Τρίτη, 31 Μαΐου 2016

Να γιατί έχεις παιδιά


«Να γιατί έχεις παιδιά: Για να θυμάσαι πώς τη λαχτάρα, την αγάπη, το ενδιαφέρον, τη συμπαράσταση για εκείνα, τη χρωστάς σ’ όλο τον κόσμο. Μην κολλάς πάνω τους...

Γι᾽ αυτό σου λέω: Ελευθέρωσέ τα! Έτσι ελευθερώνεσαι κι εσύ. Άστα να ταξιδέψουν. Όσο φεύγουν μακριά σου, η καρδιά γίνεται αγκαλιά για να χωρέσει όλα τα παιδιά τού κόσμου. Άντε, και θα σου πω κι ένα μυστικό:

Διώχνε τα και μην ανησυχείς! Όσο τα διώχνεις, τόσο αυτά θα γυρίζουν κοντά σου! Όχι όμως από ανάγκη, όχι από εξάρτηση, αλλά από αγάπη ελεύθερη και εκτίμηση γι’ αυτό που είσαι και γι’ αυτό πού τους χάρισες. Όποιος αγαπάει ελευθερώνει, και όποιος ελευθερώνει, αγαπιέται».

(Από το βιβλίο "ΔΥΟ ΣΤΑΛΕΣ ΚΟΥΡΑΓΙΟ" του Ηλία Λιαμή)

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Άλλος για offshore;



Σε τρία μόνο σημεία θα σταθώ στο άρθρο του Πρώτου Θέματος:

Το πρώτο είναι το ίδιο το θέμα του άρθρου που με αφήνει άφωνη σκεπτόμενη και μόνο το μεγαλείο της ευρηματικότητας του ανθρώπου. Αν δεν το μάθατε ήδη για ακούστε το: οι υπουργοί, βουλευτές και άλλοι αξιωματούχοι μπορούν από το νομοσχέδιο των 7,500 σελίδων και μετά να ιδρύουν offshore εταιρείες σε φορολογικούς παραδείσους του εξωτερικού (λες και δεν τους έφταναν όλα αυτά που έχουν ανά τον κόσμο).




Το δεύτερο που αξίζει να ειπωθεί είναι ότι με την παρούσα διάταξη απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη κάθε πολιτικό πρόσωπο που είχε offshore τα τελευταία 10 χρόνια σε κράτος του εξωτερικού αρκεί το κράτος αυτό, λέει, να είναι φορολογικά συνεργάσιμο με τις ελληνικές αρχές. Πιάσ’ το αυγό και κούρευτο.



Το τρίτο και καλύτερο, αυτή η διάταξη υπήρχε μέσα τις 7.500 σελίδες του τελευταίου μνημονίου που ήρθε στη Βουλή και ψηφίστηκε ή δεν ψηφίστηκε. Η κυβέρνηση δεν έβγαλε άχνα σχετικά με αυτήν, αλλά τώρα με ανακοίνωσή της διατυμπανίζει σε όλους τό πόσο δίκαιη είναι και η αντιπολίτευση σήμερα σκίζει τα ιμάτιά της για την αδικία που ψήφισαν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά που δεν την πήρε χαμπάρι όσο ήταν ακόμη στα χαρτιά. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 28 Μαΐου 2016

Παιδικό Φεστιβάλ και φέτος από το ΤΕΕΑΠΗ


Το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) του Πανεπιστημίου Πατρών διοργανώνει για 7η συνεχή χρονιά το «Παιδικό Φεστιβάλ».

Ύστερα από έξι χρόνια ανελλιπούς ετήσιας διοργάνωσής του, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, μας επισκέφτηκαν 76 σχολεία της περιοχής και περισσότερα από 3000 παιδιά συμμετείχαν σε δημιουργικά εργαστήρια.

Φέτος, για μία εβδομάδα, από τις 30 Μαΐου έως και τις 3 Ιουνίου 2016 και κάθε πρωί 10.00-12.00 στους χώρους του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η., παιδιά προσχολικής ηλικίας από τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς του Νομού Αχαΐας, αλλά και τα προσφυγόπουλα που διαβιούν σε κέντρο φιλοξενίας στη Μυρσίνη Ηλείας, θα έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με δημιουργικές δραστηριότητες και να συμμετέχουν στα εργαστήρια που οργανώνουν οι φοιτήτριες/φοιτητές του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. σε συνεργασία με τους διδάσκοντες.

*Περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση στο διαδίκτυο: www.childrenfestival.edu.gr



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Χάρισε τον φορητό υπολογιστή σου



H Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ), το Δίκτυο Πολιτών ΣυνΑθηνά και η Ένωση Χρηστών και Φίλων Linux Ελλάδας (Hellug), σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, ξεκινούν τη δράση "Donate your laptop" (Χάρισε τον φορητό υπολογιστή σου). 


Στόχος της προσπάθειας είναι η συγκέντρωση παλαιών φορητών υπολογιστών της τελευταίας δεκαετίας, αλλά και επιτραπέζιων (desktops), η αναβάθμιση τους με ελεύθερο λογισμικό, και η δωρεάν διανομή τους σε μαθητές, φοιτητές και σχολεία που θέλουν να τους αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο υπολογιστής πρέπει να λειτουργεί (παρά τα όποια προβλήματά του) και να διαθέτει το φορτιστή του. Στον υπολογιστή θα εγκατασταθεί το λειτουργικό σύστημα GNU/Linux, η σουίτα γραφείου LibreOffice κλπ. Αφού συγκεντρωθεί ένας ικανοποιητικός αριθμός υπολογιστών, θα παραδοθούν σε δικαιούχους και σχολεία μαζί με οδηγίες χρήσης. Ακόμα θα χρειασθούν παλαιοί σκληροί δίσκοι των 2,5 ιντσών και μνήμες RAM ως ανταλλακτικά για λάπτοπ. Όποιος επιθυμεί να δωρίσει τον παλιό υπολογιστή του, μπορεί να συμπληρώσει τη σχετική φόρμα στη διεύθυνση: https://ellak.gr/drasi-donate-your-laptop

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

“The Greeks”: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο


Αυτό το καλοκαίρι, το National Geographic θα παρουσιάσει μια ξεχωριστή έκθεση και συγχρόνως μια εξαιρετική πολιτιστική εμπειρία στην Ουάσιγκτον με τίτλο «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο». Πρόκειται για ένα ταξίδι μέσα στα 5000 χρόνια ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού. 
 


Η έκθεση περιλαμβάνει πάνω από 500 ανεκτίμητους θησαυρούς, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ μέχρι τώρα έξω από την Ελλάδα. Με συλλογές από 22 εθνικά μουσεία της Ελλάδα;, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ αφηγούνται τη μοναδική ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους αρχαίους πολιτισμούς του κόσμου. Ο επισκέπτης θα συναντήσει τα πρώτα δείγματα της ελληνικής γραφής και της τέχνης από τον Κυκλαδικό και Μινωικό πολιτισμό μέχρι την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου σε μια έκθεση που διερευνά τις πιο σημαντικές στιγμές που οδήγησαν στη γέννηση της δημοκρατίας, της σύγχρονη τέχνης, της επιστήμης, της ιατρικής, του θεάτρου και του αθλητισμού.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

Κινούμενη κάρτα πασχαλίτσα με μήνυμα έκπληξη

Πολύ όμορφη και απλή. Το μόνο έξτρα που χρειάζεστε είναι ένα διπλόκαρφο. Μπορείτε τις βούλες να τις κάνετε από χαρτί και να τις κολλήσετε ή να βάλετε τα πιτσιρίκια να τις κολλήσουν. Σε μεγαλύτερες τάξεις μπορούν να τις φτιάξουν τα ίδια τα παιδιά και να γράψουν τη δική τους ξεχωριστή ευχή. 



Αναλυτικές οδηγίες ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

Τα βραχιόλια της προπαίδειας

Δε λέει το πιτσιρίκι να μάθει την προπαίδεια του 8; Φορέστε του τη βραχιόλι! Μια δυο μέρες έχοντάς την συνέχεια μαζί, πού θα πάει θα καταφέρει το πολυπόθητο αποτέλεσμα. Έχετε έτοιμα βραχιόλια για κάθε περίπτωση.

Πηγή


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ανοίγουν επιπλέον 25 «Ανοιχτά Σχολεία» στην Αθήνα

Την αναβάθμιση 25 σχολείων στην Αθήνα, με την στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ώστε να γίνουν πρότυπα, ανακοίνωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, κατά την παρουσίαση του απολογισμού του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία στη Γειτονιά και την Κοινωνία», που λειτούργησε την φετινή σχολική χρονιά, για πρώτη φορά.


Όπως είπε ο Γιώργος Καμίνης, τα σχολεία αυτά θα λειτουργούν το απόγευμα και ως «Ανοιχτά Σχολεία». Φέτος, το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε 46 σχολεία της Αθήνας, που «μετατράπηκαν το απόγευμα από άδεια κτίρια σε ζωντανές εστίες μάθησης και ψυχαγωγίας» σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, και στα οποία πραγματοποιήθηκαν 21 δράσεις, με την συμμετοχή 1500 μαθητών, καθώς γονέων, εκπαιδευτικών και πολιτών.

«Το όραμά μας, να κρατήσουμε ανοιχτά τα σχολεία και μετά την λήξη του ωραρίου δικαιώθηκε με το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία» και κύρια επιδίωξή μας είναι να εξελιχθεί σε θεσμό» τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων. Ακόμη υπογράμμισε ότι τα «Ανοιχτά Σχολεία» αποτελούν σημείο συνάντησης για όλους, χωρίς αποκλεισμούς, ενώ συμβάλλουν στην ένταξη στην τοπική κοινωνία και των ευάλωτων ομάδων.


Ήδη 40 παιδιά από την Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων του Ελαιώνα κάνουν απογευματινά μαθήματα στο 1ο Πειραματικό Σχολείο στην Πλάκα, ενώ το καλοκαίρι σχεδιάζονται και άλλες δράσεις για τα παιδιά των προσφύγων

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Ευτυχία



Έχω πολλά ράμματα για τη γούνα αυτής της μεγαλοκυρίας που λέγεται ΕΥΤΥΧΙΑ. Μου έχει σπάσει τα νεύρα με όσα ισχυρίζεται απολογούμενη που με έστησε.

Ότι τάχα ήρθε, αλλά εγώ είχα το νου μου σε τούτο και σ’ εκείνο, ενώ εκείνη με περίμενε σε τούτο και σε κείνο… κι όπως μου τα προσδιόρισε, με περίμενε σε πράγματα αδύνατα να συμβούν, εκεί ακριβώς δηλαδή που είχα το νου μου. Κι αυτός ήτανε, λέει, ο λόγος που την προσπέρασα.

Άλλοτε πάλι, επιμένει πως ήρθε, στάθηκε λέει έξω από κάτι ιστορίες, στις οποίες εγώ είχα ήδη μπει μέσα, είχε τη διάθεση να πηδήξει από το παράθυρο και να μπει, αλλά ήταν τόσο υπερυψωμένη η δυσπιστία μου που δεν το τόλμησε.

Άλλη δικαιολογία, τραβηγμένη από τα μαλλιά, πως εγώ χτύπησα πολύ σιγά την πόρτα της και δεν με άκουσε ή ότι χτύπησα πολύ δυνατά την πόρτα της, φοβήθηκε και δεν μου άνοιξε…. και τι ψεύτρα Θεέ μου, ότι χτύπησα λάθος τη διπλανή της πόρτα και βλέποντας μετά να καθυστερώ, συνεπέρανε ότι το λάθος μου βγήκε σε καλό και δεν ήθελε να το διακόψει.

Μου έχει απαριθμήσει μία-μία τις στιγμές με το όνομά τους, που την περιείχαν, λέει, αλλά εγώ θυμάμαι μόνο τι φόβο είχα μην τις χάσω.

" Βλέπεις; ", μου λέει η κουτοπόνηρη, " Αν δεν ήμουνα εγώ εκεί μέσα, σ’ αυτές τις στιγμές, γιατί θα φοβόσουν μην τις χάσεις, τι σ’ ένοιαζε; Άρα ήρθα! "

Αμέτρητες οι φορές που είπαμε να συναντηθούμε σε κάποιο φωτεινό μέρος, είτε στις κάποιες έξι των απογευμάτων, είτε στις κάποιες οκτώ των δειλινών που έχουνε πιο φρόνιμο φως κι εγώ να περιμένω, να την περιμένω με τις ώρες και πού να φανεί. Και με τι θράσος να εμφανίζεται μετά στα όνειρά μου, να μου ζητάει συγνώμη που δεν ήρθε, γιατί είχε χάσει κάποιον δικό της κι ήτανε στις μαύρες της ή και να μου επιτίθεται πως ενώ ήρθε, ενώ περίμενε εκεί μέσα στις ώρες της αναμονής μου, εγώ δεν την αναγνώρισα και δε φταίει αυτή.

Είδα κι έπαθα να μην έχω την ανάγκη της. Και τώρα που παλεύοντας τα κατάφερα, έρχεται και μου δίνει συγχαρητήρια, πως αυτό ακριβώς, ότι δεν έχω την ανάγκη της… αυτό είναι ευτυχία! Άπιαστη σου λέω!

«Αντεύχομαι» από το βιβλίο της Κικής Δημουλά «Εκτός σχεδίου»

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Δώστε βραβεία στους μαθητές σας.....

ειδικά σε εκείνους που τα έχουν ανάγκη. Σ' αυτούς που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και μέτρια απόδοση, ενώ προσπαθούν πολύ. Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι εάν η επιβράβευση γίνεται με σωστό τρόπο, τότε αυξάνει το κίνητρο των παιδιών και την δημιουργικότητα τους. Η επιβράβευση δουλεύει καλύτερα όταν είναι συνδεδεμένη με την καλή προσπάθεια και όχι με μία οποιαδήποτε προσπάθεια. 

Τυπώστε τα βραβεία σε λίγο παχύτερο χαρτί για καλύτερη ποιότητα.











Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Μια πόλη με φιγούρες από ξυλάκια

Τα Ξυλάκια Χειροτεχνίας είναι ένα εύχρηστο και φτηνό υλικό για χειροτεχνίες.

Μια γρήγορη έρευνα μάς έδειξε ότι σετ με 150 ξυλάκια κοστίζουν σε μεγάλα βιβλιοπωλεία ή πολυκαταστήματα 1 ή 1,5 €.

Μια ομαδική δραστηριότητα θα μπορούσε να είναι η κατασκευή σκηνικού και διαφόρων ανθρώπινων φιγούρων με ζωγραφισμένα ξυλάκια.

Καλή επιτυχία!



Η φωτο είναι από εδώ


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κάρτες με λουλούδια

Πολύ ωραία ιδέα και ευχάριστη ενασχόληση για τα παιδιά. Τα μόνα που χρειάζεστε είναι απομεινάρια από χαρτιά περιτυλίγματος που μπορεί να έχετε φυλάξει και ζελοτέιπ (διπλής όψης κατά προτίμηση). 


Βάλτε τα μικρούλια σας να χρωματίσουν στα χαρτιά περιτυλίγματος τα καλύτερα λουλούδια σας και ύστερα να τα κολλήσουν πάνω στις κάρτες. Συμπληρώνουν βλαστούς και φυλλαράκια. Όσο πιο απλά και παιδικά τόσο πιο όμορφα. 

Αναλυτικές οδηγίες ΕΔΩ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τι λέει πόρισμα της Βουλής για την παραπαιδεία

Διαβάστε, αγαπητοί φίλοι, τι λέει το πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που θα συζητηθεί την Τρίτη και συνέταξε ο καθηγητής Ιστορίας των Επιστημών στο ΕΚΠΑ Κώστας Γαβρόγλου σχετικά με την παραπαιδεία.


Παραπαιδεία

«Μόνον όταν αναβαθμιστεί το Λύκειο, όταν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στα ΑΕΙ, όταν θα υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, όταν σιγά σιγά αρχίσει να αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη της κοινωνίας στη δημόσια Εκπαίδευση, θα αρχίσει η βαθμιαία αποδυνάμωση της παραπαιδείας», αναφέρει ο κ. Γαβρόγλου και προσθέτει: «Έχουμε ένα ακυρωμένο Λύκειο και τα φροντιστήρια έχουν καταλήξει να καθορίζουν τον χαρακτήρα της παρεχόμενης γνώσης.

Η γνώση έχει ταυτιστεί αποκλειστικά με τους τρόπους να αποδίδει κανείς ικανοποιητικά στις εξετάσεις. Υπάρχουν φροντιστήρια που κάνουν τεράστιες προσπάθειες να δώσουν στους μαθητές την αίσθηση μιας παρεχόμενης γνώσης που δεν αποτελείται μόνον από αλγορίθμους για την επιτυχή αντιμετώπιση των εξετάσεων, αλλά αυτά αποτελούν την εξαίρεση. Βέβαια το πρόβλημα με την παραπαιδεία είναι κοινωνικό, μιας και στα φροντιστήρια εργάζονται γύρω στα 45.000 άτομα με εξαιρετικά χαμηλούς μισθούς, απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και κάτω από ένα καθεστώς φόβου απόλυσης σε περίπτωση που θα συνδικαλιστούν».

Και σκέφτομαι.... κάτι μου θυμίζουν τα παραπάνω...

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

‘Το Πανηγύρι’ από την Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας



Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, υπό την αιγίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, η παράσταση της Θεατρικής Ομάδας της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, ‘Το Πανηγύρι’, του Δημήτρη Κεχαΐδη. Η παράσταση ήταν πλημμυρισμένη από την εμπνευσμένη μουσική που συνέθεσε ο Ευγένιος Βούλγαρης.

Η μουσική παίχτηκε ζωντανά επί σκηνής από τον Ευγένιο Βούλγαρη και τον Κώστα Τσαρούχη. Η σκηνοθεσία ήταν του καθηγητή Φώτη Λάζαρη.

Την παράσταση όμως θα επαναληφθεί την Τρίτη, 24 Μαΐου και ώρα 21:00 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο των Πολιτιστικών 2016 που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο της Πάτρας. 

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Κινούμενη κάρτα σκυλάκι

Πολύ χαριτωμένη. Την είδα και σκέφτηκα ότι θα ήταν ένα ωραίο αποχαιρετιστήριο δώρο προς τους μαθητές μας για καλό καλοκαίρι ή ό,τι άλλο.





Αναλυτικές οδηγίες ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Όταν πράττεις όσα πρεσβεύεις —

Ο Γιώργος Τσιάκαλος είναι καθηγητής της Παιδαγωγικής Σχολής στο ΑΠΘ από το 1984 και έχει εκλεγεί τρεις φορές Κοσμήτορας. Από την αρχή της καριέρας του έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με θέματα ρατσισμού και τον τελευταίο καιρό τον έχει απασχολήσει πάρα πολύ το προσφυγικό ζήτημα, η προσφορά και η αλληλεγγύη. 
Φωτό
Όμως είναι διαφορετικό κάποιος να μιλά, να διδάσκει, να γράφει και διαφορετικό να πράττει. Ο κ. Τσιάκαλος πάντως ό,τι πρεσβεύει και διδάσκει, όπως φαίνεται, το πράττει κιόλας, αφού πριν λίγες ημέρες υποδέχτηκε και φιλοξενεί στο σπίτι του δύο οικογένειες από τη Συρία. Διαβάστε στη σελίδα του στο facebook τη σχετική ανάρτησή του. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο Φάρος Ποντίων παρουσιάζει το λεύκωμα «Οι πόντιοι πρόσφυγες στο λιμάνι της Πάτρας»



Την Κυριακή 22 Μαΐου και ώρα 11.30 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ο.Λ.ΠΑ. (εντός νέου λιμένα), θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του λευκώματος, «Οι πόντιοι πρόσφυγες στο λιμάνι της Πάτρας».

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό λεύκωμα, που έχει εκδώσει ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών Α.Ε. σε συνεργασία με τον Φάρο Ποντίων Πατρών, για να θυμηθεί αυτούς τους ανθρώπους που ήλθαν, δημιούργησαν και άφησαν στην πόλη μας το στίγμα της επιχειρηματικότητας, της τεχνογνωσίας και της κοινωνικής αρχοντιάς τους.

Aφιερωμένο στη μνήμη των ποντίων προσφύγων και στην αναγνώριση της σημαντικής συμβολής τους στην ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, με σεβασμό στη μνήμη αυτών των ανθρώπων και στην αναγνώριση των απογόνων τους.

Το βιβλίο θα παρουσιάσουν ο συγγραφέας του λευκώματος κ. Ξενοφών Παπαευθυμίου, Συντηρητής Έργων Τέχνης – Μουσειολόγος και ο κ. Αθανάσιος Κούστας, Ειδικός Σύμβουλος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, τ. μέλος του Δ.Σ. Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. 

Την εκδήλωση θα πλαισιώσει με παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς, το χορευτικό τμήμα του Φάρου Ποντίων Πατρών.

Πηγή: dete.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

«Πόντος – Δικαίωμα και Υποχρέωση στη Μνήμη» - πολυθεματική έκθεση στο Σύνταγμα


Η Πολυθεματική Έκθεση «Πόντος – Δικαίωμα και Υποχρέωση στη Μνήμη», του καθ. Κων/νου Φωτιάδη παρουσιάζεται στο Σύνταγμα.

Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό, εικαστικούς πίνακες, ντοκουμέντα και βιβλία σχετικά με τον ελληνισμό του Πόντου και τη γενοκτονία που υπέστη. Ξεκινώντας από το Γενί Τζαμί της Θεσσαλονίκης το 2005 έχει ήδη ταξιδέψει σε πολλούς δήμους της Ελλάδας. Παράλληλα, μέρος του υλικού έχει μεταφραστεί και παρουσιαστεί και σε άλλες χώρες.

Πλούσιο φωτογραφικό και οπτικό υλικό από την επίσκεψη μας στην έκθεση καθώς και τις μέρες και ώρες λειτουργίας της, μπορείτε να δείτε εδώ...

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

7η Ποδηλατική Βόλτα Πανεπιστημίου Πατρών


Για άλλη μια ακαδημαϊκή χρονιά, το Πανεπιστήμιο Πατρών και συγκεκριμένα η Επιτροπή Αθλητισμού και το Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο, οργανώνουν και θα πραγματοποιήσουν την 7η Ποδηλατική Βόλτα με τίτλο: «Πάμε με Ποδήλατο».
Σκοπός της ποδηλατικής δράσης είναι να ενταχθεί το ποδήλατο στον τρόπο ζωής και στην καθημερινότητα των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας, της πόλης των Πατρών και της ευρύτερης περιοχής.

Η ποδηλατική βόλτα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 22 Μαΐου 2016, ώρα 12:00 το μεσημέρι και η εκκίνηση θα γίνει εμπρός από το κτίριο της Πρυτανείας. 

Η διαδρομή θα είναι: Πανεπιστήμιο Πατρών (κτίριο Πρυτανείας) – πλατεία Γεωργίου και οι δηλώσεις συμμετοχής θα ξεκινήσουν από 10:30 πμ. – 12:00 πμ (κτίριο Πρυτανείας). Μπορούν να συμμετέχουν ενήλικες και παιδιά που συνοδεύονται. 

Θα συμμετέχουν διάφορες ποδηλατικές ομάδες της πόλης των Πατρών. Η ποδηλατική βόλτα υποστηρίζεται από το Δήμο Πάτρας, τον Ποδηλατικό Όμιλο Πατρών, την Εθελοντική ομάδα «Ε», τον Ερυθρό Σταυρό, την Ένωση Ραδιοερασιτεχνών Δυτικής Πελοποννήσου.

Πάρτε μαζί το καπελάκι σας, ελαφρύ ρουχισμό και διάθεση για ποδηλατάδα! (Νερά θα προσφέρονται).

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Αυτό το σπίτι νοικιάζεται 1 λίρα το χρόνο αλλά υπάρχει ένας όρος



Τι θα λέγατε για μια απόδραση ενός χρόνου σε μια υπέροχη κατοικία κοντά σε θάλασσα πληρώνοντας ενοίκιο 1 και μόνο λίρα; 

Η παραπάνω προσφορά ισχύει για την κατοικία της φωτογραφίας που βρίσκεται στην Ουαλία με την εκπληκτική θέα στη θάλασσα που νοικιάζεται προς μόλις 1 λίρα το χρόνο. 

Υπάρχει μόνο ένας βασικός όρος.

Ο ενοικιαστής θα πρέπει να φροντίζει ολόκληρη τη φάρμα στην οποία βρίσκεται το σπίτι, αλλά και τα πολλά πρόβατα τα οποία ζουν εκεί!!!



πληροφορίες από dete.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η πρόταση για τα βιβλία και την εξεταστέα-διδακτέα ύλη


Διαβάστε, αγαπητοί φίλοι, την πρόταση 100 σελίδων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που εισηγείται ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου σχετικά με την αναμόρφωση της ύλης στα σχολικά βιβλία, την ανανέωση αρκετών σχολικών εγχειριδίων, τη μείωση της ύλης, την ταύτιση της διδακτέας ύλης με την εξεταστέα ύλη κ.α.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

19 Μαΐου 2016: Αλλαγή φρουράς με το «Αητέντς επαραπέτανεν»

ΘΥΜΑΜΑΙ....



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

"Σαν τα μάτια μας..."

Μια ταινία για την πόλη μας από τα παιδιά του 55ου Δημοτικού Πάτρας και του δασκάλου τους Θ. Μπακαστάθη. Μια πόλη που ενώ πολλές φορές  σπεύδουμε άκριτα και άδικα να την κατηγορήσουμε για τα προβλήματά της , εκείνη κρύβει μέσα της μικρά διαμαντάκια  , μικρές ανεκτίμητες όμορφες γωνιές που είναι έτοιμη να μας προσφέρει. Μπορούμε όλοι μας να τις ανακαλύψουμε , να τις απομονώσουμε από όλα τα άσχημα και τις αναδείξουμε ; Μπορούμε να αγαπήσουμε την πόλη μας  και ως ενεργοί πολίτες  να είμαστε παρόντες επηρεάζοντας τις  αποφάσεις για ζητήματα που μας αφορούν ;

Μια πόλη που όλοι πρέπει να την προσέχουμε «Σαν τα μάτια μας…» , γιατί η πόλη μας είμαστε εμείς οι ίδιοι…

«…Μεγαλύτερη αξία έχει να βλέπεις τον κόσμο μέσα από τα δικά σου μάτια. Να διακρίνεις τις δικές σου ομορφιές … ή να τις φτιάχνεις , για να μπορείς να τις δείχνεις και στους άλλους. Έτσι μπορείς να βλέπεις και ομορφιές που δεν τις βλέπουν οι άλλοι… Και οι άλλοι ομορφιές που δεν τις βλέπεις εσύ!  Έτσι ο κόσμος θα γίνεται πλουσιότερος…»

Μια ταινία που έγινε από τους μαθητές της ΣΤ΄1 τάξης του 55ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας τη σχολική χρονιά 2015-16 , στα πλαίσια Πολιτιστικού Προγράμματος με θέμα τον κινηματογράφο και με αφορμή το δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας με τίτλο:  « Η πόλη στα μάτια μας και η ματιά μας στην πόλη» , που προσεγγίζει τα ζητήματα της πόλης και της γειτονιάς υπό το πρίσμα της ποιότητας ζωής και της αειφορίας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα, 16 Μαΐου 2016

Η φωνή θέλει προσοχή: 30% οι πιθανότητες να αποκτήσετε πρόβλημα



Την προσοχή όλων – και ιδιαίτερα αυτών που είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν πολύ τη φωνή τους – εφιστούν οι Ωτορινολαρυγγολόγοι, καθώς δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο (7,5 εκατομμύρια μόνο στις ΗΠΑ!) κάθε χρόνο έχουν προβλήματα με τη φωνή τους!

«Η φωνή είναι μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και μέσω αυτής κάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής μας επικοινωνίας με τα άτομα του κοντινού και μη περιβάλλοντός μας» αναφέρει ο Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος Μηνάς Ν. Αρτόπουλος, και προσθέτει: «Γι αυτό χρειάζεται προσοχή καθώς και η φωνή πολλές φορές ασθενεί. Μάλιστα οι πιθανότητες για να αποκτήσει κάποιος πρόβλημα φωνής κατά τη διάρκεια της ζωής του είναι 30%».

Οι Ω.Ρ.Λ συνιστούν, λοιπόν, μερικές πρακτικές οδηγίες για να μην έχουμε πρόβλημα με την φωνή μας:

Αποφύγετε την ομιλία σε θορυβώδη περιβάλλοντα

Αποφύγετε τις κραυγές, τις στριγκλιές, το δυνατό γέλιο καθώς και τις συνεχείς απόπειρες καθαρισμού του λαιμού

Καταστείλετε το βήχα σας και προσπαθήστε να πταρνισθείτε «μαλακά» και όχι με θόρυβο

Αποφύγετε τη δημιουργία παράξενων ήχων με τη φωνή σας

Μην ψιθυρίζετε. Το ψιθύρισμα είναι χειρότερο από την ομιλία

Αρχίστε την κάθε πρόταση ομιλίας με εκπνοή

Κάντε μία παύση στη μέση της πρότασης και αναπνεύστε πάλι

Διατηρείστε ένα απαλό και σωστό τρόπο ομιλίας με σωστή άρθρωση

Ομιλείτε με τη σωστή ταχύτητα ομιλίας

Δώστε ευλυγισία στη φωνή σας

Μάθετε να χρησιμοποιείτε τη φωνή σας με όσο το δυνατόν λιγότερη προσπάθεια και τάση

Μην ομιλείτε για πολλή ώρα, αποφύγετε τις παρατεταμένες τηλεφωνικές συνομιλίες, δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας

Αποφύγετε να μιλάτε ή να τραγουδάτε συνέχεια κοντά στα όρια της φωνητικής σας κλίμακας. Δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί μετά.

Χρησιμοποιήστε σωστά την κοιλιακή ή διαφραγματική αναπνοή

Διατηρείστε την σωστή ενυδάτωση του σώματος, πίνοντας 7-9 ποτήρια νερό την ημέρα

Σε περίπτωση κρυολογήματος η λαρυγγίτιδας συμβουλευτείτε αμέσως τον ειδικό ιατρό

Αποφύγετε τη ξηρασία που δημιουργεί ο κλιματισμός σε εσωτερικούς χώρους

Αποφύγετε την εισπνοή μολυσμένου αέρα

Διατήρηση καλής γενικής κατάστασης

Αναπαύεστε αρκετά

Ασκηθείτε συχνά

Διατηρείστε μια ισορροπημένη δίαιτα που να περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα και τροφές ολικής αλέσεως

Αποφύγετε το κάπνισμα

Θεραπεύεστε την γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση εφόσον πάσχετε

Αποφεύγετε τα καφεϊνούχα και αλκοολούχα ποτά γιατί αυτά προκαλούν αφυδάτωση

Η χρήση ενός υγραντήρα θα βοηθήσει στην ενυδάτωση

Ο «καθαρισμός» του λαιμού θα πρέπει να αποφεύγεται γιατί προκαλεί τραυματισμό στις φωνητικές χορδές


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Στον απόηχο του διαγωνισμού της Eurovosion


Α, έτσι; Η ιστορική αλήθεια (αναγκαστικά πολιτικής τάξης) είναι το διακύβευμα σ’ έναν λάιτ διαγωνισμό τραγουδιού όπως η Eurovision; Τότε να μιλήσουμε για το πώς οι πολιτικές, οικονομικές, εθνικές, θρησκευτικές  κ.ά., συμμαχίες διαμορφώνουν μπλοκ που πριμοδοτούν βαθμολογικά συγκεκριμένα κάθε φορά τραγούδια. Να δούμε, ακόμη, πώς εξηγείται και οι άλλοτε δημοκρατίες της ΕΣΣΔ ή οι χώρες που άλλοτε ανήκαν στο τόξο επιρροής της, εκφράζουν σήμερα την απέχθειά τους στην Ρωσία. 

Και να διαμαρτυρηθούμε για τις χθεσινές προκλητικές δηλώσεις διαφόρων πολιτικών ιθυνόντων της Ουκρανίας, που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το «αθώο» τραγούδι της Τζαμάλα για την καθόλα επώδυνη υπόθεση της Κριμαίας (όπου το 58% των 2.000.000 κατοίκων της δηλώνουν Ρώσοι), λέγοντας ότι θα ήταν καλό η διοργάνωση της Εurovision 2017 να γίνει στην Κριμαία, τόπο καταγωγής της τραγουδίστριας! Η οποία, παρεμπιπτόντως, ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας που επί Στάλιν εκτοπίστηκαν στο Ουζμπεκιστάν. Ο λόγος έχει μεγάλο ενδιαφέρον: ο Στάλιν πήρε αυτήν την απόφαση επειδή οι Τάταροι συνεργάστηκαν με τους Ναζί και πολέμησαν ενάντια στο Κόκκινο Στρατό. Μας αρέσει ή όχι, στο τέλος του Β’  Παγκοσμίου Πολέμου, η Σοβιετική Ένωση ήταν που πλήρωσε το βαρύτερο τίμημα, με απώλειες 10 εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών. Το νόμισμα έχει δύο πλευρές.  

Γι’ αυτό να μας επιτρέψει η Τζαμάλα να συγκρατήσουμε τα δάκρυά μας όταν τραγουδά «Όταν φτάνουν ξένοι / Μπαίνουν στα σπίτια σας / Σας σκοτώνουν όλους και λένε / Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι». Γιατί λίγοι θα ανατρέξουν στα γεγονότα του 1944 - οι περισσότεροι από τα 200 εκατομμύρια των τηλεθεατών, θα συνδέσουν το νόημα με τη σημερινή διαμάχη Ουκρανίας-Ρωσίας στην Κριμαία. Γι’ αυτό και είναι απαράδεκτο ένας ποπ διαγωνισμός τραγουδιού να γίνεται όχημα για να περνούν αμφιλεγόμενες πολιτικές ιδέες σχετικά με ένα τόσο σύνθετο και σοβαρό πρόβλημα, που παραμένει ανεπίλυτο, στο ανυποψίαστο τηλεοπτικό κοινό.   

 Οπωσδήποτε το τραγούδι της Ουκρανίας ήταν –νομίζω- το καλύτερο από τα σαχλά (κατά της συντριπτική πλειονότητά τους) τραγούδια που διαγωνίστηκαν. Αλλά αυτό δεν αλλάζει την πολιτικά ύποπτη στάση των ανθρώπων που επέτρεψαν να συμμετάσχει τραγούδι με τέτοιους στίχους.   Η Κύπρος, πάντως, για να επανέλθω στην αρχική μου υπόθεση, έχει πλέον άλλοθι και μπορεί να περάσει στην αντεπίθεση μ’ ένα ωραίο τραγούδι σχετικά με τον «Αττίλα». Θα ήταν μια ευκαιρία να αποκαλυφθούν πολλά, πίσω και πέρα από τις υπεράνω πάσης υποψίας τηλεοπτικές υπερπαραγωγές.   

  Πηγή: www.lifo.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Αιτήσεις για τα μουσικά σχολεία


Για την εγγραφή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια), για το σχολικό έτος 2016-2017, οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής, οφείλουν να υποβάλουν αίτηση στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους κατά το χρονικό διάστημα από 10 Μαΐου έως και 31 Μαΐου 2016. 

Μετά το πέρας της 31ης Μαΐου 2016, ουδεμία αίτηση θα γίνεται δεκτή.

Δείτε εδώ τι προβλέπει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Έχω κι εγώ δικαιώματα



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κοινωνία και Σχολείο: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Γνωρίστε το μοναδικό ελληνικό σχολείο στη Ρουμανία

Ένα σχολείο «λίγο» ιδιωτικό, «λίγο» κρατικό, ένα σχολείο που λειτουργεί με «μνημόνιο συναντίληψης»!!!



Μεγεθύνεται ολοένα και περισσότερο η ελληνική κοινότητα στη Ρουμανία. Μόνο το 2015 ο αριθμός των νέων εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων, που δραστηριοποιήθηκαν για πρώτη φορά στη χώρα έφτασε τις 256, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ελληνικών εταιρειών στις 6.278. Στους περίπου 15.000 Έλληνες που ζουν σήμερα στη Ρουμανία προστίθενται συνεχώς νέοι, ακολουθώντας το επιχειρηματικό τους ένστικτο ή μια ευκαιρία εργασίας. Πολλοί δημιουργούν οικογένειες εκεί ή «μεταφέρουν» τις δικές τους από την Ελλάδα, με μία μόνο αγωνία: «Και σχολείο για τα παιδιά;».


Το ερώτημα αυτό οδήγησε το 2008 ομάδα γονέων να ιδρύσουν το πρώτο και μοναδικό ελληνικό σχολείο στη Ρουμανία, το Ελληνικό ΣχολείοΒουκουρεστίου «Αθηνά». Για την ίδρυση του σχολείου υπογράφηκε ένα μνημόνιο συναντίληψης του συλλόγου γονέων με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του οποίου η Ελλάδα διατηρεί την υποχρέωση να στέλνει στη Ρουμανία δασκάλους ελληνικών, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα λειτουργίας, όπως για παράδειγμα το ενοίκιο του κτιρίου, καθώς επίσης και το κόστος πρόσληψης καθηγητών άλλων ειδικοτήτων, «βαραίνουν» τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου. Γι’ αυτό, μολονότι το σχολείο δεν είναι ακριβώς «ιδιωτικό», η φοίτηση σε αυτό απαιτεί δίδακτρα.

Σήμερα στο σχολείο φοιτούν 52 μαθητές, το 25% των οποίων είναι παιδιά ελληνικών οικογενειών, το 19% παιδιά ρουμανικών οικογενειών (μεταναστών στην Ελλάδα που επέστρεψαν στην πατρίδα τους λόγω της κρίσης) και το 56% παιδιά από μεικτές οικογένειες. Λειτουργούν σε αυτό Νηπιαγωγείο και όλες οι τάξεις του Δημοτικού και Γυμνασίου, αλλά υπάρχει πλέον επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν και τάξεις Λυκείου. 

Το πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και Δημοτικού είναι μεταξύ 08:15 και 15:00 ως εξής:
08:15 - 12:15 Υποχρεωτικό πρόγραμμα βασισμένο στο ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή και πρωτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα.  
12:15 - 13:00 Διάλειμμα για φαγητό
13:00 - 15:00 Πρόγραμμα επιλογής που αποτελείται από επιπλέον ώρες αγγλικών, ρουμανικών, εικαστικές τέχνες, παραδοσιακών χορών και πληροφορικής.  

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Δευτέρα, 2 Μαΐου 2016

Εν αρχή ην ο δάσκαλος.

Εν αρχή ην ο δάσκαλος. Μη ο δάσκαλος η φύση θα ήταν, δε θα ήταν όμως οι κοινωνίες. Θα υπήρχε ο χρόνος, αλλά δε θα υπήρχε η ιστορία. Και στο βασίλειο των ζωντανών ήχων θα άκουγε κανείς την κραυγή, τα χουγιαχτά, τα συνθήματα. Δε θα άκουγε όμως ούτε θά ‘βλεπε τη φωνή, τα γράμματα της γραφής, τις συμφωνίες και τους χορούς.

Γιατί; Απλά, γιατί ο δάσκαλος είναι που μεταμορφώνει τον εγκέφαλο του ζώου σε νου του ανθρώπου. Αυτός κατορθώνει ώστε η ματιά του καθένα μας να μη μένει βλέμμα βοδιού, αλλά να γίνεται βιβλίο ανοιχτό να το διαβάζεις. Επεξεργάζεται το πετσί της κεφαλής μας και δημιουργεί πρόσωπο. Η δουλειά του δάσκαλου είναι ο αθέρας της βυρσοδεψίας. Και στο τέλος-τέλος ο δάσκαλος θωπεύει και μαλάζει έτσι το σώμα και την ψuχή μας, ώστε από τη στέρησή μας αποστάζεται το κλάμα, και από την πλησμονή κορφολογιέται το γέλιο μας…

Χωρίς το δάσκαλο ο λόγος θα σάπιζε άχρηστος μέσα στο έλος του κρανίου μας. Όπως σαπίζει άχρηστο το τραίνο που ρεμίζαρε για πάντα στο σταθμό… Και όπως σκεβρώνει άφτουρη η νύφη που έμεινε αγεώργητη από τον άντρα. Ο ιερός τρόμος της παρθενίας της σιγά-σιγά κακοβολεί, ωσόπου στο τέλος γίνεται ένα τεφρό δίχτυ αράχνης.

Μ’ ένα λόγο, ο δάσκαλος είναι ο ποιητής του ανθρώπου… Αν έλειπαν οι δάσκαλοι, η γη μας θά ‘ταν τυφλή. Και το σύμπαν ανυπόστατο…

Και θυμηθείτε: Ο Νεύτων, ο Χάμπλ, ο Αϊνστάιν και οι άλλοι που μίλησαν στο τηλέφωνο με το θεό ήσαν όλοι τους δάσκαλοι.


Έτσι ορίζεται ο λόγος και η τιμή του δάσκαλου. Το τιμολόγιο όμως με το οποίο κοστολογούν το έργο του οι εξουσίες και οι αρχές πρώτα και ύστερα το άκριτο πλήθος είναι αλλιώτικο. Αλλίμονο! Άχρηστο για τις εφορείες.

Δημήτρης Λιαντίνης, Τα Ελληνικά (απόσπασμα)

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Χρόνια πολλά!

Σας ευχόμαστε χρόνια πολλά!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ