση, αλλά είναι και η θέση αυτού που παραιτείται από τον αγώνα, που παραιτείται από την ιστορία. Είναι η θέση εκείνων που αποκηρύσσουν τη σύγκρουση, η έλλειψη της οποίας υπονομεύει την αξιοπρέπεια της ζωής. Δεν μπορεί να υπάρξει ζωή ή ανθρώπινη ύπαρξη χωρίς αγώνα και σύγκρουση. Η σύγκρουση ενυπάρχει στη συνείδησή μας. Αν αρνηθούμε τη σύγκρουση παραβλέπουμε τις πιο θεμελιακές όψεις της φυσικής και της κοινωνικής μας εμπειρίας. Προσπαθώντας να αποφύγουμε τη σύγκρουση, συντηρούμε

Σάββατο, 18 Απριλίου 2015

Ένα παιδάκι ξέρει να συγχωρεί... καταπληκτικό, συγκινητικό...



Αφού επέζησε από τη μανία των Τζαχαντιστών, η μικρή Myriam από το Ιράκ ευχαριστεί το Θεό και δίνει στον κόσμο όλο απλά μαθήματα πίστης και συγχωρητικότητας.
 
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κλειστά τα σχολεία στον Πύργο λόγω ...σκουπιδιών




Δεν πρόκειται να ανοίξουν την Δευτέρα τα σχολεία στους δήμους Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας, εξαιτίας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί με τους τόνους των αμάζευτων απορριμμάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Αγγελόπουλος και ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά, τουλάχιστον για μία εβδομάδα.
 

Επίσης, κλειστοί θα παραμείνουν για μία εβδομάδα και οι παιδικοί σταθμοί σε Πύργο και Αρχαία Ολυμπία.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

O Έμπορος της Βενετίας από το 9ο ΕΠΑΛ και το Μουσικό Σχολείο


Η Θεατρική Ομάδα του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας και η Συμφωνική Μαντολινάτα του Μουσικού Σχολείου Πάτρας, υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Παιδείας του Δήμου Πατρέων, στo πλαίσιo των Πολιτιστικών εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσιάζουν στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο
τη Δευτέρα 20 Απριλίου και ώρα 20:00 (ακριβώς), 
 
το έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ:


Ο ΈΜΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
 
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
 

Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

Καλή Ανάσταση



Στους φίλους του ιστολογίου μας ευχόμαστε από καρδιάς 

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Να βλέπουμε πίσω με κατανόηση,
μπροστά με ελπίδα,
γύρω μας με αγάπη!

Δήμητρα Μυλωνάκη
Γιάννης Παναγιωτόπουλος

Επιλογή νέων Διευθυντών με μεικτό σύστημα




Ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Εφημερίδα των Συντακτών και στη δημοσιογράφο κ. Ανδριστάκη, ανακοίνωσε ότι:

- Καταλήξαμε στη δημιουργία ενός μεικτού συστήματος που θα περιλαμβάνει και αξιολόγηση προσόντων και εκλογικές διαδικασίες.

- Για την ακρίβεια, παραμένει η διαδικασία μοριοδότησης αλλά με διορθωτικές παρεμβάσεις, όπου αυτές κρίθηκαν απαραίτητες, ενώ καταργείται η συνέντευξη και αντί αυτής θα διεξάγεται η εκλογή από το Σύλλογο Διδασκόντων, το αποτέλεσμα της οποίας θα παίρνει τόσα μόρια όσα έπαιρνε η συνέντευξη.

- Για να διασφαλιστεί, μάλιστα, η ανάδειξη των πράγματι πιο ικανών θα προβλέπεται και ένα ελάχιστο όριο ψήφων.

αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος



Ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, σχολικός σύμβουλος στην Περιφέρεια ΠΕ Αχαΐας (Αίγιο). Δάσκαλος, με ερευνητική εμπειρία και με διδακτορικό στον Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Ιωαννίνων είναι ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος.

Ο κ. Γιαννόπουλος έχει εργαστεί ως δάσκαλος και ως Διευθυντής και στο
60ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.


Δείτε εδώ το βιογραφικό του

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.